رونمایی از «ورزشگاه یخچالی»/ خوردن گوشت سگ در چین/ استفاده بدنسازان از هورمون اسب

15:34 - 30 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۱۱۱۵۵
رونمایی از «ورزشگاه یخچالی» جام جهانی ۲۰۲۲ با حضور اینفانتینو،ممنوعیت فروش گوشت سگ در مراسم سگ‌خوری در چین، راه اندازی نخستین خط تولید کره لاکتیکی در کشور، تزریق هورمون اسب‌های مسابقه به بدنسازان! دختر و داماد یهودی ترامپ به عربستان رفتند! یک تابلوی نقاشی بیش از ۱۱۰ میلیون دلار فروش رفت از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.
 به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.
 
 رونمایی از «ورزشگاه یخچالی» جام جهانی ۲۰۲۲ با حضور اینفانتینو
 
تسنیم:  تیم‌های السد و الریان شب گذشته (جمعه) در فینال امیرکاپ قطر در ورزشگاه خلیفه به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری ۲ بر یک السد که مرتضی پورعلی‌گنجی را در ترکیبش دارد، به پایان رسید. الریان ابتدا در دقیقه ۴۹ این بازی توسط تاباتا به گل رسید، اما در ادامه السد با گزنی الهیدوس و حمرون در دقایق ۵۶ و ۹۰ نتیجه را به سود خود تغییر داد.

 مرتضی پورعلی‌گنجی، ملی‌پوش ایرانی در این بازی ۹۰ دقیقه در ترکیب تیم السد بازی کرد. به هنگام برگزاری این بازی جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) نیز در ورزشگاه حضور داشت. به این ترتیب السد شانزدهمین قهرمانی خود در تاریخ رقابت‌های امیرکاپ قطر را با دست آورد. این شصت‌وهفتمین قهرمانی السد در رقابت‌های مختلف بود.

ورزشگاه خلیفه که با این بازی افتتاح شد، اولین ورزشگاه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است که کامل شده است. این ورزشگاه را به «ورزشگاه یخچالی» توصیف کرده‌اند که می‌تواند در دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد، دمای داخل ورزشگاه را با سیستم تهویه مطبوع قدرتمندی که دارد به ۲۶ درجه بالای صفر کاهش دهد.

این ورزشگاه ۴۰ هزار نفری در سال ۱۹۷۶ تأسیس و برای مسابقات جلام جهانی ۲۰۲۲ بازسازی و مدرن شده است. برای بازسازی این ورزشگاه نیز چیزی در حدود ۷۰ میلیون پوند هزینه شده است.

از ورزشگاه خلیفه به عنوان خنک‌ترین مجموعه ورزشی روباز جهان یاد شده است. سیستم خنک‌کننده‌ای که در ورزشگاه خلیفه به کار رفته، ۴۰ درصد مصرف انرژی کمتری نسبت به فناوری‌های مشابه دارد.
 
رونمایی از «ورزشگاه یخچالی»/ خوردن گوشت سگ در چین/ استفاده بدنسازان از هورمون اسب 
 
 رونمایی از «ورزشگاه یخچالی»/ خوردن گوشت سگ در چین/ استفاده بدنسازان از هورمون اسب
 
 رونمایی از «ورزشگاه یخچالی»/ خوردن گوشت سگ در چین/ استفاده بدنسازان از هورمون اسب

ممنوعیت فروش گوشت سگ در مراسم سگ‌خوری در چین
 
باشگاه خبرنگاران جوان:  مقامات چین قصد دارند فروش گوشت سگ را در "مراسم سگ‌خوری" در شهر یولاین ممنوع اعلام کنند. هر ساله هزاران حیوان بی گناه در این مراسم کشته می‌شوند. این مراسم از سال ۲۰۱۰ به منظور بهبود بازار فروش حیوانات آغاز شد؛ اما رئیس جدید حزب کمونیست چین قصد دارد با ممنوع کردن تجارت گوشت سگ، به این مراسم غیرانسانی پایان دهد.

مؤسسه "جامعه انسانی بین المللی" اعلام کرد: افرادی که بر خلاف قانون عمل کنند و همچنان به فروش سگ بپردازند، با جریمه ۱۰۰ هزار یوآنی مواجه می‌شوند و حتی ممکن است بازداشت شوند.

این یکی از شدیدترین اقدامات علیه تجارت گوشت سگ در چین محسوب می‌شود که هر ساله در سراسر جهان با انتقاداتی مواجه شده است. این قانون فقط در خصوص فروش و تجارت گوشت سگ است و تجارت گوشت حیوانات دیگر از جمله گربه همچنان آزاد است.

حدود ۱۰ میلیون سگ و ۴ میلیون گربه هر ساله در چین کشته می‌شوند. ده‌ها هزار مورد از این حیوانات فقط برای مراسم یولاین کشته می‌شوند. هرچند در حال حاضر به دنبال اعتراضات داخلی و جهانی، تعداد حیواناتی که در این مراسم کشته می‌شوند، در مقایسه با سالهای قبل کاهش یافته است.
 
رونمایی از «ورزشگاه یخچالی»/ خوردن گوشت سگ در چین/ استفاده بدنسازان از هورمون اسب
 
 
رونمایی از «ورزشگاه یخچالی»/ خوردن گوشت سگ در چین/ استفاده بدنسازان از هورمون اسب 
 
 
 رونمایی از «ورزشگاه یخچالی»/ خوردن گوشت سگ در چین/ استفاده بدنسازان از هورمون اسب

راه اندازی نخستین خط تولید کره لاکتیکی در کشور
 
خبرگزاری صدا و سیما:  علیرضا سجادی در حاشیه مراسم بهره برداری از این خط تولید با بیان اینکه پاک نخستین برند تولید لبنیات در کشور است افزود: باتوجه به مصرف سالانه ۶۰ هزار تن کره در سال‌های اخیر، بزرگ‌ترین مشکل ما در سال ۹۱ باتوجه به مشکلات ارزی و انتقال پول تهیه و واردات کره به کشور بود.

وی گفت: خط تولید کره لاکتیکی زمانی خریداری شد که قیمت جهانی کره تنی ۲۷۰۰ یورو بود و در سال‌های اخیر با ارائه مشوق‌های صادراتی و کمک به دامداران برای تولید شیر همچنین صادرات شیرخشک رونق گرفت.

سجادی افزود: حدود ۹ میلیارد تومان صرف خرید این خط تولید و در مجموع ۵۰ میلیارد تومان برای این مجموعه هزینه شده است که با راه اندازی آن سالانه از خروج ۳۵ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال ۹ شرکت لبنی فرصت صادرات به بازار روسیه را پیدا کردندگفت: ایران با دراختیار داشتن تولید یک درصد از شیر دنیا، در ردیف ۲ تا ۳ کشور واردکننده کره خام قرار دارد و درصورت تامین شیر خام مورد نیاز امکان تامین نیاز داخلی وجود دارد.

شرکت لبنیات پاستوریزه پاک از شرکت‌های تحت پوشش بنیاد مستضعفان است.
 
رونمایی از «ورزشگاه یخچالی»/ خوردن گوشت سگ در چین/ استفاده بدنسازان از هورمون اسب 
 
 تزریق هورمون اسب‌های مسابقه به بدنسازان!
 
 تسنیم: یسنا بهمنش با بیان اینکه یکی از مهمترین دسته داروهایی که در ورزشکاران سوءمصرف می‌شود استروئیدهای آنابولیزان هستند، گفت: این دارو‌ها مشتقات هورمون مردانه یا تستوسترون هستند که توسط متخصصین، در درمان کمبود هورمون و یا در مشکلات خونی تجویز می‌شوند.

وی ادامه داد: اخیراً مشاهده شده است که داروهای هورمونی دامی که در پرورش عضلات دام به‌خصوص اسب‌های مسابقه مورد مصرف دارد، از طریق افراد غیرمسئول و سودجو میان جوانانی که در ورزش بدنسازی و پرورش اندام فعالیت می‌کنند توزیع می‌شود.

بهمنش ضمن بالا دانستن خطرات و عوارض این داروهای مذکور گفت: با مصرف این دارو‌ها آسیب‌ها به دو برابر افزایش می‌یابد.

وی در توضیح بیشتر گفت: از آنجا که در تولید داروهای دامی، بسیاری از الزاماتی که در تولید داروهای انسانی باید رعایت شود، وجود ندارد لذا تزریق داروی دامی احتمال وقوع مرگ را نیز به‌دنبال دارد.

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه داروی دامی با مشخصات استفاده در حیوان تهیه و از طریق داروخانه‌های دامی و با نظر دامپزشک توزیع می‌شود، گفت: توزیع این دارو به‌روش‌های دیگر همگی قاچاق محسوب می‌شود و همین امر خطرات مصرف این دارو‌ها را بیش از پیش خواهد کرد.

بهمنش در پایان با ابراز تأسف از اینکه در مواردی، فرد مصرف کننده، با علم کامل به دامی بودن دارو و عوارض بالقوه مصرف آن، باز هم اصرار به مصرف داروی دامی می‌کند نسبت به انجام چنین کارهای خطرناکی هشدار داد.
 
رونمایی از «ورزشگاه یخچالی»/ خوردن گوشت سگ در چین/ استفاده بدنسازان از هورمون اسب
 دختر و داماد یهودی ترامپ به عربستان رفتند!
 
افکارنیوز: ای با اعلام این خبر تأکید کردند، ایوانکا و همسرش "جرد کوشنر" بدون صدور فتوای خاخام‌ها نمی‌توانستند به عربستان بروند.

پیشتر، مجله آمریکایی پولیتیکو به نقل از یک مسؤول کاخ سفید تأکید کرده بود بر اساس دستورالعمل خاخامهای یهودی آنان نمی‌توانند روز شنبه به عربستان بروند، مگر آنکه فتوایی در این زمینه صادر شود.

بر اساس این گزارش، این سفر با آغاز مراسم یهودی در روز شنبه همزمان شده به همین دلیل آنان نمی‌توانند برخی کار‌ها مانند سفر با هواپیما را انجام دهند.

البته در جریان مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایوانکا و همسرش توانستند با دریافت مجوز و فتوا از خاخامها، با خودرو سفر کنند و خودشان را به مراسم برسانند.

هواپیمای ترامپ در فرودگاه "ملک خالد" فرود آمد. سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان در فرودگاه از ترامپ و همسرش ملانیا -درحالیکه حجاب نداشت- استقبال کرد.

ایوانکا و همسرش از در پشتی هواپیما خارج شدند.
 
رونمایی از «ورزشگاه یخچالی»/ خوردن گوشت سگ در چین/ استفاده بدنسازان از هورمون اسب 
 
 یک تابلوی نقاشی بیش از ۱۱۰ میلیون دلار فروش رفت
 
تسنیم: تابلوی بدون نام اثر «ژان میشل باسکیا»، هنرمند آمریکایی، با ثبت رکوردی جدید به قیمت ۱۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در نیویورک به فروش رسید.

 این تابلو که ۱ متر و ۸۳ سانتی متر طول و یک متر و ۷۳ سانتی متر عرض دارد توسط یک مجموعه دار ژاپنی خریداری شد.

پیش از این رکورد قبلی فروش یک اثر «ژان میشل باسکیا» در ماه مه سال ۲۰۱۶ میلادی به قیمت ۵۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به ثبت رسیده بود.

اثر هنری قبلی نیز توسط «یوساکو مائزاوا»، مجموعه‌دار ژاپنی خریداری شده بود؛ به این ترتیب وی اکنون صاحب دو مورد از گران قیمت‌ترین آثار «ژان میشل باستیا» است.

قیمت پایه پیشنهادی برای این تابلو ۵۷ میلیون دلار تعیین شده بود.

«یوساکو مائزاوا» از قصد خود برای انتقال این تابلو به موزه‌ای در محل تولد خود در چیبا در شرق ژاپن خبر داده است.

لازم به ذکر است «ژان میشل باسکیا» در سال ۱۹۸۸ بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر درگذشت؛ وی که در هنگام مرگ ۲۷ سال داشت اکنون به یکی از مهمترین چهره‌های هنر معاصر تبدیل شده است.
 
رونمایی از «ورزشگاه یخچالی»/ خوردن گوشت سگ در چین/ استفاده بدنسازان از هورمون اسب
نتهای پیام/ 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *