رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وقتی همسایه‌ها آب قزل اوزن را به خانه‌هایشان لوله‌کشی کرده‌اند!/ مردی که مرده بود چه‌طور به زیارت امامزاده رفت؟/ بانوی بیجاری از پیرترین زن جهان پیرتر است

15:45 - 09 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۴۴۶۷
وقتی همسایه‌ها آب قزل اوزن را به خانه‌هایشان لوله‌کشی کرده‌اند، مردی که مرده بود چه‌طور به زیارت امامزاده رفت؟، بانوی بیجاری از پیرترین زن جهان پیرتر است و ... از جمله اخباری است که بخش استانی رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته‌اند.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، وقتی همسایه‌ها آب قزل اوزن را به خانه هایشان لوله کشی کرده اند، مردی که مرده بود چه‌طور به زیارت امامزاده رفت؟، بانوی بیجاری از پیرترین زن جهان پیرتر است و ... از جمله اخباری است که بخش استانی رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته‌اند. جزئیات را در ادامه بخوانید ....


مردی که مرده بود چه‌طور به زیارت امامزاده رفت؟

ماسال نیوز: چندی پیش فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که باعث حیرت همگان شد. در این فیلم ادعا شده بود که مرده زنده شده است؛ که صادق شعبانپور دهیار روستای لفمجان که این ویدیو هم از همین روستا منتشر شده، توضیح می‌دهد: این شخص نمرده است. هیچ وقت نمرده بود. صرفا برای راز و نیاز به امامزاده محل، آقا سید حسین بازاده مراجعه کرده بود. کفن بر تن این فرد نیست. این شخص مشکل روحی و ناراحتی اعصاب دارد. وی همچنین توضیح می‌دهد که افراد حاضر در این ویدیو گورکن و یا غسال نیستند و صرفا رهگذر بودند. شعبانپور ادامه می‌دهد که به علت گل بودن سطح زمین و باران و هوای مرطوب، پای افراد گلی بوده است. این فرد استطاعت مالی زیادی ندارد و افراد دیگر درآمد زندگی او را تامین می‌کنند. شعبانپور درباره شایعه اعتیاد این فرد هم می‌گوید که این مساله شایعه است و این فرد صرفا دارای مشکلات روحی است و به همین دلیل هم به این امامزاده مراجعه کرده است، اما اعتیاد ندارد. این شخص تن‌ها سه سال است که به روستای ما آمده است. به گفته دهیار لفمجان، شیطنت چند پسر جوان منجر به پخش شدن چنین فیلمی شده است، او در ادامه می‌گوید: چند پسر جوان از صحنه راز و نیاز این فرد فیلم گرفته اند البته پایشان به دادگستری کشیده شد و از آن‌ها شکایت به عمل آمد.
 
استان ها

سر بی کلاه کوثر و خلخال از آبهای خروشان قزل اوزن
 
کوثر خبر: تهرانی‌ها و زنجانی‌ها آب قزل اوزن را دَمِ دَرِ خانه هایشان می‌برند. رودخانه همیشه خروشان و طلایی قزل اوزن از دیرباز در حاشیه جاده سرچم و در حوزه استحفاظی شهرستان‌های کوثر و خلخال خود نمایی کرده است. این روخانه طویل ضمن اینکه توانسته منطقه نمونه گردشگری در جنوب استان اردبیل را خلق کند، می‌تواند در کشاورزی، صنعت و بخش معدن، منطقه را نیز متحول کند. اما با وجود این ظرفیت بالقوه، هیچ تحولی در حوزه‌های متعدد اقتصادی و صنعتی در جنوب استان اردبیل قابل مشاهده نیست؛ از سویی با اندکی تامل بر چگونگی هدر رفت آب قزل اوزن و اینکه مردم جنوب استان اردبیل ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب را بدون هیچ مصرفی از دست می‌دهند، همگان را بر آن وا می‌دارد که علت این ناکارآمدی را از سوی مسئولین جویا شوند.
 
استان ها

مسن‎ترین زن ایران که سرد و گرم روزگار او را از پای نینداخته است
 
کردتودی: ننه مسطوره طوماری، ۳۰ فرزند به دنیا آورده که ۲۳ فرزندش از دنیا رفته اند و ۷ فرزندش در قید حیات هستند. وی هم اکنون ۸۸ فرزند و نوه و نتیجه دارد و از پیرترین زن جهان که در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است، ۴ سال بزرگ‌تر است. این پیرزن قبراق و سرحال ۱۳۱ ساله که از قلم گینس افتاده است، بینایی چشمهایش را تا حدودی از دست داده و در خاطرات کهنه او می‌توان از حمله روس‌ها در ۱۹ فوریه ۱۹۱۶ به بیجار، حرف‌ها شنید. ننه مسطوره در زمان تصرف بیجار از سوی روسها، ۳۰ سال داشت. وی متولد دوم فروردین سال ۱۲۶۵ هجری شمسی است و در کنار خانواده خود، روزگار را سپری می‌کند.
 
وقتی همسایه‌ها آب قزل اوزن را به خانه‌هایشان لوله‌کشی کرده‌اند!/ مردی که مرده بود چه‌طور به زیارت امامزاده رفت؟/ بانوی بیجاری از پیرترین زن جهان پیرتر است

چرا قدر ساعت‌های زندگی خود را نمی‌دانیم؟
 
آناج: با پیشرفت تکنولوژی و همه گیر شدن اینترنت و فضای مجازی ارتباطات افزایش یافته و دیگر مهم نیست که در کجای این دنیا قرار دارید، زیرا در کسری از ثانیه می‌توان با هم ارتباط برقرار کرد و از نامه و پست اثر چندانی به چشم نمی‌آید. اما در سایه همین پیشرفت مشکلات عدیده‌ای به وجود آمده که جوانان و خانواده‌ها را درگیر کرده است و به ندرت می‌توان خانواده‌ای را پیدا کرد که از شر آسیب‌های این پیشرفت در امان باشد. یکی از همین آفات گسترش فضای مجازی است که از استفاده عادی پا را فراتر گذاشته و تبدیل به اعتیاد شده است. اعتیادی که علائم روشنی دارد و نیاز نیست که کار فرد به کارتن خوابی برسد و همین غرق شدن ساعت‌ها در شبکه‌های مجازی نشان از اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی دارد. شاید در نظر اول به نظر برسد که این درگیری در فضای مجازی مختص قشر جوان است، اما با نگاهی به سطح جامعه مشاهده می‌کنیم که این اتفاق به صورت آرام و خزنده والدین را نیز درگیر کرده است؛ هرچند شاید متوجه این موضوع نباشند و یا در پی توجیه باشند، گرچه به دلیل استفاده بیش از حد جوانان از تلفن همراه و فضای مجازی مسئله اعتیاد والدین به اینترنت به چشم نیاید، اما این موضوع قابل کتمان نیست و والدینی که باید الگوی مناسب برای جوانان باشند هم از شر این آسیب در امان نمانده‌اند.
 
استان ها

دانشجویان در پی استاد راهنما!
 
دانشجویان بیدار: اگر چه این روز‌ها در مورد توسعه آموزش عالی و ماموریت مداری دانشگاه‌ها صحبت می‌شود، اما در استان هایی مانند خراسان شمالی با وجود توسعه کمی به افزایش تعداد استادان کم توجهی شده است. با افزایش رشته‌های ارشد و دکترا در استان اکنون مشکل دیگری که برای دانشجویان پیش آمده است، کمبود استاد راهنما برای دفاع از پایان نامه هایی است که در نوبت مانده است. یکی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد استان که به گفته خود ۳ ترم است که واحد پایان نامه اش را تمدید می‌کند، می‌گوید که ترم سوم که باید انتخاب واحد می‌کردم تازه متوجه شدم که از ۲ ماه قبل از انتخاب واحد، باید یکی از استادان را به عنوان استاد راهنما انتخاب می‌کردم و در صورت خالی بودن کد وی مجاز به انتخاب واحد پایان نامه می‌شدم. در آن لحظه، موضوع پایان نامه دیگر برایم مهم نبود و فقط می‌خواستم قبل از اتمام زمان انتخاب واحد یک استاد را با کد خالی پیدا کنم، اما نتوانستم و بعد از ۲ ترم استاد مربوطه، طرحم را پذیرفت. یکی از مدرسان دانشگاه‌های استان با بیان این که در سال‌های اخیر، کیفیت پایان نامه نویسی در مقطع کارشناسی ارشد سیر صعودی دارد، خاطر نشان می‌کند که کیفیت پایان نامه‌ها در دانشگاه‌های مختلف فرق می‌کند، ولی در مجموع با توجه به محدودیت‌های موجود در انتخاب استاد راهنما و حتی محدود بودن زمان برای دفاع، دانشجویان چندان نمی‌توانند روی کیفیت مطالب و موضوعات کار کنند. متاسفانه در دانشگاه‌های استان خراسان شمالی، پذیرش پایان نامه بیشتر، نشان از توانمندی استاد نسبت به استادان دیگر عنوان می‌شود، بنابراین استادان برای جذب دانشجوی بیشتر با هم به رقابت می‌پردازند و در این بین به چیزی که کمتر توجه می‌شود، تخصص استاد است.
 
استان

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: بسته استانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *