رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاروان ایران با 87 مدال در رده سوم

11:10 - 31 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۱۱۳۵۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
کاروان کشورمان در جدول توزیع مدال‌های بازی‌های کشورهای اسلامی 2017 در رده سوم جای دارد.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، روز دهم بازی‌های کشورهای اسلامی در باکو، پایتخت کشور جمهوری  آذربایجان در حال برگزاری است.
 
*رقابت‌های انفرادی زورخانه ای آغاز شد. روز دوم مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای بازی‌های همبستگی كشورهای اسلامی از دقایقی پیش آغاز شد.
 
* مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تیمی تنیس روی میز بانوان بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با دیدار تیم های ایران و ترکیه آغاز شد که در پایان تیم کشورمان با نتیجه 3 بر یک و غلبه بر حریف راهی دیدار نهایی شد.

* مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تیمی تنیس روی میز مردان بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با دیدار تیم های ایران و عربستان آغاز شد که در پایان تیم کشورمان با غلبه بر حریف راهی دیدار نهایی شد.

* در ورزش‌های زورخانه‌ای  در سه رشته سنگ ، چرخ تیز و میل بازی با یک دیگر به رقابت پرداختند. در رشته سنگ ورزشکاران کشورهای آذربایجان و ایران اول و دوم شدند و کشورهای افغانستان و تاجیکستان به طور مشترک سوم شدند. در چرخ تیز ایران و عراق عناوین اول و دوم را به خود اختصاص دادند و دو کشور آذربایجان و افغانستان به طور مشترک سوم شدند. در میل بازی ورزشکاران ایران و آذربایجان نفرات برگزیده اول و دوم بودند و ورزشکاران افغانستان و پاکستان به طور مشترک سوم شدند.
 
* در مسابقات شیرجه بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی، تیم دو نفره شیرجه ایران با ترکیب مجتبی ولی پور و شهنام نظرپور با کسب مجموع ۳۳۴ و هشت صدم امتیاز توانست مدال طلای شیرجه ۱۰ متر دوبل مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی را به خود اختصاص دهد.

امتیاز ۶ پرش شیرجه روهای ایران به شرح زیر است:
پرش اول: ۴۴/۴۰
پرش دوم: ۴۰/۸۰
پرش سوم: ۶۸/۴۰
پرش چهارم: ۶۲/۶۴
پرش پنجم: ۵۱/۸۴
پرش ششم: ۵۷/۹۶
مجموع امتیاز: ۳۲۶/۰۴

تیم های آذربایجان با امتیاز ۲۶۵ و ۱۱ صدم و عراق با ۲۱۵ و ۶۴ صدم دوم و سوم شدند. پیش از این در رشته شیرجه چهارمین دوره مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی شیرجه روهای کشورمان دو مدال طلا در ماده ۳ متر انفرادی و سه متر دوبل و همچنین یک مدال برنز در ماده ۱۰ متر انفرادی کسب کرده بودند.

بدین ترتیب با مدال طلای امروز شیرجه ۱۰ متر دوبل کار تیم ملی شیرجه کشورمان در این دوره از مسابقات کشورهای اسلامی با ۳ مدال طلا و یک برنز به پایان رسید. مجتبی ولی پور در این مسابقات با سه طلا ( سه متر انفرادی و دوبل و ۱۰ متر دوبل) کار ارزشمندی برای شیرجه ایران و افزایش مدالهای کاروان ایران در این دوره از مسابقات انجام داد.

همچنین ارزش کار شهنام نظر پور با کسب یک مدال برنز و دو مدال طلا( برنز ۱۰ متر انفرادی و دو طلای سه متر دوبل و ۱۰ متر دوبل) کمتر از ولی پور نبود.
 
* دومین روز رقابت‌های ووشو بازی های كشورهای اسلامی در مرحله نیمه‌نهایی عصر امروز (یكشنبه) در حالی در سالن اسپورت هال باكو آغاز شد كه معین حاجی‌زاده، ووشو كار وزن ۵۲ كیلوگرم کشورمان به دلیل مصدومیت حریف یمنی به طور مستقیم راهی فینال شد. حاجی‌زاده كه روز گذشته در استراحت بسر برده بود، فردا در فینال با برنده نماینده پاكستان و تركیه به روی سكو می‌رود.  فینال رقابت‌های ووشو فردا دوشنبه ٩صبح برگزار می‌شود.
 
* مهدی محمدیT ووشوكار وزن ۵۶ كیلوگرم در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها برابر آگامی رادفT نماینده كشور تركمنستان به روی سكو رفت و دومین فینالیست ساندای ایران شد. او در فینال برابر ایلچین امین افT نماینده كشور میزبان برای تصاحب مدال طلا به روی سكو می‌رود. 
 
* عرفان آهنگریان، دیگر سانداکار ایران در نیمه‌نهایی رقابت های ووشو برابر حریف قدرتمند روسلم پیر علی‌اف، نماینده کشور میزبان مبارزه کرد و فینالیست شد. او در فینال برابر برنده نماینده تونس و یمن مبارزه می‌کند. سانداکار ایران پیش از این با پیروزی برابر رستم ابراگیموف از قرقیزستان راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شده بود و در مرحله یک چهارم نهایی با انصراف نماینده کشور بنین به نیمه‌نهایی راه یافته بود. آهنگریان ۲۰ ساله جوانترین ورزشکار این تیم در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم  است که مدال طلای پنجمین دوره مسابقات جوانان جهان ۲۰۱۴  آنتالیا ترکیه و نقره رقابت های جام جهانی ۲۰۱۶ ساندای چین را در کارنامه دارد.

 
 
 هت تریک شیرجه ایران در طلا/ کسب دو مدال طلا و یک نقره در ورزش‌های زورخانه‌ای
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *