بیوگرافی جلال معیریان +عکس

20:30 - 04 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۲۸۶۶
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
جلال معیریان پیشکسوت عرصه چهره پردازی امشب میهمان برنامه "دورهمی" می‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، جلال معیریان هنرمند پیشکسوت عرصه گریم و چهره پردازی امشب میهمان برنامه تلویزیونی "دورهمی" می‌شود.

معیریان در ۲۱ شهریور ۱۳۲۰ در تهران متولد شد. وی در سال ۱۳۵۱ در رشتهٔ «بازیگری و چهره‌پردازی» از «هنرستان آزاد هنرهای دراماتیک» فارغ‌التحصیل شد.

 جلال معیریان

او فعالیتش در سینما را از سال ۱۳۴۹ آغاز کرده تا به امروز در بیش از ۷۰ فیلم سینمایی به‌عنوان طراح چهره‌پردازی همکاری داشته‌است.

معیریان تا به‌حال ۶ بار نامزد دریافت «سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی» از جشنوارهٔ فیلم فجر بوده‌است و ۳ بار این جایزه را دریافت کرده‌است.

۱۳۶۷ - برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی برای فیلم سرب به کارگردانی مسعود کیمیایی (هفتمین جشنوارهٔ فیلم فجر)

۱۳۷۴ - برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی برای فیلم غزال به کارگردانی مجتبی راعی (چهاردهمین جشنوارهٔ فیلم فجر)

۱۳۷۵ - برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی برای فیلم توفان شن به کارگردانی جواد شمقدری (پانزدهمین جشنوارهٔ فیلم فجر)

 جلال معیریان

این هنرمند پیشکسوت با اشاره به چگونگی آشنا شدن خود با دنیای گریم و چهره پردازی چنین می‌گوید: فکر می‌کنم ۷ ساله بودم که با این رشته به گونه‌ای آشنا شدم. مرحوم مادرم بسیار به خط و نقاشی علاقمند بودند، به همین دلیل شروع کردند به تعلم دادن من. وقتی به مدرسه می‌رفتم خیلی از معلمانم از دستخط من تعجب می‌کردند و همیشه به من نمره ۲۰ می‌دادند تا اینکه آرام آرام با نقاشی هم آشنا شدم.

 جلال معیریان

وی ادامه داد: یادم است در گذشته، چون اسباب بازی به آن معنا وجود نداشت با بچه‌ها سنگ‌های سبز شاه عبدالعظیم و بی بی شهربانو را جمع می‌کردیم و با آن‌ها تیله می‌ساختیم یا بیشتر با چوب درختان لیوان، قاشق و کفگیر می‌ساختیم یا با صابون گلنار مجسمه می‌ساختیم. به هر حال مجسمه سازی، نقاشی و خطاطی پایه‌های اصلی کار گریم هستند.

این هنرمند پیشکسوت امشب ساعت ۰۰: ۲۱ با مهران مدیری در شبکه نسیم به گفت و گو می‌نشیند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *