کمبود ویتامین B1 یکی از دلایل افسردگی

20:25 - 07 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۳۷۸۶
ویتامین B1 نقش مهمی در مغز ایفا می‌کند. افراد سالمندی که با کمبود ویتامین B1 مواجه هستند بیشتر در معرض بروز علائم افسردگی قرار می‌گیرند.
به گزارش گروه فضای مجازی ، ویتامین B1 نقش تعیین کننده‌ای در عملکرد نرمال مغز دارند اما تاکنون مطالعات اندکی رابطه‌ای بین میزان این ویتامین و ابتلا به افسردگی را بین عموم مردم به اثبات رسانده بود.

این بار محققان چینی مصمم شدند تا رابطه‌ای بین میزان ویتامین B1 خون و افسردگی را مشخص کنند. برای این کار آن‌ها روی 1587 فرد بین 50 تا 70 سال بررسی‌هایی انجام دادند.

محققان در بین 11.3 درصد این شرکت کننده ها علائمی از افسردگی مشاهده کردند. با این حال بررسی میزان ویتامین B1 این افراد نشان داد افرادی که میزان این ویتامین در خونشان کمتر است 2 تا 3 برابر بیشتر در معرض افسردگی قرار دارند.

محققان به این نتیجه رسیدند که برای پیشگیری از بروز علائم افسردگی در بین افراد سالمند لازم است که با مصرف مکمل ویتامین B1 از کمبود آن جلوگیری کرد.

کمبود ویتامین B1 یکی از دلایل افسردگی 

بررسی میزان ویتامین B1 این افراد نشان داد افرادی که میزان این ویتامین در خونشان کمتر است 2 تا 3 برابر بیشتر در معرض افسردگی قرار دارند

در واقع این نخستین بار نیست که اهمیت ویتامین B روی سلامت افراد به خصوص افراد سالمند مورد بررسی و تایید قرار می‌گیرد. در سال 2011 نیز نتایج بررسی محققان نشان داد میزان ویتامین B1 و B6 بی ارتباط با مرگ و میر افراد بالای 65 سال نیست.

گفتنی است ویتامین B1 و B2 دردها و علائم سندروم پیش از قاعدگی خانم‌های جوان را کاهش می‌دهد.

منبع: تبیان


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *