تولید نانوالیاف پلیمری با هدف درمان بیماری‌های قلبی در دانشگاه امیرکبیر

13:03 - 09 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۴۳۸۹
محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به تولید داربستی با هدف کاربرد در درمان بیماری های قلبی شدند.
رگ قلبیبه گزارش گروه جامعه ،سعید بهرامی مجری طرح تحقیقاتی گفت: این داربست از نانوالیاف پلیمری تولید می‌شود و در پچ‌های قلبی استفاده می‌شود.

بهرامی با بیان اینکه بسیاری از افراد به علت بیماری‌های قلبی فوت می‌کنند افزود: با توجه به این موضوع مطالعه درخصوص فرآیند تولید پچ‌های قلبی آغاز شد. 

وی گفت: نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که داربست‌های تولید شده از پلی یورتان - گرافن می‌تواند در این باره مؤثر باشد.

بهرامی با بیان اینکه یکی از درمان‌های رایج پس از سکته قلبی، سلول درمانی است، افزود: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که تزریق سلول در محل آسیب دیده به تنهایی سودمند نیست و استفاده از یک بیومتریال حمایت کننده یا همان «پچ قلبی» در این باره ضروری است.

وی با اشاره به اینکه اثرات گرافن بر داربست‌ها و هدایت الکتریکی آن‌ها نیز در این طرح تحقیقاتی مورد مطالعه قرار گرفت گفت: نتایج حاصل از این مطالعات نشان از ظرفیت بالقوه نمونه‌های رسانای پلی یورتان - گرافن است که می‌تواند به عنوان ماده‌ای پایه برای اثر بستر رسانا بر فعالیت‌ها و عملکرد سلولی در حوزه کاربرد‌های مهندسی بافت مورد مطالعه قرار گیرد.

بهرامی افزود: آزمایش‌های حیوانی و بررسی روش بهینه در توزیع گرافن و همچنین استفاده از سایر مواد بر پایه پلی یورتان از مراحل بعدی این پژوهش است که در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/ 

برچسب ها: بهرامی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *