رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خرید تسلیحات برای بقای حکومت عربستان است/ بچه‌های عبدالعزیز دیگر بعد از سلمان در راس کار نخواهند بود

13:27 - 07 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۳۶۴۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
عباسعلی منصوری آرانی با بیان اینکه عربستانی‌ها برای حفظ بقای حکومت خود نیازمند کمک آمریکایی هستند، عنوان کرد: آن‌ها در همین راستا حاضرند صد‌ها هزار میلیارد دلار به آمریکا بپردازند، اما دوام و بقای حکومتشان تضمین شود.
منصوری آرانی
عباسعلی منصوری آرانی وابسته نظامی سابق جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه خریدهای نظامی رژیم هایی مثل رژیم سلطنتی شاه در ایرانِ قبل از انقلاب یا رژیم امروز آل سعود در عربستان، برای دفاع از مملکت و حدود و ثغور نیست اظهارکرد: هدف اصلی این خرید‌ها در حفظ حاکمیت در درون تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه عربستانی‌ها برای حفظ بقای حکومت خود نیازمند کمک آمریکایی هستند، عنوان کرد: آن‌ها در همین راستا حاضرند صد‌ها هزار میلیارد دلار به آمریکا بپردازند، اما دوام و بقای حکومتشان تضمین شود؛ برای این پرداخت‌ها نیز بهانه هایی مثل انجام کار عمرانی یا خرید تسلیحات نظامی می‌تواند بیان شود.

منصوری آرانی با بیان اینکه امروز به نظر می‌رسد بچه‌های عبدالعزیز دیگر بعد از سلمان در راس کار نخواهند بود، اظهار کرد: بیش از ۴۸ هزار شاهزاده در عربستان سعودی وجود دارد که به شدت با هم در رقابت هستند و مرگ سلمان نیز سیستم حکومتی عربستان را به شدت خواهد لرزاند؛ سعودی‌ها به فکر دوام حکومتشان هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در ادامه با بیان اینکه عربستانی‌ها نیروی کارآمد و با ضریب هوشی بالا برای بهره گیری از تجهیزات و تسلیحات مدرن را در اختیار ندارند، گفت: آمریکایی‌ها به خاطر نزدیکی عربستان با رژیم صهیونیستی، اجازه استفاده از این سلاح‌ها را به عربستانی‌ها نمی‌دهند.

وابسته نظامی سابق ایران در عربستان در پایان یادآور شد: در زمان حمله عراق به عربستان، سعودی‌ها علی رغم برخورداری از سلاح‌های مدرن آمریکایی، نتوانستند از آن‌ها استفاده کنند و عقب نشینی کردند و در نهایت آمریکایی‌ها به دادشان رسیدند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *