رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

در شرایط فعلی فقط باید ندای ولی فقیه بلند باشد و بقیه باید پیروی کنند/ آمریکایی‌‌ها با هیزم حاکم سعودی در منطقه آتش افروخته‌اند

13:49 - 12 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۵۲۴۹
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه ملت ما می‌داند که در چه شرایطی قرار دارد گفت: در این شرایط فقط باید یک ندا بلند باشد و آن ندای شخص، ولی فقیه است و بقیه باید پیروی کنند.
آیت الله امامی کاشانیبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه پایتخت با اشاره به عظمت و فضیلت لیالی قدر، اظهار کرد: شب قدر نوری دارد و انسان در آن شب حرکتی برای دعا و استغفار و توبه دارد.
 
وی ادامه داد: می‌توان به خوبی فهمید که شب قدر با شب های دیگر متفاوت است و این از عنایت و رحمت الهی است.
 
آیت الله امامی کاشانی افزود: در شب قدر ملائک بر زمین فرود می آیند و بر حضور صاحب لیله القدر یعنی امام زمان (عج) می‌رسند.
 
وی بیان داشت: شب قدر شبِ توسل به وجود اقدس امام عصر (عج) است. 
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به در پیش بودن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: امام(ره) اسلامی را که جزء اسم و رسم از آن نمانده بود به دنیا ارائه کرد.
 
وی تصریح کرد: امام(ره) اسلام را از حوزه های علمیه و مجالس دینی خارج کرد و امروز در خیابان‌ها و تلویزیون ها و خبرگزاری ها و روزنامه ها  عَلم اسلام در دنیا به اهتزاز درآمده است.
 
آیت‌الله امامی کاشانی با قدردانی از مشارکت مردم در انتخابات اخیر و لبیک آنها به ندای رهبری، اظهار کرد: قرآن کریم در سوره انبیاء می‌فرماید که همه پیروان ادیان الهی و امت واحده باید متوجه خدا باشند و خدا را عبادت کنند. راه زندگی، ایمان به خداست.
 
وی ادامه داد: اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی جنایت می‌کند، این امر متوجه ملت آمریکا و یهودیان نیست.  
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: اضطراب‌های جامعه بشری و فسادها و جنایت ها نتیجه بریدن از ایمان به خدا و غرق شدن در دنیاست.
 
آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه ملت‌ها باید قیام کنند و در برابر زور بایستند گفت: این وضعی است که بر دنیا حاکم است و بر مبنای آن ترامپ به خاورمیانه می‌آید و در بازگشت از ریاض چنین می‌گوید که ما رفتیم و صد‌ها میلیارد دلار از خا ورمیانه به آمریکا برگرداندیم.

وی ادامه داد: مگر این مبالغ متعلق به آمریکا بود که رئیس جمهور این کشور می‌گوید برگرداندیم؛ خیر، غارت کردید و بیت المال امت اسلام را دزدیدید و این مال متعلق به حاکم سعودی نبود.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه امت اسلام و دولت‌های اسلامی باید به خودشان بیایند، اظهار کرد: آیا با شخص ترامپ و شخص حاکم سعودی می‌توان کنار آمد؟ این‌ها با بی شرمی در حال از بین بردن دنیا هستند و در یمن و سوریه و بحرین و فلسطین وافغانستان و عراق آمریکایی‌‌ها با هیزم حاکم سعودی آتش افروخته‌اند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه دنیای اسلام و ملت‌های مسلمان باید به خودشان بیایند و بیدار شوند، افزود: تکلیف دولت سعودی معلوم است، اما من به سایر دولتهای عربی می‌گویم که مگر کلام خداوند نیست که خداوند قرار نداده که کافربر مسلم غلبه کند؛ کسی که مدعی اداره حرمین شریفین است به این آیه عمل نمی‌کند؛ او به خداوند هم معتقد نیست چه برسد که به حرمین شریفین که اگر معتقد بود وضع مردم یمن این نبود.

وی با بیان اینکه باید قدردان نعمت ولایت باشیم، گفت: در جهانی زندگی می‌کنیم که آمریکایی‌ها با پول سعودی داعش را پرورش می‌دهدو بعد هم با بی شرمی پیام می‌دهند که ماه مبارک است و باید صلح کنیم و از تروریسم دور باشیم؛ شما خودتروریسم را تربیت می‌کنید و خون می‌ریزید.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه ملت ما می‌داند که در چه شرایطی قرار دارد گفت: در این شرایط فقط باید یک ندا بلند باشد و آن ندای شخص، ولی فقیه است و بقیه باید پیروی کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد: سناتور آمریکایی اخیراً نطق کرده که باید برای بی ثباتی ایران اقدام کنیم؛ البته ۴۰ سال است که ازا ین حرف‌ها می‌زنند و خداوند با دست این ملت به دهان آن‌ها زده است، اما باید مراقب بود و همه باید در رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی متحد باشیم و با هم حرکت کنیم و به یک فرمان نگاه کنیم.
 
 انتهای پیام/
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *