تائید صحت انتخابات شورای شهر و روستا در همه استان‌ها در حال بررسی است

8:49 - 07 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۳۴۹۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس هیئت مرکزی نظارت برانتخابات شورای شهرورستا گفت: نتایج شمارش آرا در همه استان‌ها اعلام شده است، اما در هیچ استانی فعلا صحت انتخابات توسط هیئت‌های اجرایی و نظارت شهرستان به ما اعلام نشده است و همه هیئت‌ها در حال رسیدگی به شکایت‌ها هستند.
محمد
محمد محمودی شاهنشین در گفت‌وگو باخبرنگار گروه سیاسی درباره نتیجه نهایی شمارش آرا در شهر اهواز بیان کرد: نتیجه آرا در اهواز مشخص شده و در حال دریافت شکایت‌ها هستند که تا ظهر امروز این شکایت‌ها بررسی می‌شود.
 
وی درباره امکان ابطال صندوق رای اهواز نیز افزود: بعد از بررسی نظر داده می‌شود که آیا صندوق رای در اهواز ابطال می‌شود یا خیر. هیئت‌های نظارت و اجرایی عدد تجمیع شان در این حوزه رای گیری باید مساوی می‌شد، با توجه به اینکه نشده بود بایستی یک‌سری آرا را شمارش می‌کردند که شمارش کردند و نتایج آرا را اعلام کرده اند.

رئیس هیئت مرکزی نظارت برانتخابات شورای شهرو روستا اذعان کرد: در حوزه رای گیری اهواز مسئولان مربوطه ۴۸ ساعت وقت گذاشتند برای کسانی که می‌خواهند، شکایت کنند و بعد از ۱۵ روز به شکایت‌ها رسیدگی شده و نتایج اعلام می‌شوند.

محمودی تصریح کرد: فعلا در استان‌ها تا حداکثر وقت نهایی ۱۵ روز، مشغول بررسی شکایت‌ها به نتایج آرا هستیم و مورد خاصی تاکنون به ما گزارش نشده است.

رئیس هیئت مرکزی نظارت برانتخابات شورای شهرورستا درباره شکایت آقای چمران برای بازشماری ۱۰ درصد آرا نیز گفت: بررسی این موضوع به هیئت نظارت تهران سپرده شده بود و از این موضوع اطلاعی نداریم.

وی تاکید کرد: نتایج شمارش آرا در همه استان‌ها اعلام شده است، اما در هیچ استانی فعلا صحت انتخابات توسط هیئت‌های اجرایی و نظارت شهرستان به ما اعلام نشده است و همه هیئت‌ها در حال رسیدگی به شکایت‌ها هستند.

محمودی خاطرنشان کرد: کاندیداهای انتخابات شورای شهر وروستا از زمان اعلام نتایج شمارش آرا، ۴۸ ساعت وقت داشته اند که شکایت کنند برخی از حوزه‌ها با توجه به اینکه شمارش آرایشان زود تمام شده بود، وارد روز سوم دوره ۱۵ روزه برای رسیدگی به شکایت‌ها شده اند و این روند تا بررسی کامل شکایت‌ها در همه استان‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *