دهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران برگزار می‌شود

10:07 - 02 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۲۰۲۰
مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری دهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران به مناسبت سالروز فتح خرمشهر با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و همچنین برگزاری یادواره‌های سراسری گرامی داشت این روز در سراسر کشور خبر داد.
دهمین کنگره ملی
به گزارش گروه جامعه ، اسکندر یارنسب ضمن گرامی داشت حماسه سوم خرداد گفت: این روز یادآور حماسه بزرگ آزادسازی خرمشهر در پی اجرای عملیات «بیت‌المقدس» است. این عملیات از تاریخ ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ آغاز شد و در ۴ مرحله، نهایتآ در تاریخ ۳ خرداد همان سال منجر به آزادسازی خرمشهر و بیرون راندن دشمن بعثی شد.

وی افزود: فتح خرمشهر نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس است، زیرا قدرت نظامی ایران به تمام جهان ثابت شد و موازنه قوا در جنگ عملاً به نفع ایران تغییر کرد. «بیت‌المقدس» نخستین عملیات بزرگ نظامی ایران بود که طی آن بیش از ۱۶ هزار نفر از نیروهای دشمن کشته و ۱۹ هزار نفر نیز به اسارت درآمدند. پس از این اتفاق تاریخی موجی از شادی و امید سراسر کشور را فرا گرفت و امام خمینی (ره) نیز با اشاره به عظمت این اتفاق، فرمودند که «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نام‌گذاری سوم خرداد با عنوان «روز ایثار، مقاومت و پیروزی» گفت: این نام‌گذاری به پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شد. مهم‌ترین برنامه‌ای که به همین مناسبت در سطح کشور برگزار می‌شود، کنگره ملی تجلیل از ایثارگران است. در دوره‌های گذشته برگزاری این کنگره، ۸ کنگره با حضور رییس جمهوری محترم و یک کنگره نیز با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شده است و امسال نیز دهمین کنگره با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار می‌شود.

یارنسب افزود: در دهمین کنگره که با حضور جمعی از خانواده‌های معزز شهدای فتح خرمشهر برگزار می‌شود، از تولیدات مختلف فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله نماهنگ «شهر حماسه» و همچنین یک قطعه موسیقی، یک اثر نمایشی و یک سرود با موضوع فتح خرمشهر رونمایی می‌شود. هم‌زمان با برگزاری این کنگره، یادواره‌های سراسری فتح خرمشهر نیز در سراسر استان‌ها برگزار می‌شود. همچنین برگزاری نمایشگاه‌های آثار تجسمی هنرمندان کشورمان و انجام تبلیغات محیطی مرتبط با فتح خرمشهر از برنامه‌های مرتبط با مراسم ویژه این روز است که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *