جشن رمضان بایستی با جشن تکلیف مسئولان همزمان شود/عدم خرید یکباره مردم درماه رمضان مانع افزایش قیمت‌ها می‌شود

12:26 - 04 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۲۵۶۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص اینکه آیا برای جلوگیری از ایجاد کمبود دربازار واردات مواد غذایی داشته ایم، اظهار کرد: ۳۶ کالا را دسته بندی کرده بودند و کارهایش را هم انجام داده بودند که شامل کالاهای ضروری و مصرفی می‌شد و امیدواریم جشن رمضان با جشن تکلیف مسئولان همزمان شود.
آقاپور
 معصومه آقاپور علیشاهی، نماینده شبستردر مجلس درگفت وگو باخبرنگار گروه سیاسی درخصوص اقدامات مجلس برای جلوگیری از ایجادکمبود مواد خوراکی ازجمله"گوشت"، " شکر"و"خرما" درماه رمضان بیان کرد: پیش بینی تهیه اقلام خوراکی مصرفی مردم در ماه مبارک رمضان بر عهده دولت است.

وی ادامه داد: با تدابیری که انجام شده و نظارتی که ما در حوزه کاری مان داریم، در جریان هستیم که این اتفاق افتاده است و پیش بینی‌های لازم برای تهیه اقلام خواکی اساسی مورد نیاز مردم از سوی دولت در ماه مبارک رمضان انجام شده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از موارد مهمی که بایددر نظر بگیریم اینکه باید یک الگوی سرشاخه مصرف و یک سرشاخه فرهنگ داشته باشیم تا به یکباره تقاضای زیادی وارد یک بازار نشود، زیرا بازار تا حدودی می‌تواند این کشش و آستانه را تحمل کند.

نماینده شبستر در مجلس عنوان کرد: رسیدن به آن آستانه تحمل خواه ناخواه در کوتاه مدت باعث افزایش قیمت می‌شود و بعدا آن نقطه عرضه و تقاضا ایجاد می‌شود لذا دولت موظف است تدابیر لازم را انجام دهد، آمادگی‌ها از سوی مسئولان در این باره انجام شده است و فقط مردم هم بایستی اجازه دهند مصرف شان تدریجی باشد نه جهشی.

آقاپور یادآورشد: اگر مردم همه خریدهایشان را در یک دوره نکنند و آن را به سه یا چهار دوره تقسیم کنند در ماه رمضان مشکلی از نظر افزایش قیمت و با کمبود مواد غذایی نخواهیم داشت، اما اگر مردم به یکباره تمام خریدهای خود را برای ماه رمضان انجام دهند به یکباره فشار تقاضا باعث افزایش قیمت‌ها در بازار می‌شود.

وی درپاسخ به این سوال که آیا نمایندگان در این زمینه دغدغه‌ای داشتند یا صرفا به اقدامات دولت در زمینه تنظیم بازار بسنده کردند، گفت: کمیسیون کشاورزی تمهیداتی را در این باره انجام داده است و کمیسیون اجتماعی هم تمهیداتی برای افزایش رفاه اجتماعی مردم داشته اند ودر کمیسیون اقتصادی هم هماهنگی هایی با گمرک انجام دادیم و جلساتی با دکتر کرباسیان داشتیم تا همکاری‌های لازم برای واردات کالاهای مورد نیاز در این ماه را داشته باشند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درپاسخ به این سوال که آیا واردات مواد غذایی برای جلوگیری از ایجاد کمبوددربازار داشته ایم، اظهار کرد: ۳۶ کالا را دسته بندی کرده بودند و کارهایش را هم انجام داده بودند که شامل کالاهای ضروری و مصرفی می‌شد و امیدواریم جشن رمضان با جشن تکلیف مسئولان همزمان شود.
 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *