رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سکوت ترامپ درباره فروش هواپیما به ایران

12:32 - 06 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۳۲۴۱
پایگاه فارن‌ پالیسی در گزارشی به موقعیت دشوار تصمیم‌گیری دونالد ترامپ درباره چگونگی برخورد با قرارداد بین ایران و شرکت هواپیماسازی بوئینگ برای فروش هواپیما پرداخت.
بؤینگبه گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه تحلیلی «فارن‌پالیسی» درگزارشی ضمن اشاره به قرارداد فروش هواپیما بین ایران و شرکت هواپیماسازی بوئینگ می‌نویسد: قرارداد بین شرکت بوئینگ و ایران، ترامپ را در موقعیت تصمیم‌گیری سختی قرار داده‌ است.

«فارن‌پالیسی» با بیان اینکه روز به روز جمهوریخواهان بیشتری مخالفت خود را با قرارداد فروش هواپیما با ایران اعلام می‌کنند می‌افزاید: اما دونالد ترامپ تنها فردی از جمهوریخواهان است که تاکنون درباره این قرارداد چند میلیارد دلاری سکوت کرده‌ است.

این گزارش درباره سکوت دونالد ترامپ در این رابطه تصریح می‌کند که رئیس‌جمهور آمریکا در حال حاضر در موقعیت تصمیم‌گیری سختی قرار دارد چرا که وی در تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری دو وعده مهم داد: لغو برجام و اتخاذ رویکردی سخت‌گیرانه نسبت به ایران و پشتیبانی از صنعت آمریکایی برای ایجاد مشاغل جدید.

اگر دونالد ترامپ قرارداد بوئینگ با ایران را لغو کند در دست‌یابی به هدف خود یعنی پشیبانی از صنعت آمریکایی ناکام می‌ماند؛ شرکت بوئینگ اعلام کرده که قرارداد فروش ۱۱۰ هو اپیما به ارزش ۲۰ میلیارد دلار نزدیک به ۱۲۰ هزار شغل را پوشش می‌دهد.

از سوی دیگر اگر اجازه فروش هواپیما به ایران را صادر کند موجب نارضایتی جمهوریخواهان کنگره وهمچنین تقویت موقعیت برجام می‌شود؛ تقویت برجام از سوی دونالد ترامپ ناخواسته این پیام را به شرکت‎های اروپایی صادر می‌کند که ایران مکان بسیار خوبی برای تجارت است، پیامی که رئیس‌جمهور آمریکا به شدت از آن بیزار است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *