همه آنچه در روز اول رزمایش نیروی زمینی گذشت/ از رصد آنلاین منطقه رزمایش توسط پهپاد مهاجر ۲ تا انهدام ستون‌های زرهی دشمن توسط بالگردهای هوانیروز + تصاویر

14:56 - 03 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۲۵۷۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رزمایش بیت المقدس ۲۹ از ساعت ۹ با حضور یگان‌های پیاده، زرهی، توپخانه، واکنش سریع، تیپ ۶۵ نیروی مخصوص، پهپاد و هوانیروز و پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش در منطقه نصرآباد اصفهان، آغاز شد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، رزمایش بیت المقدس ۲۹ از ساعت ۹ با حضور یگان‌های پیاده، زرهی، توپخانه، واکنش سریع، تیپ ۶۵ نیروی مخصوص، پهپاد و هوانیروز و پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش در منطقه نصرآباد اصفهان، آغاز شد که در ادامه مهمترین خبرهای مربوط به روز اول رزمایش را می خوانیم:

رصد آنلاین منطقه عمومی رزمایش توسط پهپاد «مهاجر ۲»

همزمان با آغاز مرحله نهایی رزمایش نزاجا، پهپاد مهاجر ۲ در منطقه عمومی رزمایش (نصرآباد) به پرواز درآمد.

پهپاد مهاجر ۲ ضمن پرواز بر فراز منطقه رزمایش به فیلمبرداری از مناطق گلوگاهی پرداخته و تصاویر و اطلاعات دریافتی را به صورت آنلاین به مراکز فرماندهی و کنترل منتقل می‌کند.

رزمایش بیت المقدس

همچنین از قابلیت‌های این پهپاد در تنظیم تیر توپخانه استفاده می‌شود.

پهپاد مهاجر ۲ نمونه ارتقا یافته پهپاد «سیراف» است که سال گذشته پهپاد سیراف در جریان رزمایش پیامبر اعظم_ ۲۸ رونمایی شد.

انهدام اهداف زرهی با تک هوایی دشمن فرضی

در مرحله نهایی رزمایش نزاجا دو فروند جنگنده اف ۱۴ نیروهای مهاجم با پرواز در ارتفاع پست، پایگاه نظامی تیپ زرهی حاضر در منطقه را مورد هدف قرار دادند.

رزمایش بیت المقدس

نیروهای پدافندی جهت مقابله با تک هوایی دشمن به اجرای آتش پرداختند.

انهدام ستون‌های زرهی دشمن توسط بالگردهای هوانیروز

در مرحله نهایی رزمایش، ستون‌های زرهی نیروهای مهاجم توسط بالگردهای شکاری کبرا مورد انهدام قرار گرفتند.
 
این بالگرد‌ها با راکت‌های بهینه‌سازی شده توسط سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش، اهداف خود را از فاصله ۴ کیلومتری با دقت مورد اصابت قرار دادند.

رزمایش بیت المقدس
 
پیش از ورود بالگردهای کبرا به منطقه، یک فروند بالگرد شناسایی ۲۰۶ با پرواز بر فراز منطقه رزمایش اطلاعات لازم را در اختیار بالگردهای رزمی هوانیروز گذاشت.
 
همچنین آتش سنگین گروه توپخانه ۴۴ نزاجا به مواضع نفربر‌ها و خودروهای تاکتیکی دشمن فرضی اصابت کرد.

همه آنچه در روز اول رزمایش نیروی زمینی گذشت/ از رصد آنلاین منطقه رزمایش توسط پهپاد مهاجر ۲ تا انهدام ستون‌های زرهی دشمن توسط بالگردهای هوانیروز + تصاویر

اجرای تاکتیک پدافند در سطح توسط تانک‌های بهینه سازی شده نزاجا

در مرحله نهایی رزمایش تانک‌های بهینه سازی شده چیفتن، تی ۷۲ و اسکورپین با اجرای آتش، تاکتیک پدافند در سطح را با موفقیت در مقابل دشمن فرضی به نمایش گذاشتند.

همچنین توپ‌های دو لول خودکششی شلیکا، توپ کششی هویتزر و توپ‌های ۳۰ میلیمتری نفربرهای زرهی بی ام پی با اجرای آتش مستمر، بخش دیگری از تاکتیک پدافند در سطح را انجام دادند.

رزمایش بیت المقدس

گفتنی است، بالگردهای هوانیروز نیز در اجرای تاکتیک پدافند سطحی، عملیات اسکورت تانک‌ها و نفربرهای زرهی را برای گذر از مناطق گلوگاهی انجام دادند.

بکارگیری جدیدترین تجهیزات دفاعی در رزمایش نیروی زمینی ارتش

امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با حضور در منطقه عمومی رزمایش بیت المقدس_ ۲۹ اظهار داشت:نیروی زمینی ارتش همزمان با سوم خرداد سالروز حماسه غرور آفرین عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر و به پاس گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران؛ در حال برگزاری رزمایش بیت المقدس_ ۲۹ با حضور یگان‌های پیاده، زرهی، توپخانه، واکنش سریع، تیپ ۶۵ نیروی مخصوص، پهپاد، بالگردهای هوانیروز و پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش در منطقه نصر آباد اصفهان است.

همه آنچه در روز اول رزمایش نیروی زمینی گذشت/ از رصد آنلاین منطقه رزمایش توسط پهپاد مهاجر ۲ تا انهدام ستون‌های زرهی دشمن توسط بالگردهای هوانیروز + تصاویر

وی در ادامه افزود: رزمایش بیت المقدس با حضور تمام رسته‌ها به صورت گروهی که در قالب دو گروه خودی و دشمن فرضی تقسیم شده‌اند و با انجام طرح ریزی‌های دو طرفه در مراحل تمرین که شامل استقرار در منطقه، اجرای عملیات پدافند در سطح، طرح ریزی و اجرای عملیات مقابله با هلی برن دشمن، اجرای تک محدود شبانه و روزانه و اجرای عملیات ضد تروریستی می‌باشد، در حال برگزاری است.

تجهیز نفربر براق به راکت انداز اتوماسیون ۱۰۷ میلیمتری

نفربر براق مجهز شده به راکت انداز اتوماسیون ۱۰۷ میلیمتری در جریان رزمایش نیروی زمینی ارتش برای نخستین بار عملیاتی شد.

رزمایش بیت المقدس

راکت انداز اتوماسیون ۱۰۷ میلیمتری توسط صنعت دفاعی کشور ساخته شده و متناسب با کارکرد عملیاتی بر روی نفربر براق نصب شده است.
 
بُراق مدل ایرانی نفربر زرهی بی ام پی ۱ است که توسط سازمان صنایع دفاع ساخته شده است.

انتهای پیام/ 


یونس
|
-
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
0
0
درود بر ارتش ایران،فقط ارتش
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *