روحانی 57 و رئیسی 38.5 درصد آرا را به خود اختصاص دادند

14:14 - 30 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۱۱۱۵۳
عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: آقای روحانی 57 درصد و آقای رئیسی 38.5 درصد آرا را به خود اختصاص دادند.
وزیر کشور
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ،عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دقایقی پیش با حضوردر جمع خبرگان مستقر در ستاد انتخابات کشوراظهار کرد: امروز خیلی خوشحال هستیم و خداوند متعال را شکر گذاری می‌کنیم به خاطر نعمت مردمی انقلابی و مومن و هزاران بار شاکریم به خاطر نعمت جمهوری اسلامی که در چارچوب مردم سالاری دینی حاکم بر آن مردم عزیز ایران با مشارکت درامر انتخابات درتعیین سرنوشت خود مشارکت می‌کنند.

وی ادامه داد: الحمدالله تاکنون در تمامی انتخابات انجام گرفته در جمهوری اسلامی همواره شاهد مشارکت گسترده مردم و خلق حماسه بوده‌ایم و امروز نیز حماسه‌ای دیگر در برگ زرین تاریخ انقلاب ا سلامی به یادگار ماند.
وزیر کشور تصریح کرد: ما انتخابات را با امنیت کامل و با شور و نشاط و ذوق مضاعفی که مردم داشتند وآن را دیروز در پای صندوق‌های رأی نشان دادند برگزار کردیم و یکبار دیگر به جهانیان ثابت کردیم که برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی که همان تقویت دین الهی و خدمت به مردم است مصصم و منسجم هستیم.

رحمانی فضلی در ادامه با قدردانی از تمامی دست اندرکاران امر انتخابات گفت: از همه دست اندرکاران امر انتخابات چه در حوزه اجرا، نظارت، امنیت، تبلیغات و چه در حوزه‌های قضایی و امورمجلس و شورای نگهبان که درامر برگزاری هر چه مطلوب‌تر انتخابات یاری رساندند قدردانی می‌کنم همچنین از نیروهای بسیجی و سپاهی که در حوزه برقراری امنیت انتخابات فعال بودند قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه با اشاره به نتایج 99.7 دهم درصد آرای مأخوذه انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم که نتایج نهایی محسوب می‌شود، گفت: در مجموع میزان آرای مأخوذه 41 میلیون و 220 هزار و 131 نفر بود که ازاین تعداد آقای حسن روحانی با 23 میلیون و 549 هزار و 616 رأی حائز اکثریت آراء شد و 57 درصد آراء را به خود اختصاص داد و به عنوان رئیس جمهور معرفی شد.

وزیر کشور افزود: همچنین آقای ابراهیم رئیسی 15 میلیون و 786 هزار و 449 رأی را کسب کرد که این میزان 38.5 درصد آراء است و پس ازوی به ترتیب آقایان میر سلیم با 478 هزارو 215 رأی و هاشمی طبا با 215 هزارو 450 رأی قرار گرفتند.

رحمانی فضلی در پایان خاطر نشان کرد: لازم است به صورت ویژه از مقام معظم رهبری که در تمامی مراحل انتخابات و ماه‌ها قبل ازآن در رابطه با افزایش مشارکت و سلامت وامنیت انتخابات تأکیداتی را فرمودند و ما را مورد لطف وحمایت قرار دادند قدردانی کنم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *