داغ شدن بازار کمک‌های خیرین در ماه مبارک رمضان/ افراد خیر به خانه نیازمندان سرکشی می‌کنند

7:07 - 07 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۳۳۰۱
در قالب طرح مفتاح الجنه مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) به همراه خیرین سرکشی هایی را از خانواده‌های مددجویان تحت پوشش انجام داده و اگر خانواده نیازی داشته باشد برای رفع آن برنامه ریزی می‌شود.
مددجویان کمیته امداد به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، با ورود به ماه مبارک رمضان، بازار فعالیت‌های خیر خواهانه خیرین نیز بیش از سایر ایام سال داغ می‌شود. 

نهادهای حمایتی هر کدام سعی در جلب مشارکت شهروندان داشته و طرح‌های مختلفی نیز در این رابطه اجرایی می‌شود. 

بر همین اساس، کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز طرحی تحت عنوان طرح "مفتاح الجنه" را مدت هاست که در دستور کار دارد. 

اگر چه این طرح مختص ماه مبارک رمضان نیست، اما اجرای آن در این ماه با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود. 

در قالب این طرح، مدیران و مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) به همراه مدیران و مسئولان استانی و حامیان و خیرین نیکوکار اقدام به بازدید از خانه‌های مددجویان تحت حمایت می‌کنند. 

در این بازدید‌ها علاوه بر دلجویی از جامعه هدف کمیته امداد، در صورتی که خانواده نیاز خاصی داشته باشد آن نیاز بررسی و برای رفع آن برنامه ریزی می‌شود. 

در سال جاری نیز مقرر شده این طرح همانند قبل با جدیت بیشتری در سراسر کشور پیگیری شود. در استان تهران به عنوان پایتخت کشور به منظور اجرای این طرح در ماه مبارک رمضان، یک هزار و ۵۰ خانواده تهرانی انتخاب شده اند. 

محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران در این رابطه به خبرنگار گروه جامعه می‌گوید: طرح‌های مختلفی در کمیته امداد امام خمینی (ره) ویژه مددجویان تحت حمایت برگزار می‌شود و این طرح‌ها در ماه مبارک رمضان مورد استقبال بیشتر خیرین قرار می‌گیرند. 

وی می‌افزاید: سال‌های قبل در اجرای طرح هایی همانند طرح محسنین و طرح اکرام در ماه مبارک رمضان بسیار موفق بودیم و امیدوار هستیم امسال نیز وضعیت به همین صورت پیش رود. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران در خصوص اجرای طرح مفتاح الجنه در پایتخت می‌گوید: مقرر شده در ماه مبارک رمضان در قالب طرح مفتاح الجنه به همراه خیرین از یک هزار و ۵۰ خانواده تهرانی بازید شده و شرایط آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد. 

ولیئی می‌افزاید: در سرکشی‌های صورت گرفته، شرایط خانواده‌ها مورد بررسی قرار گرفته و اگر خانواده‌ای نیاز مشخصی داشته باشد، با همراهی خیرین این نیاز برطرف می‌شود. 

وی با ارائه آماری از رقم در نظر گرفته شده برای اجرای طرح مفتاح الجنه در ماه مبارک می‌گوید: رقم در نظر گرفته شده برای اجرای طرح مفتاح الجنه در استان تهران، ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران با اشاره به رقم در نظر گرفته شده برای طرح مفتاح الجنه در سال ۹۴ می‌گوید: سال ۹۵، رقم ۴۰۰ میلیون تومان در تهران برای اجرای طرح مفتاح الجنه در نظر گرفته شد و در این رابطه خیرین نیز همکاری خوبی با کمیته امداد داشتند.

اجرای طرح هایی همانند مفتاح الجنه در ایام ماه مبارک رمضان سبب جلب مشارکت هر چه بیشتر شهروندان در مقوله کمک به نیازمندان شده و می‌تواند منجر به بهبود شرایط نیازمندان شود. 

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *