راه حل‌های سریع برای رهایی از درد کمرچیست؟ / از رابطه چربی سوزی با شام دیرهنگام با خبر شوید/ علت خارج شدن آب از دهان هنگام خواب

10:00 - 16 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۶۱۲۱
تشخیص اوتیسم در کودکان با معاینه دندان‌ها،راه حل هایی سریع برای رهایی از درد کمر،آیا با وجود سنگ کلیه روزه بگیریم؟، علت خارج شدن آب از دهان هنگام خواب، با یک تزریق به تمام حساسیت‌های خود خاتمه دهیدو ... از خواندنی‌های بسته سلامت امروز است.
 به گزارش گروه فضای مجازی ، تشخیص اوتیسم در کودکان با معاینه دندان‌ها،راه حل هایی سریع برای رهایی از درد کمر،آیا با وجود سنگ کلیه روزه بگیریم؟، علت خارج شدن آب از دهان هنگام خواب، با یک تزریق به تمام حساسیت‌های خود خاتمه دهیدو ... از خواندنی‌های بسته سلامت امروز است.جزئیات را در ادامه بخوانید ...
 
 تشخیص اوتیسم در کودکان با معاینه دندان‌ها
 
مهر: آنالیز مواد شیمیایی موجود در دندان های نوزادان نشان می دهد قرارگیری در معرض سرب در دوره بارداری یا بلافاصله بعد از تولد ممکن است نوزاد را در ابتلا به اوتیسم آسیب پذیر نماید.

همچنین محققان دریافتند نوزادانی که در طول دوره مشابه زینک و منگنز کافی دریافت نکرده بودند با افزایش ریسک اختلال در رشد هم مواجه بودند. زینک و منگنز معمولا در برخی مواد خوراکی یافت می‌شوند.

محققان در این مطالعه، دندان‌های دوقلوهای که در مراحل مختلف رشد موردمطالعه واقع شده بودند را بررسی کردند. محققان میزان سرب، زینک و منگنز را با استفاده از لیزر برای ترسیم نقشه حلقه‌های رشد در دندان نوزادن تعیین کردند.

دکتر مانیش آرورا، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم سرب در کودکان اوتیسمی به مراتب بیشتر از دوقلوهای سالم بود. همچنین میزان عناصر ضروری زینک و منگنز نیز در کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم کمتر بود.»

دندان‌ها به عنوان محل موثق تشخیص میزان سرب تلقی می‌شوند چراکه در طول بارداری و بعد از تولد در حال رشد هستند. لایه‌های دندان به خوبی قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را نشان می‌دهند.
 
 
اوتیسم 

سنگ کلیه
 
عصر خبر: سنگ کلیه در انواع مختلف رسوبات سختی هستند که درون کلیه‌ها از نمک‌های اسیدی ساخته و موجب بروز درد در ناحیه کمر و پهلو می‌شوند. بسته به نوع سنگ، درمان‌های سنگ کلیه، متفاوت خواهد بود. در شایع‌ترین حالت ادرار غلیظ شده امکان کریستالی شدن و چسبیدن مواد معدنی به یکدیگر را فراهم می‌کند. به طور معمول درد از ناحیه پهلو و یا کمر شروع می‌شود و به سمت تحتانی شکم یا لگن حرکت می‌کند. معمولا سنگ‌های کلیوی یک علت اصی ندارند و تعدادی از عوامل در ترکیب با هم شراطی را ایجاد می‌کنند که فرد را مستعد ابتلا به سنگ کلیه می‌سازند.

دکتر محمدعلی زرگر، متخصص جراحی کلیه و مجاری ادرار می‌گوید: یکی از بیماری‌هایی که درمان آن طی ۲۰ سال اخیر دچار تغییراتی شده، سنگ‌های کلیه است که به سنگ کلیه، سنگ حالب و سنگ مثانه تقسیم می‌شوند.

سنگ مثانه همیشه به علت انسداد موجود در مسیر ادرار ایجاد می‌شود. یعنی فرد مبتلا به سنگ مثانه امکان دارد دچار پروستات هم باشد که ادرارش تخلیه نمی‌شود و در ادرارباقی مانده در مثانه سنگ وجود دارد. فقر تغذیه در کودکان و کمبود پروتئین در برخی کشورهای آفریقایی، موجب ایجاد سنگ در مثانه خواهد شد. درگذشته فرد مبتلا به سنگ به روش جراحی باز درمان می‌شد، اما امروزه درمان جراحی باز تقریبا از بین رفته است.

وی ادامه می‌دهد: اگر سنگ کلیه در یک بیمار یک سانتی متر به پایین‌تر باشد از بیرون با اشعه خرد می‌شود. حال اگر اندازه سنگ بزرگ‌تر باشد در کلیه سوراخی ایجاد می‌شود و با ورود به کلیه سنگ خارج خواهد شد. در صورتی که سنگی در قسمت فوقانی حالب باشد، به طرق مختلفی می‌توان آن را خرد کرد. به عنوان مثال سنگ فوقانی حالب توسط لاپاراسکوپی سنگ خارج می‌شود. برخی از سنگ‌ها قابل حل هستند. سنگ‌ها به چند دسته اگزالات کلسیم، فسفات کلسیم، سنگ‌های اسید اوریکی و سنگ‌های سیستینی تقسیم می‌شوند.

استاد اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین توضیح می‌دهد: سنگ‌های سیستینی و اسید اوریکی قابل حل هستند. سنگ اسید اوریکی در اثر خوردن مواد پروتیئنی زیاد مانند گوشت قرمز ایجاد می‌شود. اگر ادرار فردی را قلیایی کنند و PH ادرار بیشتر از ۷ باشد این سنگ قابل حل است. سنگ سیستین هم که یک بیماری مادرزادی می‌باشد و معمول در کودکان دیده می‌شود قابل حل است. حال فردی که دچار سنگ کلیه شد باید پیشگیری کرد که در آینده دوباره سنگ نسازد، بنابراین برای درمان سنگ می‌توان به بیمار یکسری توصیه ارائه کرد و یا برایش دارو تجویز کرد.

وی در ادامه سخنانش عنوان می‌کند: یکی از این توصیه‌ها، عدم مصرف زیاد نمک و گوشت قرمز است و دوم آن که، حجم ادرار روزانه بیشتر از یک و نیم تا دو لیتر باشد. تجویز یکسری از دارو‌ها هم از سنگ سازی مجدد جلوگیری می‌کند. متأسفانه در صورت عدم درمان سنگ‌های کلیه ۳۰ درصد افراد دچار سنگ، کلیه شان را از دست می‌دهند و اگر دو کلیه را از دست بدهند دیالیزی می‌شوند یا باید پیوند کلیه کنند؛ بنابراین سنگ کلیه را هم باید مانند هر بیماری دیگری جدی گرفت و خوشبختانه امروزه قابل علاج است.

زرگر می‌گوید: با مصرف اندازه آب در طول روز، شانس ابتلا به سنگ‌های کلیه کاهش می‌یابد. فرد مبتلا به سنگ نباید از ماءالشعیر استفاده کند، چرا که مصرف آن به علت وجود زیاد اگزالات سنگ سازی را افزایش می‌دهد و یکی از سنگ‌های شایع اگزالات کلسیم است.

مصرف آب آلوده هم هیچ ارتباطی با سنگ سازی ندارد. به آب چاه آب سنگین می‌گویند، برخی معتقدند مصرف آب سنگین موجب ایجاد سنگ می‌شود، اما چنین چیزی وجود ندارد، چرا که موادی تحت عنوان”مهارکننده‌های ادراری و سنگ” در آب‌های سنگین بیشتر وجود دارد؛ بنابراین امکان دارد آشامیدن آب چاه از نظر میکروبی آلوده باشد، اما موجب ایجاد سنگ سازی نمی‌شود.

 
سنگ کلیه 

با عرق سوز بیشتر آشنا شویم
 
عصر ایران: قطرات عرق به دام افتاده ممکن است موجب التهاب و خارش در اطراف منافذ عرق شوند. عرق سوز در نوزادان بسیار رایج است، اما ممکن است در بزرگسالان نیز رخ دهد. این شرایط به ویژه پس از تعریق مکرر در شرایط محیطی گرم و مرطوب شکل می‌گیرد. عرق سوز ممکن است همانند تاول‌های کوچک یا دانه دانه شدن پوست به نظر برسد.

سه نوع عرق سوز وجود دارند:

شفاف (Miliaria Crystallina): شکل خفیف از عرق سوز است، به طور معمول تاول‌ها خارش دار یا دردناک نیستند.

قرمز (Miliaria Rubra): در عمق بیشتر از لایه بیرونی پوست رخ می‌دهد، خارش دار همراه با جوش‌های قرمز است، گرمای شدید در نوزادان و بزرگسالان وجود دارد.

عمیق (Miliaria Profunda): شکل کمتر رایج است، به طور معمول بزرگسالان پس از رویدادهای مکرر راش گرمایی آن را تجربه می‌کنند، ضایعات گوشتی رنگی قابل مشاهده هستند.

خطرات راش گرمایی چیست؟

هر فردی به ویژه در محیط هایی خاص مانند مناطق گرم و مرطوب می‌تواند راش گرمایی را تجربه کند. برخی افراد بیشتر مستعد ابتلا به این شرایط هستند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوزادان

کودکان زیر چهار سال

ورزشکاران یا افرادی که در محیط‌های گرم ورزش می‌کنند

افراد چاق یا دارای اضافه وزن

بیماران فاقد توانایی حرکت

افراد مبتلا به فقدان مادرزادی تعریق یا تعریق کاهش یافته

نیروهای نظامی

چه عوامل موجب راش گرمایی می‌شوند؟

راش گرمایی، یا عرق سوز در نتیجه انسداد مجاری عرق و فولیکول‌های موی روی پوست شکل می‌گیرد. غدد عرق مسدود شده که عرق در آن‌ها به دام افتاده است به شکل گیری برآمدگی هایی روی پوست منجر می‌شوند. عرق انسان (با محتوای نمک بالای خود) یک محرک پوست بسیار قوی محسوب می‌شود و ممکن است موجب راش‌های پوستی شود. شستشوی عرق به آرامی با آب و صابون ملایم اهمیت دارد.

نشانه‌های راش گرمایی چه چیزهای هستند؟

راش گرمایی به طور معمول به صورت برآمدگی‌های کوچک در ورودی غدد عرق پدیدار می‌شود. در برخی مناطق امکان مشاهده وصله‌های قرمز یا صورتی پوست وجود دارد. راش گرمایی پیشرفته‌تر می‌تواند با درجات شدیدتر از سوزش و تاول‌های بزرگتر و جوش‌های قرمز بزرگتر همراه باشد. برخی افراد مبتلا به راش گرمایی ممکن است به شدت احساس خارش کنند، در شرایطی که برخی دیگر هیچ نشانه تحریک کننده‌ای ندارند.

هر قسمتی از بدن که دارای غدد عرق است می‌تواند تحت تاثیر قرار بگیرد. از جمله مناطق مشخص می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

صورت

گردن

پشت

شکم

زیر سینه

کشاله ران

چین آرنج

باسن

راش گرمایی چگونه درمان می‌شود؟

پیشگیری از راش گرمایی بهترین درمان برای آن محسوب می‌شود. در همین راستا، از حضور در محیط‌های گرم پرهیز کرده و به محیط‌های خنک‌تر پناه ببرید. استفاده از دستگاه‌های تهویه مطبوع، و محدود کردن فعالیت جسمانی در محیط‌های گرم می‌تواند به پیشگیری از راش گرمایی کمک کند. درمان‌های خانگی برای راش گرمایی شامل شسشوی محل تحت تاثیر قرار گرفته با صابون ملایم و آب و سپس خشک کردن این منطقه به آرامی می‌شود. همچنین، در یک محیط گرم از پوشاکی استفاده کنید که اجازه تنفس به پوست را می‌دهند. آبرسانی به بدن را فراموش نکرده و برای جلوگیری از کم آبی بدن در محیط‌های گرم به میزان کافی آب بنوشید. آب می‌تواند دمای بدن را نیز کاهش دهد.

از تماس پوست با پوست با استفاده از یک لیف حمام پنبه‌ای یا پارچه پنبه‌ای تمیز بین چین‌های پوست مانند زیر سینه یا شکم جلوگیری کنید. همچنین، می‌توانید از کمپرس سرد روی منطقه تحت تاثیر قرار گرفته استفاده کنید، اما کمپرس بیش از ۲۰ دقیقه در هر ساعت نباید روی منطقه باقی بماند.

برهنه شدن ممکن است بدن را خنک‌تر نگه دارد، اما از تعریق به ویژه در مناطقی مانند زیر سینه، چین شکم یا چین‌های باسن جلوگیری نمی‌کند. بهتر است از پارچه‌های جاذب، نخی، و سبک که مناطق چین پوست را از یکدیگر جدا می‌کنند، استفاده شود.

در صورت عدم بهبودی راش گرمایی از طریق درمان‌های خانگی ممکن است به مراقبت پزشکی نیاز باشد.

چه زمانی به مراقبت پزشکی نیاز است؟

اگر راش با استفاده از درمان‌های خانگی بهبود نیافت یا پس از چند روز شرایط آن وخیم‌تر شد، مراجعه به پزشک برای حصول اطمینان از عدم ابتلا به عفونت باکتریایی یا دیگر دلایل شکل گیری راش توصیه می‌شود. اگر راش با نشانه‌های چشمگیر دیگر مانند سرگیجه، درد در قفسه سینه، تنگی نفس و ... همراه بود فرد به مراقبت پزشکی نیاز دارد.

اگر راش با نشانه‌های زیر همراه باشد نیاز به مراقبت پزشکی فوری وجود دارد:

تب

سردرد

حالت تهوع

سرگیجه

استفراغ

بیماری هایی که راش گرمایی نیستند

انواع دیگری از راش وجود دارند که شبیه به راش گرمایی به نظر می‌رسند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فولیکولیت (یک عفونت باکتریایی پوست)

آکنه

اگزما

راش آلرژیک

واکنش به دارو یا مواد مخدر

بیماری گراور (موجب شکل گیری جوش هایی روی شکم و سینه می‌شود که با گرما شرایط وخیم‌تری پیدا می‌کند)

داروی نیاسین (در برخی افراد موجب گرگرفتگی کلی بدن و جوش هایی مانند راش گرمایی می‌شود که در چند ساعت بهبود می‌یابد)

چگونه از راش گرمایی پیشگیری کنیم؟

لباس‌های تهیه شده از پارچه هایی که به پوست اجازه تنفس می‌دهند، مانند پنبه، را استفاده کنید.

از پوشیدن لباس‌های تهیه شده از پلی استر و نایلون پرهیز کنید.

با استفاده از وسایل سرمایشی دمای اتاق را در حد مطلوب نگه دارید.

نوزادان و کودکان نوپا باید خشک و خنک نگه داشته شوند.

سرازیر شدن آب دهان و بینی نوزاد می‌تواند انسداد هر چه بیشتر مجاری عرق و فولیکول‌های مو را موجب شده و به شکل گیری راش گرمایی روی گونه‌های صورت منجر شود.

بیمارانی که توانایی حرکت ندارند و روی تخت یا ویلچر قرار دارند باید به طور مرتب حرکت داده شوند تا از تعریق مداوم و انسداد در یک ناحیه پرهیز شود.

چه عواملی راش گرمایی را تشدید می‌کنند؟

رطوبت زیاد

دمای بالا

جکوزی، سونا، و اتاق بخار

تب

آفتاب سوختگی

تعریق منظم یا تعریق بیش از اندازه

لباس‌های تنگ و پارچه‌های غیر قابل تنفس

عوارض راش گرمای چیست؟

در شرایطی که راش گرمای به سکته گرمایی یا گرمازدگی منجر نمی‌شود، هر دو شرایط به ندرت ممکن است در یک فرد رخ دهند. راش گرمایی بسیار شایع است و یک بیماری محدود به پوست است، در شرایطی که سکته گرمایی یک بیماری غیر معمول و جدی‌تر است. سکته گرمایی به مراقبت پزشکی فوری نیاز دارد و در افراد بیمار، پیر و ضعیف می‌تواند حتی زندگی فرد را در معرض تهدید قرار دهد.
 
 عرق سوز شدن
 

راه حل هایی سریع برای رهایی از درد کمر
 
بهداشت نیوز: اگر می‌خواهید کمردرد خود را درمان کنید باید در ابتدا دلیل ایجاد کننده این نوع درد را بشناسید. بیشترین و شایع‌ترین دلیل ایجاد کمردرد شامل موارد زیر است:
 
بهترین غذا‌ها برای درمان کمردرد:

اگر می‌خواهید کمرتان درد نگیرد و از بروز چنین دردهایی جلوگیری کنید؛ بهترین روش استفاده از رژیم غذایی مناسب است. سعی کنید غذاهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید تا کمردردتان بهتر شود. این غذا‌ها شامل موارد زیر هستند:

غذاهای سرشار از فیبر: همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، یبوست می‌تواند درد کمر را بدتر کند بنابراین خالی کردن شکم در این شرایط موثر خواهد بود. خوردن میوه و سبزیجات فراوان که سرشار از فیبر هستند می‌تواند کارساز باشد.

آب: روزانه ۸ لیوان آب بنوشید، زیرا کم شدن آب بدن نیز می‌تواند کمردرد را افزایش دهد.

غذاهای غنی از پتاسیم: پتاسیم می‌تواند التهاب بدن را کاهش دهد. به همین خاطر بهتر است غذاهای غنی از پتاسیم همچون سبزیجاتی با برگ سبز، آووکادو، موز، نارگیل و لبنیات را در رژیم غذایی خود داشته باشید.

اسیدهای چرب امگا ۳: همانطور که می‌دانید ماهی سرشار از اسید چرب امگا ۳ است و می‌تواند التهاب و درد کمر را تا حد زیادی کاهش دهد.

از گوشت سفید استفاده کنید: سعی کنید از گوشت مرغ یا بوقلمون در رژیم غذایی خود استفاده کنید. در این شرایط پروتئین مورد نیاز بدن برای حفظ عضلات و سلامت استخوان‌ها حفظ می‌شود.
 
غذاهایی که باید از خوردن آن اجتناب کنید:

شکر: شکر می‌تواند التهاب را بدتر کند و درد کمر را بیشتر نماید.

الکل: این ماده بیشتر از هر چیز دیگری باعث التهاب می‌شود. پس از مصرف آن خودداری کنید.

کافئین: کافئین نیز می‌تواند باعث از دست رفتن آب بدن شود و التهاب را بیشتر کند. خوردن قهوه را محدود کنید یا کلا آن را کنار بگذارید.

اسیدهای ترانس: این اسید‌ها التهاب و درد را افزایش می‌دهند.

کالری اضافی: چاق بودن می‌تواند کمردرد را بدتر کند.
 
 ۵ درمان برتر برای تسکین کمر درد:

روغن ماهی (۲۰۰۰ میلی گرم در روز):
 
افرادی که کمردرد دارند باید مقدار بیشتری از اسید چرب امگا ۳ را دریافت نمایند تا به کاهش التهاب بدن کمک کند. بیشتر افراد در رژیم غذایی خود قادر به تامین چنین موادی نیستند. در این شرایط بهترین روش استفاده از مکمل‌های غذایی زیر نظر پزشک است.

زردچوبه (۱۰۰۰ میلی گرم در روز):
 
این ماده نیز یکی از درمان‌های قدرتمند برای التهاب بدن است. مواد فعالی که در آن وجود دارد به بهبود التهاب کمک می‌کند. این یک ماده ضد التهاب و کاهش دهنده درد است.

آنزیم پروتئولیتیک/بروملین و پاپئین (۵۰۰ میلی گرم سه بار در روز):
 
این مواد در آناناس یافت می‌شود. این مواد ضد التهاب هستند و به کاهش تورم کمک می‌کنند.

MSM (۲۰۰۰ تا ۸۰۰۰ میلی گرم در روز):
 
MSM یک مکمل ضد التهاب است که گوگرد بالایی دارد و به ساخت مجدد غضروف‌ها کمک می‌کند. این مکمل به تسکین اسپاسم‌های عضلانی نیز کمک خواهد کرد.

منیزیم (۴۰۰ الی ۵۰۰ میلی گرم در روز):
 
این ماده معدنی که با عنوان ماده آرام بخش شناخته شده است می‌تواند عضلات را آرام‌تر کند و استرس را کاهش دهد. اگر استفاده از این ماده باعث اسهال می‌شود دوز آن را کمتر کنید.
 
درمان‌های طبیعی برای کمردرد:
 
کایروپراکتیک منظم می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی کمردرد داشته باشد و آن را تسکین دهد.
 
روغن‌های ضروری برای کمردرد:

نعناع و روغن wintergreen می‌تواند برای مفاصل ملتهب مفید باشد و درد کمر را کاهش دهد. شما می‌توانید این روغن‌ها را با کمی روغن نارگیل ترکیب کنید و از آن یک ماده خانگی بسازید. روغن کندر و روغن سرو نیز برای کاهش التهاب و بهبود جریان خون مفید است.
 
کمر درد 

 علت خارج شدن آب از دهان هنگام خواب

سلامتی: از خواب که بیدار می‌شوید، می‌بینید بالش تان با آب دهان تان خیس شده است و رد آن در گوشه‌ی دهان تان هم باقی مانده است. تعجب می‌کنید که چرا موقع خواب، بزاق دهانتان جاری شده است. در اینجا چند علل رایج این حالت و اینکه چه می‌توانید برای رفع آن کنید را برای تان آورده ایم. بدن به طور طبیعی روزانه بیشتر از یک لیتر بزاق دهان تولید می‌کند. این بزاق توسط غدد بزاقی تولید و معمولا بلعیده می‌شود و از طریق جریان خون دوباره به گردش در می‌آید.

اگر بزاق به جای اینکه بلعیده شود، در دهان جمع شود، به بیرون از آن می‌ریزد. حالا چرا این اتفاق بیشتر در خواب می‌دهد؟ ساده‌ترین پاسخ این است که، چون دهان در خواب باز است، بزاق از دهان به بیرون جاری می‌شود. عضلات بدن هنگام خواب شل می‌شوند، مخصوصا حین مرحله حرکت سریع چشم، و این احتمال وجود دارد که در این زمان دهان باز بماند.

اگر به ندرت این مسئله اتفاق می‌افتد، شاید آزاردهنده باشد، اما لازم نیست سراغ درمان بروید، چون باعث کم آبی بدن، عفونت و یا مشکلات دیگر نمی‌شود به عقیده بعضی کارشناسان، وضعیت خواب هم می‌تواند موثر باشد و به پهلو خوابیدن می‌تواند احتمال بیرون ریختن آب دهان را بیشتر کند.

یکی از بزرگ‌ترین دلایل باز ماندن دهان در شب این است که نمی‌توانید از طریق بینی نفس بکشید. ما باید طبیعتا با بینی نفس بکشیم، اما اگر دچار گرفتگی بینی باشیم، راهی نداریم جز تنفس از طریق دهان. اگر این اتفاق در خواب رخ دهد، بزاق از دهان خارج شده و روی بالش می‌ریزد.

گرفتگی بینی می‌تواند در زمان سرماخوردگی و یا در اثر عوارض آلرژی روی دهد. ضمنا انحراف تیغه بینی می‌تواند بینی را مسدود کرده و باعث تنفس از دهان شود. خروپف و ایست موقت تنفس در خواب (آپنه) هم می‌توانند منجر به بیرون ریختن آب از دهان شوند.

دلیل دیگر هم می‌تواند استفاده از داروهایی خاص و یا یک سری از بیماری‌ها باشد که موجب افزایش تولید بزاق (sialorrhea) می‌شوند. ضمنا مشکل در بلعیدن هم می‌تواند دلیل دیگر این مسئله باشد که در اثر آسیب مغزی، سکته مغزی و یا حتی بیماری پارکینسون بروز می‌کند. این حالت می‌تواند در طول روز هم رخ دهد که مربوط به بیماری ریفلاکس معده است.
چه باید کرد؟

به طور کلی، نیازی به درمان این مشکل نیست. اگر به ندرت این مسئله اتفاق می‌افتد، شاید آزاردهنده باشد، اما لازم نیست سراغ درمان بروید، چون باعث کم آبی بدن، عفونت و یا مشکلات دیگر نمی‌شود.

اگر گرفتگی بینی دارید، می‌توانید آن را درمان کنید. اگر علائم ایست موقتی تنفس در خواب را دارید، پیگیری این بیماری می‌تواند به بهبود تنفس شبانه و رفع جاری شدن بزاق کمک کند.

اگر بیرون ریختن آب دهان، از عوارض بیماری هایی است که بلعیدن را دچار مشکل می‌کنند، تجویز داروهایی مانند آتروپین یا اسکوپولامین توسط پزشک می‌تواند مفید باشد.
 
راه حل‌های سریع برای رهایی از درد کمرچیست؟ / از رابطه چربی سوزی با شام دیرهنگام با خبر شوید/آیا با وجود سنگ کلیه روزه بگیریم؟ آشنایی با راهای پیشگیری، ابتلا و درمان عرق سوز شدن 

 با یک تزریق به تمام حساسیت‌های خود خاتمه دهید

newscientist: گروهی از دانشمندان موفق شدند روشی ابداع کنند که به صورت ژنتیکی بتوان واکنش‌های آلرژیک را فقط با یک تزریق غیرفعال کرد.

دانشمندان دانشگاه کوئینزلند با استفاده از سلول‌های بنیادی خون که با ژن مهندسی شده‌اند توانستند سلول‌های ایمنی خاص را هدف قرار دهند.

در این پژوهش در سلول‌های بنیادی خون یک ژن تنظیم کننده پروتئین آلرژن توسط محققان قرار داده شد و به بدن شخص گیرنده منتقل شد.

این سلول‌های جدید، سلولهای خونی جدیدی را توسعه می‌دهند که به بیان پروتئین پرداخته و سلول‌های ایمنی خاص را هدف قرار می‌دهد و در نهایت پاسخ آلرژیک را غیر فعال می‌کند.

هدف از انجام این پژوهش، رسیدن به یک روش درمانی است که بتوان آلرژی‌های خاص را با یک تزریق و همانند واکسن درمان کرد.

به گفته محققان برایدست یافتن به اهداف این پژوهش و آزمایش آن بر روی انسان‌ها، حداقل ۵ سال زمان لازم است.

با این کشف جدید طی ۱۰ یا ۱۵ سال آینده، واکنش‌های آلرژیک مرگبار همچون آسم فقط با یک تزریق از بین خواهند رفت.
 
 راه حل‌های سریع برای رهایی از درد کمرچیست؟ / از رابطه چربی سوزی با شام دیرهنگام با خبر شوید/آیا با وجود سنگ کلیه روزه بگیریم؟ آشنایی با راهای پیشگیری، ابتلا و درمان عرق سوز شدن

شام دیرهنگام مکانیسم چربی سوزی را مختل می‌کند

مهر: به گفته محققان دانشگاه پنسیلوانیا، در مقایسه با غذاخوردن زودهنگام، غذاخوردن دیرهنگام می‌تواند موجب افزایش وزن، انسولین و کلسترول شود و تاثیر منفی بر متابولیسم چربی و نشانگرهای هورمونی دخیل در بیماری قلبی، دیابت و سایر مشکلات سلامت خواهد داشت.

یافته‌ها بیانگر شواهد اولیه آزمایشی در مورد پیامدهای متابولیکی غذاخوردن مداوم با تاخیر در مقایسه با غذاخوردن در طول روز هستند.

نامنی ژول، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «غذاخوردن دیرهنگام به هنگام شب تاثیر منفی بر وزن، انرژی و نشانگرهای هورمونی نظیر گلوکز و انسولین بالا دارد که در دیابت، کلسترول و تری گلیسیرید‌ها نقش داشته و در نهایت با مشکلات قلبی-عروقی و سایر مشکلات سلامت مرتبط هستند.»

در این مطالعه، ۹ فرد بزرگسال با وزن سالم تحت دو شرایط قرار گرفتند: غذاخوردن در روز یعنی سه وعده غذایی اصلی و دو میان وعده بین ساعت ۸ صبح تا ۷ عصر به مدت هشت هفته؛ و دیگری غذاخوردن دیرهنگام یعنی سه وعده غذای اصلی و دو میان وعده از ظهر تا ۱۱ شب به مدت هشت هفته.

بین این دو وضعیت دو هفته وقفه انداخته شد تا هیچ یک تاثیری برهم نداشته باشند. مدت زمان خواب هم از ساعت ۱۱ شب تا ۹ صبح در هر دو وضعیت ثابت بود. اندازه‌های متابولیکی و خون همه شرکت کنندگان در شروع مطالعه، بعد از اولین شرایط تغذیه، بعد از دو هفته وقفه، و بعد از دومین وضعیت تغذیه اندازه گیری شد. با این آزمایشات، تیم تحقیق می‌توانست تغییرات در وزن، متابولیسم و انرژی مصرفی را اندازه گیری کند.

محققان دریافتند زمانیکه شرکت کنندگان دیرهنگام غذا می‌خوردند در مقایسه با وضعیت تغذیه در روز، وزن شان افزایش یافته بود. همچنین محققان دریافتند سایر موارد منعکس کننده افزایش شرایط منفی متابولیکی در وضعیت غذاخوردن باتاخیر نظیر میزان انسولین، گلوکز به هنگام ناشتا، کلسترول و تری گلیسیرید‌ها وجود داشت.

همچنین محققان با ترسیم وضعیت شبانه روزی هورمون‌ها دریافتند در طول وضعیت غذاخوردن در روز، هورمون «گرلین» که موجب تحریک اشت‌ها می‌شود در اوایل روز به اوج می‌رسد و هورمون «لپتین» که به حفظ سیری کمک می‌کند، در اواخر روز به اوج می‌رسد. از اینرو محققان عنوان می‌کنند غذاخوردن زودهنگام به جلوگیری از غذاخوردن بیش از حد در هنگام عصر و در شب کمک می‌کند.
 
راه حل‌های سریع برای رهایی از درد کمرچیست؟ / از رابطه چربی سوزی با شام دیرهنگام با خبر شوید/آیا با وجود سنگ کلیه روزه بگیریم؟ آشنایی با راهای پیشگیری، ابتلا و درمان عرق سوز شدن 

تنباکو قاتل خاموش بیماران مبتلا به HIV
 
محققان دانشگاه یورک کانادا عنوان می‌کنند پیشرفت‌های پزشکی در زمینه HIV بدین معناست که بیماران مبتلا به HIV تن‌ها ۵ سال از عمرشان را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست می‌دهند.

اما محققان دریافتند اگر فرد بیمار سیگاری باشد، ممکن است بیش از ۱۲ سال از عمرش را از دست دهد. این بدین معناست که مصرف دخانیات در مقایسه با خود بیماری HIV، بیش از دو برابر موجب مرگ بیمار می‌شود.

همچنین بیماران مبتلا به HIV که سیگار می‌کشند، در مقایسه با افراد دیگر، خیلی بیشتر با مشکلاتی نظیر برفک، زخم‌های دهانی، پنومونی ناشی از پنوموسیستیس (نوعی عفونت ریوی خطرناک)، بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD)، بیماری‌های قلبی و سکته مغزی، سرطان ریه و انواع سرطان‌های دیگر مواجه هستند.

به نظر محققان، ترک سیگار در بیماران مبتلا به HIV باید در اولویت برنامه‌های درمانی و مراقبتی آن‌ها قرار گیرد.
 
راه حل‌های سریع برای رهایی از درد کمرچیست؟ / از رابطه چربی سوزی با شام دیرهنگام با خبر شوید/آیا با وجود سنگ کلیه روزه بگیریم؟ آشنایی با راهای پیشگیری، ابتلا و درمان عرق سوز شدن 

بازی با فرزندان موجب افزایش «هوش» کودک می‌شود

محققان بریتانیایی نوع رفتار ۱۲۸ پدر را با فرزندشان در سه ماهه اول تولد بررسی کردند. زمانیکه کودکان ۲ ساله شدند محققان رشد فکری این کودکان را اندازه گیری کردند.

آن‌ها دریافتند نوزادانی که پدرشان فعالیت و تحرک بیشتری هنگام بازی با آن‌ها در طول چندماه اول تولدشان داشت در مقایسه با سایر نوزادان در سن ۲ سالگی تست مهارت‌های فکری را بهتر انجام دادند.

عوامل بسیاری بر رشد کودک تاثیر دارد. اما این یافته‌ها نشان می‌دهد تعامل پدر و فرزند در سن پایین از عوامل تاثیرگذار بر رشد کودک است.

محققان شاهد تفاوت جنسیتی نوزاد در این مسئله نبودند و تعامل پدر تاثیر مثبتی بر مهارت‌های فکری همفرزند دختر و هم فرزند پسر دارد.

واهشتا ستنا، عضو تیم تحقیق از کالج کینگ لندن، در این باره می‌گوید: «یافته‌های ما بر اهمیت حمایت پدر از نوزاد و تاثیر مثبت تعامل وی با
 
کودکش در اوایل تولد تاکید دارد.»
 
راه حل‌های سریع برای رهایی از درد کمرچیست؟ / از رابطه چربی سوزی با شام دیرهنگام با خبر شوید/آیا با وجود سنگ کلیه روزه بگیریم؟ آشنایی با راهای پیشگیری، ابتلا و درمان عرق سوز شدن 
 
فرزندآوری خطر ابتلا به سرطان رحم را کاهش می‌دهد

تسنیم:  بر اساس گزارش newscientist، نتایج تحقیقات اخیر نشان داد، خطر ابتلا به این نوع از سرطان در زنانی که فرزندشان را با شیر خود تغذیه می‌کنند نسبت به زنانی که هرگز فرزندشان را شیر نداده‌اند ۱۱ درصد کاهش می‌یابد.

نکته جالب توجه اینکه بین مدت زمان تغذیه با شیر مادر و کاهش احتمال ابتلا به سرطان رحم نیز ارتباط وجود دارد.

طبق این گزارش، زنانی که بین ۳ تا ۶ ماه به فرزندشان شیر داده‌اند ۷ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان و زنانی که ۶ تا ۹ ماه شیر داده‌اند، ۱۱ درصد کمتر با این خطر مواجه هستند.

در عین حال هر زنی که ۲ فرزند را به مدت ۹ ماه با شیر خودش تغذیه کند احتمال ابتلا به سرطان رحم وی ۲۲ درصد کاهش می‌یابد.

برای کاهش ابتلا به سرطان رحم، تغذیه مناسب، دوری کردن از اضافه وزن و ورزش منظم عوامل کلیدی هستند.


 راه حل‌های سریع برای رهایی از درد کمرچیست؟ / از رابطه چربی سوزی با شام دیرهنگام با خبر شوید/آیا با وجود سنگ کلیه روزه بگیریم؟ آشنایی با راهای پیشگیری، ابتلا و درمان عرق سوز شدن
 


: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *