رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معرفی سرآمدان مدیریت منابع انسانی؛ ۲۵ و ۲۶ مهر

12:47 - 09 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۴۳۸۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
دومین همایش مدیریت منابع انسانی همراه با معرفی سرآمدان مدیریت منابع انسانی ۲۵ و ۲۶ مهر در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
معرفی سرآمدان مدیریت منابع انسانی؛ ۲۵ و ۲۶ مهربه گزارش گروه جامعه به نقل از روابط عمومی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، آرین قلی پور دبیر علمی همایش مدیریت منابع انسانی دانشگاه تهران، گفت: امروز در کشور مدیریت منابع انسانی یکی از دغدغه‌های اکثر همه مدیران ارشد سازمان‌ها شده است و برای مدیریت مؤثر منابع انسانی انواع روش‌ها به کار گرفته می‌شود تا بهره‌وری منابع انسانی ارتقا یابد. 

وی افزود: کوچک‌سازی، بازآرایی و مهندسی ساختار سازمانی، مهندسی مجدد فرآیندها، مدیریت دانش، برنامه‌های مشارکت کارکنان، برنامه‌های ارتباط با مشتری، برنامه‌های تسهیم سود، آموزش، مدیریت عملکرد، فرآیند بازخور، طراحی شغل، گردش شغلی، کار تیمی، کار انعطاف پذیر، تسهیم شغل، تنوع آموزی، منتورینگ، حسابرسی منابع انسانی، طراحی سیستم‌های انگیزشی، تدوین شرح شغل و شرایط احراز، سیستم رشد و ارتقاء، برنامه‌های ایمنی، امنیت، بهداشت، محیط و ارگونومی همگی از تکنیک‌ها و روش‌هایی هستند که برای اثر بخشی مدیریت منابع انسانی بکار می‌روند. 

دبیر علمی همایش مدیریت منابع انسانی دانشگاه تهران، گفت: یکی از نقاط ضعف سازمان‌ها در این زمینه، بهره‌گیری نکردن از یک مدل یکپارچه و منسجم برای به کار بردن این تکنیک‌ها و سیستم‌هاست. مدل ۳۴۰۰۰ برای پاسخگویی به این مسئله ایجاد شده است تا بتواند به طور یکپارچه و منسجم همه فرایندهای منابع انسانی را آسیب شناسی و اثر بخشی آن‌ها را ارزیابی و سازمان‌ها را در جهت استقرار و ارتقاء آن‌ها یاری کند. 

بر اساس مدل ۳۴۰۰۰ می‌توان وضع موجود مدیریت منابع انسانی در شرکت را بررسی و طرح‌ها و اقدامات بهبود و توسعه آن‌ها را فراهم کرد، فرایندهای منابع انسانی را استاندارد و یک فرهنگ تعالی و کمال را در سازمان ایجاد کرد. 

در این مدل علاوه بر فرآیندهای منابع انسانی که ۲۰ هزار امتیاز دارد، شامل متغیرهای حوزه نتایج و نگرش‌های منابع انسانی هم وجود دارد که ۱۴ هزار امتیاز دارد و در ۵ سطح بلوغ وضع سازمان را ارزیابی کرده و تعالی می‌بخشد. 

قلی پور افزود: دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در نظر دارد در دومین همایش مدیریت منابع انسانی، سازمان‌های مطرح کشور در پیاده سازی مدیریت منابع انسانی را ارزیابی و معرفی کند. 

وی ادامه داد: برای ارزیابی جایزه مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت اقدام به برگزاری دوره تربیت ارزیاب کرده است و کلیه متخصصان این حوزه در صورت دارا بودن شرایط لازم و گذراندن دوره‌های تخصصی و قبولی در آزمون می‌توانند به عنوان ارزیاب جایزه فعالیت کنند. 

سازمان‌ها و شرکت‌های علاقه‌مند می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت www.Hrmconf.ir مراجعه کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *