جزئیات برنامه ریزی‌های دشمن برای خرابکاری در دوران انتخابات؛ ۴ گروه دستگیر شدند

21:45 - 03 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۲۶۲۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
قرار بود در روز انتخابات گروهی از کردستان عراق، گروهی هم از افغانستان و پاکستان برنامه ریزی داشته اند به خاک ایران بیایند، اما با توجه به بسته بودن مرز‌ها، موفق به این اقدام نشدند.
نیروهای ویژهبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، روز 29 اردیبهشت بود که حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در وزارت کشور گفت: الحمدالله امنیت درون سازی که از حضور یکایک مردم در کشور می‌جوشد اثرات خود را گذاشته است؛ شاید در مناسبت‌های گذشته جریانات ضد امنیتی و ضد انقلاب سعی می‌کردند به نوعی حضور خود را نشان دهند و به نوعی دست به کارهایی بزنند و تهدیدهایی را بیافرینند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: الحمدالله در این دوره نسبت به انتخابات گذشته و برنامه‌های گذشته شاهد افت این معنا هستیم؛ البته نه اینکه نبوده، موارد متعددی بوده، ضرورتی ندیدیم این موارد جزئی را به اطلاع مردم برسانیم و احیانا مایه تشویش خاطر مردم شویم.

علوی افزود: الحمدالله هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و اشراف اطلاعات فراگیر آن‌ها که به لطف پروردگار تا کنون نقطه کوری نداشته موجب شده هر حرکت مشکوکی که باعث صدمه به امنیت و آرامش کشور در ایام انتخابات می‌شود شناسایی شود و همه آن‌ها زیر ضربه بروند.

وی ادامه داد: چندین گروه کوچک و نیمه بزرگ زیر ضربه رفتند و تا کنون هیچ موردی که جریان‌های ضد انقلاب وضد امنیتی توانسته باشند آسیبی به امنیت کشور در این روز حضور پرشکوه مردم برسانند نداشته ایم.

جزئیات برنامه ریزی های دشمن برای خرابکاری در دوران انتخابات؛ 4 گروه دستگیر شدند

ظهر امروز و به فاصله کمتر از یک هفته از صحبتهای وزیر اطلاعات، ابوالفضل حسن بیکی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات برنامه ریزی های صورت گرفته برای عملیات تروریستی در دوران انتخابات به خبرنگار گروه سیاسی گفت:  ۴ گروه در همین چند وقته به دلیل اینکه تلاش می‌کردند در روز انتخابات اقداماتی را انجام دهند دستگیر شدند. از منظر امنیتی اسامی و گروه هایشان نباید پخش شود بدلیل اینکه ما باید عقبه هایشان را شناسایی کنیم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: جایگاه این تروریست‌ها گاهی در خاک سوریه و لازقیه و یا در غرب موصل است البته در بخشی از مناطق پاکستان که نیروهای امنیتی این کشور نظارت ندارند نیز حضور دارند.

او ادامه داد: "قرار بود در روز انتخابات گروهی از کردستان عراق، گروهی هم از افغانستان و پاکستان برنامه ریزی داشته اند به خاک ایران بیایند، اما با توجه به بسته بودن مرز‌ها، موفق به این اقدام نشدند." 

حسن بیکی ادامه داد: معمولا تلاش ما این است که این‌ها آزاد باشند تا بتوانیم عقبه‌ها و آنتن‌های شان را خوب شناسایی کنیم و مطلع شویم روابطشان در پهنه جمهوری اسلامی در کدام مناطق بیشتراست تا فعالیت هایشان تحت کنترل قرار گیرد. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *