شارژ کارت یارانه ۱۱ میلیون نفر برای تهیه اقلام بسته امنیت غذایی از امروز/ سوخت شدن ارقام واریزی پس از ۴ ماه

6:05 - 09 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۳۹۲۲
معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارت یارانه افراد کم برخوردار برای تهیه اقلام بسته امنیت غذایی از امروز شارژ شده و افراد برای دریافت بسته‌های خود ۴ ماه فرصت خواهند داشت.
مددجو احمد میدری در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، بسته امینت غذایی ویژه ماه مبارک رمضان از امروز سه شنبه ۹ خرداد ماه در اختیار اقشار نیازمند شناسایی شده قرار می‌گیرد.

وی افزود: دولت یازدهم طی سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای به اقشار ضعیف و مددجویان نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد داشته و در این راستا سیاست‌های غذایی را برای حمایت از این خانواده‌ها اجرایی کرده است. 

معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه پیش بینی‌های لازم برای توزیع بسته امنیت غذایی از سوی وزارت تعاون صورت گرفته است، گفت: اقلامی که در این بسته پیش بینی شده اند عبارت اند از گوشت قرمز، گوشت سفید، روغن، برنج، خرما، حبوبات و سایر اقلام مورد نیاز که در ماه مبارک رمضان مورد استفاده خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

میدری در خصوص نحوه توزیع بسته‌های امنیت غذایی در بین اقشار نیازمند خاطرنشان کرد: مبلغی که برای افراد یا خانواده‌های نیازمند در نظر گرفته شده به حساب یارانه آن‌ها واریز شده و این مبلغ تن‌ها برای تهیه اقلام پروتئینی پیش بینی شده و خانواده‌ها قارد نخواهند بود از طریق دستگاه‌های خود پرداز این مبلغ را دریافت کنند. 

وی با اشاره به رقم در نظر گرفته شده برای بسته‌های امنیت غذایی خانوارهای کم برخوردار اذعان کرد: برای افراد یک نفره، رقمی معادل ۳۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. خانواده‌های دو نفره، ۶۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. برای خانواده‌های ۳ نفره به بالا نیز به ازای هر نفر ۱۰ هزار تومان به مبلغ ۶۰ هزار تومان افزوده می‌شود. 

معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فروشگاه‌های طرف قرارداد برای توزیع بسته‌های امنیت غذایی تصریح کرد: فروشگاه‌های تعاونی مصرف کارکنان دولت (اسکاد)، فروشگاه تعاونی مصرف روستائیان، فروشگاه فرهنگیان، سپه، اتکا، رفاه و شهروند از جمله فروشگاه هایی هستند که برای توزیع این اقلام در نظر گرفته شده اند. 

مدیری ادامه داد: این فروشگاه‌ها در روستاها، شهرستان‌ها و شهر‌ها نمایندگی داشته و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به آن‌ها اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند. 

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از خانواده‌های نیازمند مشمول دریافت این بسته امنیت غذایی می‌شوند؟، بیان کرد: حدود ۱۱ میلیون نفر از اقشار نیازمند مشمول دریافت این بسته غذایی در این مرحله می‌شوند. 

معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: حدود ۲ سوم از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و یک سوم از مددجویان سازمان بهزیستی کشور از این بسته‌ها بهره‌مند خواهند شد. 

میدری با اشاره به اختصاص بسته امنیت غذایی به برخی از افراد پشت نوبت سازمان بهزیستی و کمیته امداد خاطرنشان کرد: علاوه بر مددجویان تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی، این بسته‌ها به برخی از خانواده‌های پشت نوبت مانده نیز تعلق می‌گیرد.

وی در خصوص زمان آغاز شارژ کارت یارانه نیازمندان در قالب بسته امنیت غذایی تصریح کرد: با وجود اعلام قبلی صورت گرفته، بسته امنیت غذایی از امروز سه شنبه در اختیار اقشار کم برخوردار قرار گرفته و کارت یارانه آن‌ها نیز از امروز شارژ می‌شود. 

معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با زمان تعیین شده برای استفاده از مبلغ بسته امنیت غذایی اذعان کرد: خانواده‌ها می‌توانند از امروز به مدت ۴ ماه با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد در این طرح، اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند. 

میدری افزود: پس از گذشت ۴ ماه و در صورتی که از رقم واریزی برای دریافت بسته امنیت غذایی استفاده نشود، مبلغ واریزی قابلیت استفاده نخواهد داشت و به نوعی این رقم سوخت می‌شود. 

وی با ارائه آماری از رقم در نظر گرفته شده برای پرداخت سبد امنیت غذایی به ۱۱ میلیون نفر گفت: ۲۲۰ میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها برای ارائه بسته امنیت غذایی در نظر گرفته شده است. 

معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که آیا در ماه‌های باقی مانده از سال ۹۶ بار دیگر بسته امنیت غذایی به خانواده‌های نیازمند ارائه می‌شود یا خیر؟، اظهارکرد: وزارت رفاه برنامه‌های ویژه‌ای برای ارائه بسته‌های امنیت غذایی دارد که تا پایان سال اجرایی خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *