پست اینستاگرامی با کامپیوتر/کارکردن گوشی‌های هوشمندبا حرکت چشم در آینده/ برای افزایش سرعت یک کامپیوتر قدیمی چه کنیم

13:07 - 07 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۳۵۶۹
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
شرایط نگه‌داری لپ‌تاپ در هوای گرم، ،کارکردن گوشی‌های هوشمندبا حرکت چشم در آینده،تصاویری از نسل جدید اتوبوس‌ها در آینده‌ای نزدیک،سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای افزایش سرعت یک کامپیوتر قدیمی و فرسوده و...از اخبار خواندنی فناوری امروز است.
به گزارش گروه فضای مجازی ، شرایط نگه‌داری لپ‌تاپ در هوای گرم، ،کارکردن گوشی‌های هوشمندبا حرکت چشم در آینده،تصاویری از نسل جدید اتوبوس‌ها در آینده‌ای نزدیک و...از اخبار خواندنی فناوری امروز است. جزئیات را در ادامه بخوانید ....

 پست گذاشتن در اینستاگرام با کامپیوتر
 
پایگاه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران: قبل از این بروز رسانی، کاربرانی که به صفحه وب اینستاگرام وارد می‌شدند، تن‌ها می‌توانستند فعالیت‌هایی از قبیل: مرور پست‌ها، لایک کردن، ارسال نظر، جستجو و هشدار‌ها را ببینید، اما قادر به پست تصویر و عکسی نبودند.

اما در حال حاضر، با این آپدیت، کاربران با استفاده از مرورگر گوشی خود امکان پست تصاویر را در صفحه‌ی شخصی خود خواهند داشت.

با این حال کاربران، هنوز هم نمی‌توانند فیلم و کلیپ‌های تصویری را ارسال کنند یا از فیلتر‌ها بهره ببرند؛ همچنین اشتراک گذاری و ایجاد داستان (Story)، دیدن پیام‌های مستقیم و دایرکت از نسخه وب این سرویس در دسترس نیست.

با این وجود، این ممکن است امکان پست تصاویر به صورت مستقیم از طریق مرورگر کامپیوتر به عنوان خبری خوب تلقی بشود. به خصوص برای آن دسه از افرادی که به دنبال ارسال تصاویر خود به طور مستقیم از کامپیوتر هستند.

نحوه پست گذاشتن با کامپیوتر به این صورت است که کاربران با این روش ساده می‌توانند با دسترسی مستقیم به گزینه اشتراک گذاری تصاویر (photo-sharing) با کامپیوتر شخصی خود از نسخه‌ی تحت وب اینستاگرام بهره ببرند.

برای این کار سایت اینستاگرام را باز کنید و وارد حساب کاربری خود شوید.

در کروم: کلیدهای ترکیبی CTRL+SHIFT+I را بفشارید. در این لحظه پنجره توسعه دهنده به صورت پاپ آپ در سمت راست یا پایین نمایشگر، ظاهر می‌شود.

در قسمت بالای صفحه توسعه دهنده، آیکونی که شبیه به تبلت در کنار عبارت "Elements" است، پیدا کنید. بدین ترتیب ظاهر وب سایت از حالت دسکتاپ به گوشی هوشمند تغییر می‌کند و موجب می‌شود که سایت به این فکر بیفتد که از طریق یک گوشی همراه به آن متصل شده است.
 
 

تصاویری از نسل جدید اتوبوس‌ها در آینده‌ای نزدیک
 
باشگاه خبرنگاران جوان: استفاده از وسائل نقلیه عمومی روز به روز در حال گسترش است و طراحان دنیای فناوری نیز به دنبال ساخت وسائل نقلیه الکترونیکی و کارآمد برای استفاده در شهر‌ها هستند، شرکت حفاری تونل ایلان چندی پیش ماکتی از یک وسیله نقلیه عمومی به اشتراک گذاشت که گنجایش سوار کردن چند نفر را به صورت ایستاده و یا نشسته در یک محفظه شیشه‌ای دارد و شبیه به یک اتوبوس است.

این خودرو می‌تواند یک روز کامل در تونل‌های زیرزمینی تردد داشته باشد و به وسیله آسانسورهای پیشرفته که برای ساعت‌های پرترافیک شهر طراحی شده خیابان‌های ساخته شده در زیر زمین هدایت می‌شود.

این پارکینگ‌ها به صورت اسکیت در بالای سطح زمین قرار گرفته اند و خودرو‌ها با قرار گرفتن بر روی آن‌ها از طریق یک آسانسور به زیرزمین هدایت می‌شوند و وارد تونلی می‌شوند که بوسیله یک اسکیت خودرو را حرکت می‌دهد.

اولین نسخه این خودرو‌ها در تونل‌های حفاری شده به صورت آزمایشی تست شده است.

موفقیت آمیز بودن این تست موجب شد تا این شرکت به حفر تونل‌های بزرگ زیرزمینی در لس آنجلس و که خودرو‌ها در آن بر روی یک اسکیت الکتریکی حرکت می‌کنند، اقدام کند.

هنور مشخص نیست که این پروژه در مقیاس بزرگتر چقدر موفق باشد.
 
 


گوشی‌های هوشمند آینده با حرکت چشم کار خواهند کرد
 
ایسنا: شرکت Eyefluence که در زمینه اپتیک، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و مهندسی مکانیک فعالیت دارد، یک رابط تولید کرده که به کاربر اجازه می‌دهد از طریق نگاه با محیط مجازی ارتباط برقرار کند.

ایده اصلی، تبدیل نگاه به عمل است. از این رو نرم‌افزار، کاربر را قادر می‌سازد تا از چشمانش برای انجام هر کاری که انگشت‌ها بر روی تلفن هوشمند انجام می‌دهند، استفاده کنند. با این شیوه، دیگر نیازی به تایپ، کلیک کردن و حتی صحبت کردن نخواهد بود. کاربر می‌تواند با نگاه کردن به نمایشگر، روی صفحه فهرست به انتخاب پرداخته و حتی روی تصاویر زوم کند.

یکی از جالب‌ترین کاربردهای این رابط چشم و دستگاه در "روایت کردن فراگیر" است. چشم‌ها در زمان منحرف شدن یا تمرکز داشتن، احساس فرد را در لحظه نشان می‌دهند. نرم‌افزار Eyefluence برای بهره‌برداری از این سرنخ‌ها به منظور درک جذب شدن کاربر به یک صحنه یا خسته شدن وی طراحی شده است.

این نرم‌افزار در نشست سالانه "آینده روایتگری" (FoST) ارائه شد.
 
 

سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای افزایش سرعت یک کامپیوتر قدیمی و فرسوده
 
ایتنا: در برخی مواقع، کامپیوترهای شخصی به جایی می‌رسند که نیاز به تعمیر و بازرسی دارند. روش بازجوان‌سازی که بعضی از متخصصان توصیه می‌کنند این است از رم "RAM” استفاده شود.

در طول چند هفته گذشته، بعضی از کارشناسان روی ارتقاء برخی از سیستم‌های قدیمی کار کردند. این سیستم‌ها به طور میانگین عمری بالغ بر پنج سال داشتند و همه آن‌ها با چندین رم تجهیز شده بودند که این رم‌ها از ۸ گیگابایت تا ۳۲ گیگابایت می‌رسید و آنچه که در زمان خرید آن‌ها مدنظر قرار گرفته بود، پردازنده‌های رده بالاست.


نکته قابل توجه اینکه سیستم‌های مزبور با وجود تعداد رم زیادی که در آن به کار رفته بود، به نقطه‌ای رسیده بودند که بسیار کُند و تنبل شده بود؛ بنابراین چه چیزی باعث افزایش سرعت آن‌ها شده است؟

تصور کارشناسان این بود که مشکل از هارد درایوهاست و جالب اینکه دقیقاً مشکل از همان نقطه بود. بنابراین، از چندین هارد جدید با ظرفیت‌های مختلف استفاده کردند تا اثر آن را روی سرعت سیستم مشاهده کنند.

تأثیر این کار بسیار خوب و جالب بود. زمان بوت سیستم که ۳۰ تا ۶۰ ثانیه بود، به کمتر از ۱۰ ثانیه کاهش یافت و میزان پاسخ‌دهی ویندوز ۱۰ به شکلی فوق‌العاده افزایش یافت. نتیجه اینکه سیستم فوراً قابل استفاده شد و تمام این کار‌ها بدون از بین بردن حتی یک مگابایت از فایل‌های موجود بر روی سیستم، انجام شد.
 
همچنین به نظر کارشناسان امر، استفاده از اس. اس. دی‌ها نیز می‌تواند در افزایش سرعت کامپیوتری نقشی مؤثر را ایفا نماید.
 
 

شرایط نگه‌داری لپ‌تاپ در هوای گرم

MSN: اخر هفته‌ای را تصور کنید که در فصل تابستان به مسافرت رفته اید و مجبور هستید قسمتی از کار‌های خود را نیز انجام دهید و مجبور هستید تا لپ تاپ خود را به کنار ساحل ببرید و در زیر آفتاب کار کنید و از مناظر زیبا نیز استفاده کنید. در بسیاری از شرایط شما حتی نمی‌توانید گرمای آفتاب را تحمل کنید، حالا تصور کنید که لپ تاپ شما چگونه می‌تواند در دمای بسیار بالا تاب بیاورد. آفتاب مستقیم حتی ممکن است باعث خراب شدن لپ تاپ شما نیز بشود.
 
۱-محدوده امن درجه حرارت لپ تاپ خود را بدانید

بیشتر لپ تاپ‌ها در دمای ۵ تا ۹۵ درجه فارنهایت را تحمل می‌کنند، گرمای بیشتر به باتری لپ تاپ شما آسیب می‌رساند و حرارت بیش از حد باتری به سخت افزار لپ تاپ نیز آسیب می‌رساند و اجزای هارد دیسک را از بین می‌برد.
 
 ۲ -لپ تاپ خود را تنظیم کنید

تنظیم دما برای لپ تاپ شما ضروری است. اگر در اتاق خنک خود نشسته‌اید، به صورت ناگهانی لپ تاپ خود را به زیر آفتاب داغ نبرید و نگذارید این تداخل آب و هوایی با اختلاف دمای فاحش صورت پذیرد و اگر می‌خواهید لپ تاپ خود را به هوای بسیار گرمی ببرید، سعی کنید قبل از بردن آن به هوای گرم لپ تاپ را در هوای بسیار خنکی قرار ندهید و به صورت آهسته این کار را انجام دهید.
 
 ۳ -لپ تاپ خود را ساعات طولانی در خودرو نگه ندارید

فضای گرم خودرو در فصل تابستان برای هیچ وسیله الکترونیکی مناسب نیست، همچنین این فضا برای نوزادان و حیوانات خانگی نیز کشنده است. پس سعی کنید لپ تاپ خود را برای مدت زمان طولانی در فصل تابستان در خودرو قرار ندهید، بدون شک اگر این ریسک را بکنید باتری لپ تاپ شما با مشکل مواجه خواهد شد.
 
 ۴ -از تابش مستقیم نور آفتاب دور شوید

تابش نور مستقیم بدون شک به هر دستگاه الکترونیکی آسیب خواهد زد. در فصل تابستان سعی کنید تا هر وسیله الکترونیکی را از تابش مستقیم آفتاب به دور کنید، چون این تابش برای باتری لپ تاپ شما سم است و به باتری آسیب می‌رساند و آسیب شدید به باتری به سخت افزار لپ تاپ نیز آسیب می‌رساند.
 
 ۵ -از رطوبت بالا دور باشید

رطوبت بالا نیز از عواملی است که در فصل گرما به لپ تاپ شما آسیب‌های جدی وارد می‌کند. باید بسیار محتاط باشید اگر قصد سفر به شهری را دارید که دارای آب و هوای بسیار مرطوب است و این رطوبت در درصد بسیار بالایی قرار دارد بهتر از بردن لپ تاپ خود به این سفر صرف نظر کنید. رطوبت باعث اختلال در سیستم مدار‌ها می‌شود و سیستم‌های داخلی لپ تاپ شما را دچار آسیب می‌کند. گاهی اوقات گارانتی نیز شامل این موارد نمی‌شود.

۶-اطلاعات خود را ذخیره کنید

قبل از رفتن به هر سفر سعی کنید از اطلاعات خود یک نسخه ذخیره داشته باشید مخصوصاً اگر به سفری می‌روید که در این سفر آب و هوای شهر مورد نظر، آب و هوای مساعدی نباشد و امکان آسیب دیدن لپ تاپ شما وجود داشته باشد. بهتر است در این شرایط لپ تاپ خود را همراه نداشته باشید، ولی در صورت لزوم از اطلاعات خود نسخه ذخیره تهیه کنید.
 ۷ -آماده شرایط آب و هوایی بد باشید

سعی کنید در سفر خود با تجهیزات الکترونیکی، لوازم جانبی همراه خود داشته باشید تا هیچ آب‌وهوایی شما را غافل گیر نکند. اگر به سفری بروید که انتظار باران ندارید، ولی یکباره باران شدید شروع به باریدن کند و شما نیز لپ تاپ خود را در کوله‌پشتی خود داشته باشید چه می‌کنید؟ بدون شک اگر بدون تجهیزات به این سفر رفته باشید لپ تاپ شما آسیب خواهد دید، ولی اگر با کاور کوله پشتی به سفر رفته باشید، لپ تاپ شما در امان خواهد بود.
 
 ۸ -از پایه لپ تاپ استفاده کنید

پایه‌های خنک کننده لپ تاپ که دارای فن است در بسیاری از موارد در مصارف روزانه نیز توصیه می‌شود، ولی اگر به سفری در تابستان می‌روید حتماً پایه لپ تاپ خود را همراه خود داشته باشید. حتی همراه داشتن پد‌های خنک کننده نیز در سفر بسیار مؤثر خواهد بود.
 
 ۹ -از ضربه‌گیر استفاده کنید

در سفر هیچ گاه لپ تاپ خود را بدون محافظ در کیف قرار ندهید و حتماً قبل از قرار دادن آن در کیف از ضربه گیر‌ها استفاده کنید تا خیال خودتان از هر جهت راحت باشد.
 
 
 
 
 
 چگونه اسپیکر قدیمی خود را وایرلس کنیم

Ricksdailytips: گوشی هوشمند دیگر وسایل همراه برای پخش موسیقی و ویدیو بسیار عالی هستند. اما معمولا بلندگوهای آن‌ها از کیفیت و قدرت مناسبی برخوردار نیستند. هم‌چنین با فراگیر شدن عدم استفاده از جک‌های ۳.۵ میلی‌متری در گوشی‌های موبایل، دیگر امکان اتصال آن‌ها به اسپیکر‌ها و لذت بردن از موسیقی با صدای باکیفیت و مناسب وجود ندارد.

از طرف دیگر خرید اسپیکر‌ و دستگاه‌های صوتی مجهز به بلوتوث شاید از لحاظ اقتصادی چندان انتخاب مقرون‌ به‌صرفه‌ای نباشد. راه‌حل ساده و ارزان این موضوع استفاده از گیرنده‌های بلوتوث مخصوصاً اسپیکر‌ است. با استفاده از این دستگاه‌های ارزان‌قیمت، به‌راحتی می‌توانید به اسپیکر قدیمی خود به‌صورت بی‌سیم متصل شوید و از شر کابل‌های دست و پا گیر نیز خلاص شوید.

بلوتوث رسیوربلوتوث رسیور را به جک ۳.۵ میلی متری اسپیکر وصل کنید. موبایل و گیرنده را روشن کنید و در قسمت تنظیمات بلوتوث موبایل به جست و جوی دستگاه‌های قابل دسترسی بپردازید. آن‌ها را متصل کنید و با رعایت حال همسایگان، موسیقی محبوب خود را باکیفیت و صدای بهتری بشنوید.

اغلب این دستگاه‌ها قابلیت مکالمه نیز دارند و از آن‌ها می‌توانید در خودرو بدون ترس از جریمه شدن استفاده کنید. همچنین انواع مختلفی از آن‌‌ها با امکانات مختلف در بازار داخلی وجود دارند که امکان کنترل حجم صدا یا تعویض قطعه‌ی موسیقی را نیز مهیا می‌کنند.
 
 
پست اینستاگرامی با کامپیوتر/کارکردن گوشی‌های هوشمندبا حرکت چشم در آینده/ برای افزایش سرعت یک کامپیوتر قدیمی چه کنیم 
 
 
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *