رسیدگی به طرح‌های نیمه تمام اصلی‌ترین مطالبات بخش‌خصوصی

12:02 - 06 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۳۲۳۷
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
دبیر انجمن شرکت‌های صنعت آب و فاضلاب گفت: بزرگترین چالش دولت دوازدهم در زمینه طرح های نیمه تمام است که اصلی مطالبات بخش خصوصی به حساب می آید و تاکنون نیز اراده ویژه ای برای حل آن وجود نداشته است.
بهرام فیاضی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در خصوص انتظارات صنعت آب و فاضلاب از دولت دوازدهم گفت: دولت یازدهم اقدام چشمگیری در خصوص صنعت آب و فاضلاب که در اذهان صنعتگران این حوزه باقی بماند انجام نداده، انتظار این بود که دولت در زمینه تخصیص منابع و رویکردهایی مانند بحث مناقصات، اولویت بندی پروژه ها اقدامات شایسته ای انجام دهد که یا صورت گرفته و خوب اطلاع رسانی نشده یا کاری انجام نشده است.

وی افزود: انتظار بخش خصوصی بود که در رابطه با  پروژه ها نیمه تمام تعیین تکلیفی انجام دهد و بتواند پروژه های نیمه تمام که ظرفیت بزرگی از دولت و بخش خصوصی می گیرد را به سرانجام برساند.

دبیر انجمن شرکت‌های صنعت آب و فاضلاب عنوان کرد: شرکت های مطرح صنعت آب و فاضلاب درگیر پروژه هایی هستند که این پروژه ها معوق بوده و طولانی شده که این مشکلات لزوما به دلیل کمبود منابع مالی نیست بلکه برخی مشکلات به دلیل سومدیریت یا مشکلات حقوقی ایجاد شده است.

وی با اشاره به  بزرگترین چالش دولت دوازدهم در زمینه طرح های نیمه تمام که اصلی مطالبات بخش خصوصی به حساب می آید، عنوان کرد: ظرف دو سال گذشته کارگروهی برای تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام با مشارکت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد که علی رغم برگزاری این کارگروه و پیگیری بخش خصوصی با گذشت نزدیک به دو سال جمع بندی ویژه ای از آن حاصل نشده است که در نهایت به  بی اعتمادی بخش خصوصی ختم شده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم برای بخش آب و فاضلاب که به عنوان زیر ساخت صنایع شمرده می شود در دولت 12 تمهیدات ویژه ای اندیشیده شود تا ظرفیت فعال شرکت ها از از 20 یا 30 درصد افزایش یابد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *