باید با قاچاق کتاب برخورد جدی کرد/تک سوار دشت بکر به جان‌فشانی شهدا در ماه رمضان اشاره می‌کند

8:00 - 08 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۳۷۴۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
نویسنده "همپای صاعقه" گفت: سال 96 برای من سال پرکاری است و امسال دو کتاب را به پایان رسانده و آنها را برای انتشار آماده کرده‌ام.
گلعلی بابایی
گلعلی بابایی نویسنده انقلابی ادبیات ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص فعالیت‌های خود در سال 96 گفت: سال 96 برای من سال پرکاری است و امسال دو کتاب را به پایان رسانده و آنها را برای انتشار آماده کرده‌ام.
 
وی مضمون اولین اثر در شرف چاپ خود را اینگونه توصیف کرد: اولین کتاب در دست چاپ من، با مضمون و داستانی در مورد عملیات خیبر به نام "شراره‌های خورشید" خواهد بود. این کتاب به مجموعه فعالیت‌ها و جان فشانی‌های لشکر 27 محمد رسول الله(ص) طی عملیات خیبر است که در سلسله کتاب‌های حماسه 27 منتشر خواهد شد.
 
نویسنده کتاب همپای صاعقه در همین راستا ادامه داد: چندین جلد ابتدایی مجموعه کتاب‌های حماسه 27 تا به حال به نشر رسیده که از آنها می‌توان به همپای صاعقه به عنوان جلد اول و ضربات متقابل به عنوان جلد دوم اشاره کرد. اجلاد سوم تا پنجم هنوز بیرون نیامده اما "شراره‌های خورشید" به عنوان جلد ششم از این مجموعه چاپ خواهد شد.
 
وی درباره دومین اثر خود افزود: دومین کتابی که در طی سال 96 به پیشخوان کتاب‌فروشی خواهد آمد، زندگینامه شهید اسماعیل قهرمانی به نام "تک‌سوار دشت بکر" است. شهید قهرمانی یکی از فرماندهان لشکر 27 محمد رسول الله بودند که در عملیات رمضان مفقود‌الاثر شدند و در آن عملیات معاون شهید همت بودند.
 
نویسنده سردار بی‌نشان درباره استقبال مردم از مجموعه کتاب‌هایش در نمایشگاه کتاب تهران تصریح کرد:  خدا را شکر امسال از کتاب‌های من در نمایشگاه کتاب مورد استقبال اهالی فرهنگ قرار گرفت و تا آنجا که می‌دانم مثلاً کتاب "ققنوس فاتح" از نشر شاهد امسال با فروش بالایی روبرو شد. این کتاب در مورد زندگینامه شهید محسن وزوایی است.
 
وی ادامه داد: همچنین کتاب‌های "پیغام ماهی‌ها" زندگینامه شهید حسین همدانی، کتاب "ماه همراه بچه‌ها است" زندگینامه شهید اصغر همت و کتاب "در هاله‌ای از غبار" زندگینامه شهید احمد متوسلیان هم از فروش قابل توجهی در نمایشگاه کتاب تهران برخوردار شدند.
 
نویسنده کتاب "پیغام ماهی‌ها" در مورد مشکل قاچاق کتاب تصریح کرد: این روزها قاچاق کتاب بیشتر حول کتابهای مساله‌دار و انحرافی رخ می‌دهد و قبال کتب دفاع مقدس کمتر دیده می‌شود. از نظر من این مساله باید جدی‌تر از گذشته از طریق وزارت ارشاد پیگیری شود. این کتاب‌ها از طریق ناشران مجهول و بی‌نام منتشر می‌شوند و باید منشا آنها پیگیری شوند.
 
بابایی درباره نوشتن کتابی در باب ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: کتاب "تک سوار دشت بکر" که زندگینامه شهید قهرمانی است به طور ملموس با ماه مبارک رمضان اجین شده است. شهید قهرمانی در ماه رمضان مفقود‌الاثر شدند و در آخرین شب ماه رمضان در مرحله سوم آن مفقود شدند. این عملیات در فصل تابستان و مصادف با ماه رمضان و در جنوب خوزستان رخ داد. بسیاری از رزمندگان ما در آن گرمای بالای 50 درجه روزه‌دار بودند و با دهان روزه در اولین عملیات برون مرزی در برابر دشمنان رشادت‌های فراوانی را انجام دادند. ما در آن عملیات ماشین جنگی صدام را در دشت شلمچه زمین زدیم. این مساله ساده‌ای نیست و من هم در این کتاب به آن پرداخته‌ام.
 

 
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *