تشکیل یکهزار و ۷۶۵ پرونده در زمینه تصرف اراضی ملی/ ۶۰۰ هکتار زمین به بیت المال بازگشت

13:47 - 15 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۵۹۸۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته یکهزار و ۷۶۵ فقره پرونده در زمینه تصرف اراضی ملی تشکیل شد و ۶۰۰ هکتار زمین پس از رفع تصرف به بیت المال برگشت.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام والمسلمین مزارعی رییس کل دادگستری این استان در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی با اشاره به مواهب خدادای این منطقه از کشور گفت: سال گذشته یکهزار و ۷۶۵ فقره پرونده در زمینه تصرف اراضی ملی تشکیل شد و ۶۰۰ هکتار زمین پس از رفع تصرف به بیت المال برگشت.

رییس شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی  استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه ادارات و سازمانهای متولی اراضی، منابع ملی و کشاورزی خود پیگیر تصرفات بیت المال باشند افزود: آراء صادره برای کسانی که به اراضی ملی و منابع طبیعی دست درازی می‌کنند قاطع و اثرگذار می‌باشد و تلاش می‌کنیم ذره‌ای از حقوق بیت المال ضایع نشود و کسانی که در این زمینه سهل انگاری نمایند در هر پست و مقامی که باشند دستگاه قضایی هیچ گونه مماشاتی در برخورد با آنان ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین مزارعی در ادامه گفت: آراء حدود یکهزار پرونده در زمینه تصرفات به نفع بیت المال صادر و نیز ۵۰ هزار متر مربع از حاشیه رودخانه­‌های این استان رفع تصرف شد.

وی با اشاره به توسعه شهری و نگاه به آینده و اینکه رودخانه بشار مانند قلب شهر یاسوج است، گفت: یکی از خواسته‌های ما این است که همه حاشیه‌های رودخانه بشار به پارک ساحلی تبدیل شود، زیرا با این اقدام هم بازار گردشگری فعال شده و هم دست سودجویان از منابع ملی کوتاه می‌گردد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *