اجرای طرح "خیران نان" در مترو

14:12 - 07 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۳۶۵۲
معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در ماه مبارک رمضان خبر داد.
مترو به گزارش گروه جامعه ، محمد بنی حسن گفت: معاونت فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران در طرحی مشترک با کمیته امداد امام خمینی (ره) در ۲۲ ایستگاه منتخب طرح "اکرام و محسنین کمیته امداد" را اجرا کرده است.

وی تصریح کرد: در این طرح با استقرار پیشخوان در ایستگاه‌های منتخب مترو نسبت به جذب حامی برای خانواده‌های بی بضاعت و نیازمند اقدام می‌شود.

بنی حسن در خصوص ایستگاه‌هایی که طرح "اکرام و محسنین کمیته امداد" در آن‌ها اجرا می‌شود گفت: ایستگاه‌های تجریش، مصلی امام خمینی (ره)، دروازه دولت، دروازه شمیران، امام حسین (ع)، میدان آزادی، تئاتر شهر، نوبنیاد، صادقیه و امام خمینی (ره) از جمله ایستگاه‌هایی است که تا پایان ماه مبارک رمضان میزبان خیرین هستند.

وی در ادامه به اجرای تواشیح توسط گروه‌های هنری با مضمون ماه مبارک رمضان از ۶ تا ۹ خرداد در ایستگاه‌های متروی امام خمینی (ره)، امام حسین علیه‌السلام، شادمان و تئاتر شهر خبر داد و افزود: یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی مترو در ماه مبارک رمضان، اجرای طرح «خیرات نان» است. این کار با هدف ترویج سنت حسنه انفاق نان به نیازمندان برپا شده و در آن با استقرار صندوق در ایستگاه‌های منتخب نسبت به جمع آوری کمک‌های نقدی مردمی اقدام می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران افزود: فضاسازی ایستگاه‌های مترو با سازه‌های حاوی پیام‌های فرهنگی در خصوص احترام به شأن ماه مبارک رمضان و رعایت حال افراد روزه دار در مکان‌های عمومی از جمله مترو و ترویج فرهنگ روزه داری و عدم تظاهر به روزه خواری از سوی شهروندان، نصب سازه‌های حجمی به صورت کات استند در کنار آبخوری ایستگاه‌های مترو از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

 بنی حسن به برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع عبادت و ماه مهمانی خدا اشاره کرد و گفت: تعویض قرآن فرسوده با قرآن نو نیز طبق سالهای گذشته در ایستگاه‌های منتخب مترو تهران اجرا می‌شود. همچنین محصولات فرهنگی و قرآنی، انواع کتاب دیجیتال، لوح فشرده و فناوری دیجیتال در گذرگاه‌های منتخب مترو به مسافران مترو ارائه می‌شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری تصریح کرد: در برخی از گذرگاه‌های فرهنگی مترو نیز نمایشگاه عکس و پوستر با موضوع ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود که نمایشگاه پوستر «ذکر» در ایستگاه‌های میدان انقلاب اسلامی، شیخ‌الرئیس (ابن سینا) و فرهنگسرا و همچنین نمایشگاه عکس «دریچه‌ای به نقش» در ایستگاه قیطریه، دراین ایام میزبان نگاه مسافران مترو هستند.
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *