رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دفن شهدای بحرینی بدون اجازه خانواده‎هایشان/تظاهرات شبانه مردم بحرین ادامه دارد

10:11 - 08 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۳۸۸۰
وزارت کشور بحرین در بیانیه‎ای به دفن شهدای تحصن در میدان الفداء بدون اجازه خانواده‎های آنها اعتراف کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل ، شبکه اللؤلؤة گزارش داد که رژیم بحرین به جنایت دفن شهدای میدان الفداء بدون اجازه از خانواده‎های آنها اعتراف کرده است.


تظاهرات بحرین

بنابر این گزارش عوامل رژیم بحرین روز جمعه گذشته این افراد را بدون حضور خانواده‎هایشان و با روشی بر خلاف مراسم دفن به خاک سپرده‎اند.

تظاهرات بحرین

به گزارش شبکه اللؤلؤة "محمد الساری، محمد زين الدين و محمد العكری" در منطقه المحرق و شمار دیگری از شهدای بحرینی در منطقه الماحوز دفن شده‎اند.


شهدای بحرینی

در همین حال انقلابیون بحرین یکشنبه شب در مناطق ابوصبیع و الشاخوره ضمن تشییع نمادین شهدای این کشور در میدان الفداء، خواستار مجازات عاملان شهادت این افراد شدند.

تظاهرات بحرین
 

این در حالی است که بنابر گزارش‎ العالم سازمان ملل ضمن تأکید بر حمایت خود از تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در بحرین، از حکومت این کشور خواست درباره شهادت شهروندان در تحصن الدراز تحقیق کند.


بحرین

"استفان دوجاریک"، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت که این سازمان با نگرانی موضوع قتل یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات را دنبال می کند و از مقامات مسئول بحرین می خواهد ضمن تحقیق درباره این موضوع، مراقب باشد که هر نوع استفاده از قدرت توسط نیروهای امنیتی این کشور با رعایت معیارهای بین المللی مرتبط همراه باشد.

 عناصر آل خلیفه  روز سه شنبه گذشته برای بازداشت آیت الله شیخ عیسی قاسم، به اطراف منزل او واقع در منطقه الدراز حمله کردند، اما با توجه به دستور اکید علما برای جلوگیری از رسیدن دست نظامیان آل خلیفه به شیخ عیسی، مردم بحرین با دست های خالی اطراف خانه او تحصن کردند.

شیخ عیسی قاسم



نظامیان آل خلیفه با تحصن کنندگان درگیر شدند که این درگیری به زخمی شدن و شهادت تعدادی از تحصن کنندگان منجر شد.

برخی منابع تعداد مجروحان این حمله را بیش از 100 نفر گزارش کرده اند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *