بهترین روش نگهداری و مصرف گریپ فروت

19:40 - 04 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۲۹۰۱
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
ترشی نشاط آور، پرآبی و كالری جزیی گریپ فروت توأم با ویژگی های مذكور موجب شده است كه گریپ فروت صورتی ، به صبحانه ای مورد علاقه و یكی از مواد خاص سالاد در آید.
به گزارش گروه فضای مجازی ، امكان دارد گریپ فروت از پیوند پرتقال و دارابی عمل آمده باشد. دارابی از مركبات بسیار ترش، پُر دانه و پوست كلفت به حساب می آید. اما پرورش دهنده های گریپ فروت، طعم و بافت آن را بهبود بخشیده اند. به طور تقریبی از یك صد سال پیش، رشد انواع بی هسته ی این میوه آغاز شده و نتیجه این عمل منجر به تولید میوه ای آمیخته از تندی و شیرینی گردیده است.

از آن جایی كه گریپ فروت تنها زمانی چیده می شود كه به طور كامل رسیده باشد، بنابراین نباید نگران باشید كه كال آن به دست تان برسد. تحت برخی از شرایط رشد و نمو، پوست صورتی یا زرد میوه، بعد از رسیدن احتمالا سبز می شود، اما به هیچ وجه از شیرینی اش كاسته نمی شود.

شیوه ی انتخاب گریپ فروت صورتی

سعی كنید گریپ فروت های گرد، صاف و سنگین را بردارید (چون آبدارند). گریپ فروت هایی كه پوست شان زبر بوده، یا پفی و نرم هستند و یا یك طرف شان نوك تیزست، نامرغوب هستند. گریپ فروت های براق كه دو طرف شان اندكی صاف باشد، مرغوب ترند. رنگ حنایی یا سایر كاستی های پوستی گریپ فروت بی اهمیت است و در كیفیت میوه تأثیر ندارد.

امكان دارد در دمای اتاق بتوانید بوی خوش، دل نواز و ملایم میوه ی مورد نظر را تشخیص دهید، ولی چنان چه میوه سرد باشد، رایحه ی مزبور به مشام نمی رسد.

روش نگهداری گریپ فروت

گریپ فروت را می توان تا یك هفته در دمای اتاق نگه داشت و در صورتی كه به جای سرد كردن، آن را گرم كنید، پُر آب تر می شود. چنان چه بخواهید میوه را برای مدت طولانی تری نگه داری كنید، آن را باید در جامیوه ای بگذارید. در این صورت بین 6 تا 8 هفته سالم می ماند. قبل از آب گرفتن یا خوردن، گریپ فروت را در دمای اتاق قرار دهید.

بهترین روش نگهداری و مصرف گریپ فروت 

آماده سازی برای مصرف

گریپ فروت را اول بشویید، بعد ببرید. اگر گریپ فروت را با پوست تعارف می كنید، آن را از پهنا نصف كنید. قاشق مخصوص گریپ فروت را كه سرش دندانه دندانه باشد، به كار گیرید تا تكه های میوه را در آورد به علاوه برای آماده ساختن میوه از كارد تیز پوست كنی یا كارد قوس دار مخصوص گریپ فروت استفاده كنید، به این ترتیب كه آن را بین هر قسمت گوشت میوه و غشا ‹‹دیواره ها››‌ فرو برید.

همچنین می توانید گریپ فروت را مثل پرتقال پوست بگیرید، برای این منظور از دستان خود استفاده كرده یا پوست میوه را با كارد تیزی در آورید، سپس تكه ای از پوست را از بالای میوه ببرید، آن گاه تكه ها را رو به پایین و دور میوه پوست بگیرید یا پوست را مثل پوست سیب به صورت مارپیچ در آورید. پس از آن قاچ ها را با دستانتان جدا كنید و در صورت لزوم غشاها را از هر قسمت بیرون آورید.

گریپ فروت سفید

این نوع میوه به خاطر رنگ گوشت، نه پوستش كه زرد رنگ است، ‹‹‌سفید›› نام دارد (سایر اقسام گریپ فروت ها هم به سبب رنگ گوشت خود، ‹‹‌ قرمز››‌، ‹‹صورتی ›› یا ‹‹‌یاقوتی››‌ نامیده می شوند). انواع گریپ فروت های سفید كه تخم دارند، بیشتر برای تهیه عصاره استفاده می شوند. تمام دانستی های مربوط به گریپ فروت صورتی از قبیل ‹‹ویژگی ها››، ‹‹شیوه ی انتخاب››، ‹‹روش نگه داری›› و ‹‹آماده سازی برای مصرف›› در مورد گریپ فروت سفید نیز صادق است.

منبع: تبیان



ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
0
0
اصلا خوب نبود توضیحات
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *