رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دولت ترامپ خواهان مبادلات تجاری با ایران است/آمریکا در منطقه بدون همکاری ایران با مشکل روبه‌رو می‎شود

10:51 - 08 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۳۸۷۲
نشریه نیویورک‌تایمز در گزارشی ضمن اشاره به سفر اخیر ترامپ به عربستان و امضای قرارداد فروش سلاح به این کشور نوشت که با وجود این اقدامات و تنش‌های لفظی میان تهران و واشنگتن، دولت آمریکا عملا تمایل به مراوده تجاری با ایران دارد.
دولت ترامپ خواهان مبادلات تجاری با ایران است
به گزارش روه بین‌الملل ، نیویورک تایمز نوشت: دونالد ترامپ که تاکنون همواره اظهاراتی خصمانه درباره ایرانبیان داشته، اخیرا به عربستان سعودی سفر کرده و در این کشور خواستار یک استراتژی برای منزوی کردن ایران شده است اما این تهدید با اطمینان خاطر شگفت‌انگیزی از سوی ایران دریافت شد زیرا در عمل دولت ترامپ نشان داده است که خواستار مراودات تجاری با این کشور است.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: در نگاه سطحی به ماجرا به نظر می‌رسد که اخبار بدی ایران در راه باشد؛ نشست عربی- آمریکایی در ریاض برگزار شده و سلمان بن عبدالعزیز توافق خرید 110 میلیارد دلار سلاح از آمریکا را نهایی کرده است؛ اما در بحبوحه تنش‌های لفظی میان تهران و واشنگتن، براساس توافق تجاری به ارزش 22 میلیارد دلار هواپیماهای بوئینگ در استانه ورود به ایران هستند و جدیدترین قرارداد با شرکت‌های هواپیماسازی و شرکت هواپیمایی آسمان حدود دو ماه بعد از روی کار آمدن ترامپ به امضا رسیده است.

این پایگاه آمریکایی در ادامه نوشت: بخشی از تبلیغات ترامپ در زمان مبارزات انتخاباتی ایجاد اشتغال در آمریکا بوده و در حال حاضر به نظر نمی‌رسد ترامپ مشتاق به هم ریختن ترتیبی باشد که موجب ایجاد 18 هزار شغل جدید در آمریکا می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: علاوه بر این در دوران مبارزات انتخاباتی، دونالد ترامپ توافق هسته‌ای با ایران را بدترین توافق تاریخ عنوان کرده و متعهد شده بود که این توافق را لغو خواهد کرد اما بعد از ورود به کاخ سفید، ماه آوریل و ماه می طرح تداوم تعلیق تحریم‌های ایران را امضا کرده که بر اساس آن ایران همچنان قادر به ادامه دادن مراودات تجاری بین‌المللی خود و نیز استفاده از ثروت‌های بلوکه شده در آمریکا است.

نیویورک تایمز در ادامه افزود: شواهد بیشتر مبنی بر تمایل دولت ترامپ برای مراوده با ایران از نشست خبری رکس تیلرسون در ریاض آشکار می‌شود چرا که در آن وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا پاسخ تماس تلفنی وزیر خارجه ایران را خواهد داد، پاسخ مثبت می‌دهد و می‌گوید: هرگز تماس تلفنی شخصی که بخواهد با من مکالمه سازنده داشته باشد را قطع نخواهم کرد.

در ادامه گزارش این پایگاه خبری آمریکایی آمده است: به نظر می‌رسد دولت ترامپ این نکته مهم  را درباره فهمیده است که مسئله نفوذ روبه گسترش ایران که آمریکا به آن اعتراض دارد و از آن ابراز نگرانی می‌کند، این امر را الزام‌آور کرده است که ایران و آمریکا دست‌کم روابط کاری خود را حفظ می‌کنند.

نیویورک تایمز در پایان نوشت: بدون همکاری ایران، آمریکا برای حل کردن مشکلات منطقه و به خصوص در سوریه و یمن و عراق با مشکلات بسیاری روبه‌رو خواهد بود.













 














ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *