قابلمه‌هایی که به سوی حلیم فروشی می‌روند/ تماشای دسته‌جمعی سریال‌ها و ماه عسل

15:00 - 08 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۳۵۷۸
تماشای دسته جمعی سریال‌های ماه رمضان و برنامه‌هایی مانند "ماه عسل" از بخش‌های هیجان‌انگیز ماه رمضان است.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، در حالی که دو روز ابتدایی ماه مبارک رمضان را پشت سر گذاشته‌ایم، شور و اشتیاق وصف‌ناپذیری بین روزه‌داران به خصوص در هنگام نزدیک شدن به لحظه افطار دیده می‌شود.

هنگامی که به ساعت‌های پایانی روز و زمان فرارسیدن اذان مغرب نزدیک می‌شویم، مردم محل را مشاهده می‌کنم که با در دست داشتن قابلمه‌هایی به سمت آش فروشی‌ها و حلیم فروشی‌ها می‌روند تا با تدارک غذایی گرم که حالت مایع داشته باشد، خود را برای حضور سرسفره افطار خانوادگی‌شان آماده کنند.

افطار

یکی از اتفاق‌هایی که در سال‌های اخیر به موضوعی رایج در بین روزه‌داران تبدیل شده، تماشای برنامه "ماه عسل" با اجرای احسان علیخانی است که در بیشتر موارد تمامی اعضای خانواده پیش از اذان مغرب دور یکدیگر جمع می‌شوند.

با آغاز زمان اذان مغرب اعضای خانواده سر سفره‌های افطار در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و با خواندن دعای پیش از افطار که در آن خواسته‌هایشان را از خداوند طلب می‌کنند، به استقبال اذان می‌روند.

افطار

به طور معمول زمانی که اعضای یک خانواده دست به دعا و نیایش برداشته‌اند، نوای "ربنا" در فضای خانه طنین انداز می‌شود و محیطی با حس وحال معنوی را پدید می‌آورد.

یکی از اتفاق‌های خوبی که در سفره‌های افطاری ایرانیان شاهد آن هستیم، همدلی اعضای یک خانواده در مناسبتی ارزشمند همچون ماه مبارک رمضان است و به خوبی می‌توان شاهد این موضوع بود که در هنگام اذان، افراد تنها برای خود و حاجت‌هایشان دعا نمی‌کنند بلکه خواسته‌هایشان شعاع گسترده‌تری پیدا می‌کند و زاویه‌های گسترده‌تری از زندگی مربوط به دیگر انسان‌ها را هم در بر می‌گیرد.

افطار

یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های مربوط به دورهمی‌های افطاری در بین ایرانیان، مربوط به تماشای دسته جمعی سریال‌های تدارک دیده شده برای ماه مبارک رمضان و تجزیه و تحلیل آن‌ها بین اعضای یک خانواده است.

گزارش از: بهاره کنجکاوفرد



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *