نماز و دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان/ بخشیده‌شدن گناهان انسان در ماه میهمانی خدا

6:30 - 09 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۳۹۵۲
یک کارشناس علوم قرآنی با اشاره به نماز و دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان، از بخشیده شدن گناهان انسان در میهمانی خدا سخن گفت.
ماه رمضانعلی نوری‌زاده کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، گفت: "رمضان" در لغت از واژه "رمضاء" به معنای شدت حرارت گرفته شده و به معنای سوزانیدن است و به دلیل اینکه در این ماه گناهان انسان بخشیده می‌شود، به این ماه مبارک، رمضان گفته‌اند.

وی ادامه داد: رمضان تنها ماه قمری است که نامش در قرآن آمده و یکی از چهار ماهی است که خداوند متعال جنگ را در آن حرام کرده است مگر اینکه جنبه دفاع داشته باشد.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: هر یک از روز‌ها و شب‌های ماه مبارک رمضان اعمال مربوط به خود را دارد که روزه‌داران با انجام این اعمال و خواندن نماز‌ها و دعاهای سفارش شده، می‌توانند هر چه بیشتر خود را به خداوند متعال نزدیک کنند.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: در شب چهارم ماه مبارک رمضان خواندن ۸ رکعت نماز مورد سفارش قرار گرفته که در هر رکعت بعد از خواندن سوره حمد ۲۰ مرتبه سوره قدر خوانده می‌شود.

نوری‌زاده توضیح داد: همچنین علاوه بر اعمال مشترکی که انجام دادن آن‌ها در ماه مبارک رمضان از فضیلت بسیاری برخوردار است برای هر یک از روزهای این ماه مبارک نیز خواندن دعایی مخصوص مورد سفارش قرار گرفته است. همچنین شایسته است روزه‌داران در هر یک از روزهای ماه رمضان علاوه بر خواندن متن دعای مورد نظر، به ترجمه و مفاهیم نهفته در آن دعا نیز توجه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: متن و ترجمه دعای چهارمین روز ازماه مبارک رمضان به این شرح است:

" اللهمّ قوّنی فیهِ على إقامَةِ أمْرِكَ واذِقْنی فیهِ حَلاوَةَ ذِكْرِكَ وأوْزِعْنی فیهِ لأداءِ شُكْرَكَ بِكَرَمِكَ واحْفَظنی فیهِ بِحِفظْكَ وسِتْرِكَ یـا أبْصَرَ النّاظرین.
 
خدایا نیرومندم نما در آن روز به پا داشتن دستور فرمانت و بچشان در آن شیرینى یادت را و مهیا كن مرا در آنروز راى انجام سپاس‌گذاریت به كـرم خودت نگهدار مرا در این روز به نگاه‌داریت و پرده‌پوشى خودت اى بیناترین بینایان."



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *