هیئت نظارت معتقد به ابطال انتخابات شورای شهر ساری است

14:41 - 06 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۳۳۳۷
رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان مازندران آخرین وضعیت و تخلفات انتخابات شورای شهر ساری را تشریح کرد.
هیئت نظارت معتقد به ابطال انتخابات شورای شهر ساری استبه گزارش گروه فضای مجازی ، محمد دامادی در خصوص وضعیت انتخابات شورای شهر ساری، اظهار داشت: در روز اخذ رای نسبت به حضور افرادی که در حوالی شعب اخذ رای پیشنهاد خرید رای را می‌دادند، به مسئولان امنیتی و انتظامی هشدار دادم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور این افراد که برای خرید رای فعالیت می‌کردند، فقط در کنار یک صندوق نبود بلکه در حوالی اغلب صندوق‌ها این افراد برای خرید رای حضور داشتند.

وی با بیان اینکه پس از اطلاع رسانی و در خواست من، نیروی انتظامی به دستگیری افراد متخلف اقدام کرد که البته عده‌ای از متخلفان دستگیر نشدند، افزود: با توجه به این بی‌نظمی‌ها یکی از صندوق‌ها را باز کردیم که مشاهده شد، در یک برگ رای با چندین خط و رنگ، تعرفه‌ها با اسامی کاندیدا‌ها پر شده بود، در یک صندوق که هزار تعرفه در آن وجود دارد، بیش از ۳۰۰ تعرفه آن به این شکل است و این نشان می‌دهد که تخلف سازمان یافته‌ای انجام شده است.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان مازندران با بیان اینکه فایل‌های صوتی فراوان مبنی بر خرید رای و سازماندهی تخلفات در انتخابات شورای شهر ساری وجود دارد، ادامه داد: چند روز قبل یکی از سایت‌های محلی صوتی را منتشر کرد که در آن مشخص می‌شود یکی از مسئولان خدماتی شهرداری که نیروهای خدماتی را دعوت و آن‌ها را تهدید به اخراج کرده است، البته این کارگران را تطمیع کرده که اگر کاندیدای مورد نظر وی رای بیاورد از مزایایی برخوردار خواهند شد.

دامادی با بیان اینکه این اقدامات از مصادیق بارز تخلف و سازماندهی رای است که نمی‌توان آن را انکار کرد، متذکر شد: بررسی‌ها انجام می‌شود و هیئت نظارت معتقد به ابطال انتخابات است و نباید اجازه دهیم اینگونه اقدامات نهادینه شود، زیرا با این شرایط انتخابات تبدیل به مزایده می‌شود.

وی با بیان اینکه هیئت اجرایی و هیئت نظارت تصمیم گرفته‌اند درصدی از صندوق‌ها را بازگشایی کنند، ادامه داد: در ۲ صندوقی که باز شده است، شاهد تخلفات بسیار گسترده‌ای بودیم و امیدواریم با بررسی‌های بیشتر مقابل این تخلفات بایستیم.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان مازندران با بیان اینکه استفاده از خودکارهای چند رنگ در تعرفه‌ها نشان می‌دهد که هر کسی سهم خود را اضافه کرده است، گفت: در یک صندوق نیز شاهد بودیم که حدود ۵۰ تعرفه با یک خط نوشته شده که نشان می‌دهد افراد پس از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری با غفلت مسئولان پای صندوق، برگه رای انتخابات شورا‌ها را در اختیار فرد دیگری قرار داده‌اند تا نام کاندیدای خاصی نوشته شود.
 
 
انتهای پیام/
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
  


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *