سرقت از فروشگاه های زنجیره ای البرز /کلاهبرداری در پوشش سرمایه گذاری در بورس

15:40 - 08 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۴۰۵۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری اعضای باند سارقان فروشگاه های زنجیره ای و فردی که در پوشش سرمایه گذاری در بورس اقدام به کلاهبرداری میلیاردی کرده بود خبر داد.
سرقت از فروشگاه های زنجیره ای البرز /کلاهبرداری در پوشش سرمایه گذاری در بورسبه گزارش گروه جامعه ،سردار کامرانی صالح در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر سرقت از یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در "مشکین دشت" کرج بلافاصله ماموران پلیس آگاهی استان البرز جهت بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت:: در بررسی‌های ماموران مشخص شد که سارقان از درب پشتی و به شیوه تخریب کرکره وارد فروشگاه شده و پس از تخریب گاو صندوق مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال وجه نقد داخل گاو صندوق را به سرقت برده اند.

این مقام انتظامی افزود:در حالی که پرونده در شهرستان فردیس در حال پیگیری بود ۷۲ ساعت بعد سارقان به دو فروشگاه دیگر دستبرد زده و ضمن تخریب درب‌ها و گاو صندوق مبلغ ۲۶۲ میلیون ریال وجه نقد را به سرقت برده اند.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: با بررسی شیوه و شگرد سارقان مشخص شد که سرقت‌های مذکور از سوی اعضای یک باند انجام شده است؛ بنابراین چندین تیم عملیاتی پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار داده و با بررسی تصاویر دوربین‌های مدار بسته فروشگاه‌های مذکور یک نفر مرد تنومند و قوی هیکل همراه با ماسک و دستکش در حالی که در حال تخریب درب‌های ورودی فروشگاه بود را مشاهده کردند.

وی افزود: با توجه به پوشش چهره متهم به وسیله نقاب، شناسایی متهم با مشکل مواجه شد تا اینکه در ادامه سرقت‌های دیگر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مناطق مختلف کرج و فردیس و بررسی شیوه و شگرد سارقان مشخص شد که این سرقت‌ها نیز توسط اعضای همان باند قبلی صورت گرفته است.

سردار کامرانی صالح افزود: با توجه به حساسیت موضوع، اقدامات فنی و اطلاعاتی بسیار پیچیده در خصوص شناسایی مخفیگاه متهمان آغاز و آدرس یکی از سارقان در منطقه مشکین آباد شناسایی شد.

وی تصریح کرد: بلافاصله آدرس‌ها و محل‌های پاتوق نامبرده توسط چند تیم مجزا به صورت شبانه روزی تحت مراقبت نامحسوس قرار گرفت و با توجه به اینکه تمام سرقت‌های به وقوع پیوسته بین ساعت‌های دو بامداد تا ۶ صبح رخ داده بود لذا تمرکز ماموران بیشتر بر حرکات متهم مورد نظر در نیمه‌های شب متمرکز شد.

سردار کامرانی صالح گفت:پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت، سوژه مورد نظر در ساعت دو بامداد اواخر اردیبهشت ماه سال جاری با یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ از منزل خود در مشکین آباد خارج و به سمت فردیس حرکت و با سوار کردن یک نفر دیگر به سمت کرج پس از طی مسیر کوتاهی، خودرو را در کوچه ها‌ی فرعی منطقه مصباح پارک کرده و با توجه به وجود یک فروشگاه رنجیره‌ای در آن منطقه، احتمال اینکه سرنشینان خودرو داخل فروشگاه رفته باشند زیاد بود.

این مقام انتظامی افزود: ماموران پس از اطمینان از وجود سارقان در داخل فروشگاه اطراف آن مکان را تحت محاصره قرار داده و متهمان را که از حضور پلیس مطلع شده بودند و با تخریب ایرانیت و نرده‌های سقف فروشگاه قصد فرار داشتند در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

سردار کامرانی صالح اظهار داشت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی ابتدا منکر سرقت شدند، اما در مواجه با اسناد و مدارک موجود به ۹ فقره سرقت از فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مبلغ هفت میلیارد ریال و دو سرقت نافرجام اعتراف کردند. تحقیقات جهت کشف سایر سر قت‌های احتمالی متهمان ادامه دارد.

کلاهبرداری میلیاردی در پوشش سرمایه گذاری در بورس

سردار کامرانی صالح در ادامه این نشست خبری گفت: در پی دریافت پرونده‌ای مبنی بر کلاهبرداری، از کلانتری ۱۴ رسالت به پلیس آگاهی استان البرز، پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان این اداره قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات ابتدایی از شاکی مشخص شد که وی در سال ۹۴ با فردی که با ارائه مدارک مستند خود را از مسئولان صاحب نفوذ معرفی می‌کرد آشنا می‌شود.

این مقام انتظامی گفت: متهم پس از مدتی آشنایی با مالباخته با به کارگیری ترفندهای متقلبانه مبنی بر اینکه در امر سرمایه گذاری در بورس فعالیت دارد واگر در بورس سرمایه گذاری کند سود سرشاری عایدش می‌شود باعث اغفال مالباخته شد.

سردار کامرانی صالح خاطرنشان کرد: متهم پس از جلب اعتماد شاکی، به منزل وی رفته و پس از عوام فریبی، اقوام و خانواده وی را راضی می‌کند که جهت سرمایه گذاری در بورس مقادیری پول به حساب او واریز کنند.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت:در مجموع دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به تناوب به حساب متهم واریزشد و قرار بود که پول‌ها را سرمایه گذاری و سود حاصل از آن را به صاحبانش برگرداند، اما بعد از مدتی که تمام پول‌ها به حسابش واریز شد ناپدید شده و تماس‌های تلفنی را جوابگو نبود.

سردار کامرانی صالح گفت: پیگیری موضوع در دستور کار ماموران اداره سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت و از آنجایی که متهم آدرس و تلفن‌های خود را دائما تغییر می‌داد شناسایی محل اختفای وی را با مشکل مواجه می‌ساخت؛ اما در نهایت با اقدامات فنی ماموران، متهم در مخفیگاهش در باغستان کرج دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار داشت: متهم در بازجویی ماموران به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری با سوء استفاده از مدارک جعلی واعمال متقلبانه جهت فریب شکات و گرفتن وجه به مقدار دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در قبال دادن سود اعتراف کرد و با قرار وثیقه قانونی روانه زندان شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *