رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بزرگان نفتی در راه ایران/ زنگنه: ظرفیت تولید را بالا می بریم

15:34 - 08 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۴۰۴۴
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
وزیر نفت ایران اظهار امیدواری کرد ایران بتواند در سال 1396 با شرکت های نفتی توتال فرانسه، لوک اویل روسیه، مرسک دانمارک و احتمالا پرتامینای اندونزی، قرارداد امضا کند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، ايران اميدوار است با امضاي پيش قراردادهايي با شركت هايی مثل توتال و لوك اويل در سال جاری ميزان سرمايه گذاری ها در صنعت نفت را افزايش دهد.

بيژن زنگنه، وزير نفت ایران، اظهار کرد: ايران در نظر دارد طی 5 سال آينده ظرفيت توليد نفت خود را يك چهارم افزايش بدهد و اين افزايش با قراردادهای جديد بين المللی امكان پذير است.

توسعه ميدان های جديد و افزايش برداشت از ميادين مشترك به ايران اين امكان را می دهد كه به عنوان سومين كشور بزرگ توليد كننده نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، توليد نفت خود را به 5 ميليون بشكه در روز افزايش دهد. اين رقم 5 درصد از توليد جهانی نفت است. ايران هم اكنون 4 ميليون بشكه در روز نفت توليد می كند.

ظرفيت توليد میعانات گازی ایران نیز در این مدت به يك ميليون مترمكعب افزايش می يابد. توليد گاز ايران هم اکنون 600 بشکه در روز می رسد.

زنگنه پس از نشست اوپک در وين گفت: "انتخابات اخير ايران يك مرحله مهم بود، به اين دليل كه مردم در اين انتخابات به تعامل مثبت با جهان رای آری دادند."

وی اضافه کرد: "من اميدوارم كه اين پيام مثبت خصوصا از سوی قدرت‌های بزرگ جهان درك شود." این پیام زنگنه مستقیما متوجه ایالات متحده آمریکاست که تحریم هایی را از سال 1979 میلادی علیه ایران تصویب کرده است.

وزیر نفت ایران اعلام کرد: "ايران اميدوار است قراردادهای جديدی را امسال با توتال فرانسه، لوك اويك روسيه، مرسك دانمارك و پترومينا اندونزی به امضا برساند."

گفت وگو هایی برای توسعه ميادين آزادگان جنوبی، يادآوران، غرب كارون، منصوری و آب تيمور و همچنين لايه نفتی ميدان گازی پارس جنوبی در جریان است.

وی گفت: " افزايش تولید نفت ما بر همكاری ايران با اوپك تاثيری نمی گذارد." روز پنجشنبه اعضای اوپك برای کاهش توليد به مدت 9 ماه ديگر در جهت كاهش عرضه جهانی نفت به توافق رسيدند.

زنگنه اعلام کرد: "تصميم اعضای اوپك، تصميمی كوتاه مدت است و برنامه ايران برای افزايش ظرفيت توليد يك بخش از برنامه بلند مدت كشور است."



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *