رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم آغاز شد

17:45 - 08 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۴۰۵۱
بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگشایی می‌شود.
بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، آئین بازگشایی بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم امروز با حضور سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

در این مراسم علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، حجت الاسلام محمد حشتمی معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد و جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری حضور دارند. 

در این نمایشگاه جدیدترین محصولات قرآنی در عرصه‌های فرهنگی و هنری در چهار بازارچه ارائه شده است.

بخش بین الملل نمایشگاه قرآن کریم نیز از دوازدهم ماه رمضان (۱۷ خرداد) آغاز می‌شود و تا پنج روز ادامه خواهد داشت.

نمایشگاه امسال که مزین به شعار «قرآن، اخلاق، زندگی» است با همکاری ۵۰ نهاد و موسسه تدارک یافته و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه هماهنگی میان این دستگاه‌ها و نهاد‌ها را بر عهده دارد.

امسال بخشی ویژه برای نمایشگاه قرآن درنظر گرفته شده تا برترین‌های حوزه ترجمه و تفسیر قرآن کریم همچون آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، آیت الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی و آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی به بازدیدکنندگان معرفی شود.

همزمانی برپایی نمایشگاه امسال با بیست و هشتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی سبب شد تا دست اندرکاران، بخش هایی با عنوان امام خمینی (ره) و قرآن را در نمایشگاه برپا کنند.

در این مراسم فیلم مستند اسلام شناس و قرآن پژوه ژاپنی ایزوتسو پخش شد. در این مستند که تهیه آن از سال ۹۳ آغاز شده است با بیش از ۹۶ صاحب نظر درباره این قرآن پژوه ژاپنی صحبت شده است.

همچنین نماهنگ ربع قرن که نگاهی به ۲۵ دوره برگزاری نمایشگاه قرآن نگاه دارد رونمایی شد در این نماهنگ عباس نظری، احمد مسجد جامعی، محمد رضا حشمتی، برزین ضرغامی مدیرکل ارشاد استان تهران درباره سابقه برگزاری نمایشگاه در ۲۵ سال گذشته صحبت کرده اند.
 ۲۰ انیمیشن قرآنی و آلبوم موسیقایی نیز از دیگر آثار رونمایی شده در افتتاحیه امروز بود.

بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم از ۸ تا ۲۶ خرداد در مصلی امام خمینی (ره) همه روزه از ساعت ۰۰: ۱۷ تا ۰۰: ۲۴ میزبان روزه‌داران است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *