مستمری 3 برابری از خرداد جایگزین افزایش یارانه می‌شود

10:41 - 03 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۲۴۱۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
طرح افزایش یارانه اقشار کم‌درآمد که از فروردین ماه کلید خورده بود در روزهای گذشته از طرف دولت متوقف شد وبه جای واریز یارانه دو برابری مستمری اعضای کمیته امداد و بهریستی افزایش خواهد یافت.
مستمری 3 برابری از خرداد جایگزین افزایش یارانه می‌شود/ طرح یارانه دو برابری متوقف شدبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، با شروع سال جدید و همزمان با واریز هفتاد و سومین مرحله یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار دولت طرحی جدیدی را برای افزایش دو برابری یارانه اقشار کم درآمد جامعه اجرایی کرد که با این طرح یارانه اعضای کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی با توجه به تعداد نفرات خانوار افزایش یابد.

این طرح اگرچه در زمان اجرایی شدن شبهات فراوانی داشت و حتی برخی از خانواده‌های بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) را شامل نشد ولی فاز اول با تمام کمی و کاستی‌ها به اتمام رسید و سپس با نزدیک شدن به زمان واریز یارانه اردیبهشت ماه باز هم موضوعات جدیدی برای واریز یارانه اقشار کم‌درآمد مطرح شد که علاوه بر این موضوع، وصل مجدد یارانه بخشی از افرادی که به اشتباه از لیست حذف شده بودند نیز مطرح شد که با وجود تنش‌های فراوانی که این موضوع ایجاد کرد با مصوبه دولت واریز هرگونه یارانه دو برابری برای اقشار کم درآمد و وصل مجدد یارانه برخی افراد به طور کلی متوقف شد.

این امر موجب نارضایتی بسیاری از دهک‌های کم‌درآمد جامعه شد زیرا این افرد با توجه به پیامکی که دریافت کرده بودند نیازهای اساسی خود را برنامه ریزی و در انتظار واریز مبلغ یارانه به حسابشان بودند.

حال نکته قابل توجه اینجاست که در روزهای اخیر دولت به طور کلی واریز یارانه دو برابری اقشارکم درآمد جامعه را متوقف کرد و به جای آن طرحی که در سال گذشته در مجلس به تصویب رسید بود را از خرداد ماه اجرایی خواهد کرد تا براساس آن حقوق افراد کم درآمد جامعه به 3 برابر افزایش یابد که به گفته مسئولین این موضوع بیشتر به نفع دهک های پایین جامعه خواهد بود و مبلغ یارانه به منوال گذشته برای تمامی خانوارهای 45 هزار و 500 تومان خواهد بود که در 26 هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

اما هنوز موضوع وصل مجدد یارانه برخی از افرادی که به اشتباه از لیست دریافت یارانه حذف شده‌اند ولی در ماه گذشته پیامک سازمان هدفمندی یارانه ها را دریافت کرده‌اند در ابهام قرار دارد و مشخص نیست که این ماه کسی به لیست دریافت یارانه اضافه خواهد شد و یا طرح وصل مجدد یارانه نیز با افزایش یارانه دو برابری اقشار کم درآمد به فراموشی سپرده خواهد شد.

بر اساس این گزارش در حالی که دولت هر ماه برای واریز یارانه با کسری حدود 7 میلیارد تومانی روبرو است، همین یک ماه افزایش یارانه دهک های کم‌درآمد جامعه موجب می‌‌شود تا مصیبت عظمای دولت در شب پرداخت یارانه بیشتر از قبل شود.



برچسب ها: یارانه نقدی

ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
0
0
پرداخت کمک دولت به اقشار کم در امد از طریق یارانه به افرادی که کارت مشترک یارانه با همسر سابق یا مادر و یا پدرشان داشتند ضربه می زددر واقع به حساب دیگری واریز می گردیدنه مددجو.بهترین روش پرداخت به عنوان مستمری انهاست که مستقیم به حساب مددجو یان کمیته امداد و بهزیستی واریز می شود.
سمیه
|
-
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
0
0
با سلام خدمت شما. من سه سالی است از گرفتن یارانه محروم شده ام و ازدواج کرده به خاطر اینکه پدرم کارمند شرکت نفت بوده حذف شده ام حالا که ازدواج کرده ام و جدا شده ام هیچ سایتی برای من باز نمی شود و میخواهم ثبت نام شوم خواهشمند است تکلیف من را مشخص کنید
ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
0
0
باسلام پرداخت یارانه به اقشارکم درامد خوب است ولی نه فقط افرادیکه درکمیته امام ویابهزیستی هستند بلکه شامل خانوده های کم درامد که شامل دستفروشان وکارگران روزمزد ویا مسافرکشها که درهیچ ارگان دولتی وغیر دولتی عضو نیستن دولت باید این قشررا شناسایی کند که کم هم نیستن
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
0
0
اینجوری اگه خانواده ای شش نفر باشه یارانه سه برابریش بیشتر ازسه برابر مستمریش میشه
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *