یادداشت تفاهم همکاری‌های مشترک حوزه سلامت بین ایران و برزیل امضا شد

17:25 - 02 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۲۲۴۷
یادداشت تفاهم همکاری‌های مشترک بهداشتی، پژوهشی، آموزشی، دارویی و فناوری‌های پزشکی بین ایران و برزیل در حاشیه هفتادمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو، به امضای وزاری بهداشت دو کشور رسید.
تفاهم نامهبه گزارش گروه جامعه ، یادداشت تفاهم همکاری‌های مشترک بهداشتی، پژوهشی، آموزشی، دارویی و فناوری‌های پزشکی بین ایران و برزیل در حاشیه هفتادمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو، به امضای وزاری بهداشت دو کشور رسید که این یادداشت تفاهم همکاری در ۸ بند تنظیم شده و از امروز لازم الاجرا بوده و تا ۴ سال دیگر نیز ادامه خواهد داشت.

بند یک این یادداشت تفاهم، مربوط به همکاری در حوزه‌های بهداشتی، غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، مراکز درمانی، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر و بند دو نیز شامل همکاری در حوزه‌های توسعه و تحقیق سلامت است.

حوزه امور بین الملل وزارت بهداشت جمهوری فدرال برزیل و نیز جمهوری اسلامی ایران به عنوان مراجع صلاحیتدار برای اجرای این یادداشت تفاهم شناخته شده اند.

همچنین بر اساس این تفاهم نامه و با توافق دو کشور، کارگروه مشترکی متشکل از مدیران و کارشناسان مراجع صلاحیتدار از دو کشور به منظور استفاده از تجربیات و ارائه راهکارهای مناسب جهت بهره برداری از توانمندی‌های بالقوه دو طرف و مذاکره و تبادل نظر برای پیگیری موضوعات مندرج در این یادداشت تفاهم، به تناوب و به شکل ادواری در قلمرو ایران و برزیل یا از طریق کنفرانس تلفنی تشکیل می‌شود.


برچسب ها: تفاهم همکاری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *