فرصت نزدیک شدن به پروردگار در ماه رمضان را غنیمت بشماریم/ روزه باید در افکارمان تاثیر بگذارد

7:30 - 06 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۲۹۹۸
حجت الاسلام و المسلمین قربانپور با تاکید بر اینکه باید در ماه رمضان فرصت نزدیک شدن به پروردگار را غنیمت بشماریم، گفت: روزه باید در افکارمان نیز تاثیر بگذارد.
ماه رمضانحجت الاسلام و المسلمین حمید قربانپور معاون آموزشی ستاد نماز جمعه غرب تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: ماه مبارک رمضان ماه خدا است و ما هم با روزه گرفتن میهمان خدا می‌شویم.

وی ادامه داد: در میهمانی خداوند باید جبروت، عظمت الله و حضور به درگاه حق را همواره مدنظر داشته باشیم چرا که ادب وآداب مخصوص خود را دارد و ما در این ماه به پیامبر خاتم درود می‌فرستیم، همان پیامبری که برای آموزش مکارم اخلاق به ما مبعوث شدند. 

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) پس از مبعوث شدن به پیامبری فرمودند: "انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق". ما با در نظر داشتن مقام منزلت آن حضرت شب قدر را گرامی داریم و در این راستا باید قدر خویشتن را دریابیم تا درک شب قدر را بدست آوریم.

وی اظهار کرد: در این راستا باید با شناختن خود و در نظر داشتن اندازه خویش، برای وصل شدن به حق فرصت را غنیمت شماریم تا بر سر سفره حق تعالی میهمان شویم. آموزه‌های حاجت گرفتن در کتاب‌ها و روایات نیز جهت آرامش و بصیرت آمده است. 

حجت الاسلام و المسلمین قربانپور یادآور شد: در ماه مبارک رمضان همواره باید سعی کنیم که روزه ما روزه‌ای خاص و خالص باشد و با قصد نزدیک شدن هر چه بیشتر به خداوند، صورت بگیرد. 

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت روزه باید بر افکار ما نیز تاثیر بگذارد و این تمرین اگرچه ریاضت زیبای دینی است، نتیجه کمال آدمی نیز به شمار می‌رود و در این ماه رمضان باید با درست رفتار کردن در مسیر حق، حاجت‌های خود را از خداوند درخواست کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *