قیمت طلای جهانی کاهش یافت

16:30 - 01 خرداد 1396
کد خبر: ۳۱۱۷۸۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافت، هرچند که انتظار می رود نگرانی های سیاسی در آمریکا تقاضا برای خرید طلا را همچنان بالا نگه دارد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، در حالی که ارزش سهام در بازارهای آسیایی افزایش یافته، قیمت طلا امروز کاهش یافت، هرچند که انتظار می رود نگرانی های سیاسی در آمریکا تقاضا برای خرید طلا را همچنان بالا نگه دارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1252 دلار و 46 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز جمعه حدود 0.7 درصد افزایش یافته بود. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.1 درصد افزایش به 1252 دلار و 60 سنت رسید.

جفری هالی، تحلیلگر بازار در موسسه اوآندا گفت: «تنش های ژئوپلتیک مجددا به آرامی در حال افزایش است و این مانع از کاهشش قابل توجه قیمت طلا در هفته جاری خواهد شد.»

کره شمالی اعلام کرده که یک موشک بالستیک میان برد را با موفقیت آزمایش کرده است.

ارزش شاخص ها در بازار آسیا پس از رشد نسبی شاخص ها در بازار آمریکا، بیشترین رشد یک روزه در طی یک ماه اخیر را تجربه کردند.

در حالی که سرمایه گذاران تاثیر آشفتگی های سیاسی مرتبط با دونالد ترامپ را بر بازار ارز ارزیابی کرده اند، ارزش دلار امریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی در نزدیکی پایین ترین رقم های 6 ماه اخیر باقی ماند.

بارناباس گان، تحلیلگر موسسه او سی بی سی گفت: «با توجه به نگرانی های ژئوپلتیک موجود و احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا در ماه آینده میلادی، چشم انداز قیمت طلا فعلا مبهم به نظر می رسد.» وی افزود:«اساسا، با توجه به در پیش بودن دو نوبت افزایش نرخ بهره دیگر در آمریکاد ر سال 2017، پیش بینی ما نسبت به بازار طلا کاهشی است.»

افزایش نرخ بهره موجب تقویت ارزش دلار و بالا رفتن میزان سوددهی اوراق قرضه می گردد، و با افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهای امن، موجب تضعیف قیمت طلا می گردد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *