تعرفه و برگ رای فاقد مهر انتخاباتی جزء آراء باطله محسوب می‌‏شود/ تمدید مهلت رای گیری تا ساعت ۲۰

17:52 - 29 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۱۰۸۶۲
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
همزمان با برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آخرین خبرها و اطلاعیه‎های انتخاباتی ستاد انتخابات و هئیت مرکزی نظارت بر انتخابات را می‌توانید در این خبر بخوانید.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، همزمان با برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آخرین خبرها و اطلاعیه‎های انتخاباتی ستاد انتخابات و هئیت مرکزی نظارت بر انتخابات را می‌توانید در این خبر بخوانید.

اطلاعیه شماره 33
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۲۲:۳۶
با توجه به تماسهاي مكرر مبني بر درخواست تمديد مجدد مدت زمان اخذ آراي انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري ، پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و اولين مياندوره اي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي به لحاظ حضور پرشـور و گسترده مردم شريف ايران ، با موافقت وزير محترم كشور در شهرهاي سراسر كشور ، اخذ رأي به مدت يك ساعت يعني تا ساعت 23 (يازده شب) تمديد  مي گردد.
اطلاعيه شماره (32)
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۲۰:۲۷
ضمن تشكر از ملت شريف و هميشه در صحنه ايران اسلامي كه حضورشان نويد بخش خلق حماسه سياسي است و تقدير از كليه دست اندركاران برگزاري انتخابات درحوزه هاي انتخابيه سراسر كشور، با عنايت به تماسهاي دريافتي مبني بر درخـواست تمديد مجدد مدت زمان اخذ آراي انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري، پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و اولين مياندوره اي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي بـه لـحاظ حضور پرشـور و گسترده مردم وظيفه شناس، با موافقت وزير محترم كشور در شهرهاي سراسر كشور، اخذ رأي به مدت دو ساعت يعني تا ساعت 22 ( ده شب ) تمديد می‌گردد.

ضمناً شعب اخذ رأي روستايي كه مراجعه كننده داشته باشند استاندار با هماهنگي هيأت هاي نظارت نسبت به تمديد مدت اخذ رأي اقدام و در شعب اخذ رأي روستايی نيز كه مراجعه كننده ندارند پايان انتخابات را اعلام نمايند.
اطلاعيه شماره (31)
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۹:۲۳
نظر به موافقت وزیر كشور با یك ساعت تمدید مهلت اخذ رأی انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستا به آگاهی كلیه اعضای شعب اخذ رأی و نمایندگان فرماندار می‌رساند انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به مدت یك ساعت دیگر یعنی تا ساعت 20 تمدید گردید .
اطلاعيه شماره (30)
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۸:۰۴
نظر به موافقت وزیر کشور با یک ساعت تمدید مهلت اخذ رای اتنخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا به آگاهي كليه اعضاي شعب اخذ رأي و نمايندگان فرماندار می‌رساند انتخابات پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا به مدت يك ساعت ديگر يعني تا ساعت 19 تمديد گرديد.
اطلاعيه شماره (29)
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۷:۵۷
با تشكر از حضور پرشور ملت شريف ايران كه در پيروي از امر رهبري معظم انقلاب اسلامي در آستانه خلق حماسه سياسي اند و با توجه به گزارشهاي دريافتي از حوزه‌های انتخابيه كشورمبني بر درخواست تمديد مدت زمان اخذ رأي و نظر به موافقت وزير محترم كشور، زمان اخذ رأي در انتخابات ریاست جمهوری به مدت دو ساعت يعني تا ساعت 20 در سراسر كشور تمديد مي گردد. اين تمديد شامل شعب ثبت نام و اخذ رأي واقع در خارج از كشور نيز مي گردد.
اطلاعیه شماره (28)
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۷:۴۱
به آگاهی کلیه اعضای شعب اخذ رای ونمایندگان فرماندار می رساند از آنجائیکه تعرفه و برگ رای فاقد مهر انتخاباتی جزء آراء باطله محسوب می گردد.

لذا تاکید می گردد نسبت به مهمور نمودن تعرفه و برگ رای های انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر وروستا واولین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به مهر اجرایی ونظارت انتخابات دقت لازم صورت گیرد.
اطلاعیه شماره (27)
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۷:۴۰
به آگاهی هموطنان عزیز می رساند كه در هنگام رأی دادن برای انتخابات ریاست جمهوری فقط نام و نام خانوادگی یك نفر از نامزدها را در محل تعیین شده روی برگ رأی بنویسند و به صندوق اخذ رأی بیاندازند.

یادآوری می شود براساس ماده 28 قانون چنانچه در برگ رأی انتخابات ریاست جمهوری نام دو نامزد نوشته شود، برگ رأی باطل است.

اطلاعیه شماره (24)
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۷:۳۹
به آگاهی كلیه اعضای شعب اخذ رأی و نمایندگان فرماندار می‌رساند به غیر از كسانی كه در شعبه اخذ رأی مسئولیتی به عهده دارند و نیز نمایندگان نامزدها فرد دیگری حق حضور در شعبه اخذ رأی را نداشته و در صورت حضور به آنان تذكر داده شود كه محل شعبه را ترك نمایند. 

نیروهای انتظامی حاضر در شعب اخذ رأی در این ارتباط همكاری لازم را معمول دارند.

اطلاعیه شماره (25)
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۷:۳۹
به آگاهی هموطنان عزیز می رساند به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای انتخابات خواهشمند است درهنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را كه شامل نام و نام خانوادگی ایشان به همراه کد نامزد می باشد، به صورت كامل و خوانا قید نمایید تا ان شاءا... حقی از نامزدهای محترم در هنگام شمارش و احتساب آراء ضایع نگردد.
اطلاعیه شماره (۲۶)
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۷:۳۹
به آگاهی اعضای محترم شعب اخذ رأی سیار در سراسر کشور می‌رساند که نحوه اخذ رأی و بررسی مدارک در شعب سیار هیچگونه تفاوتی با شعب اخذ رأی ثابت ندارد و لذا از رأی دهندگان گرامی حتی در بیمارستان‌ها و پادگان‌ها نیز صرفاً در قبال ارائه شناسنامه و شماره ملی باید رأی گیری بعمل آید.

اطلاعیه شماره (21)
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۷:۳۸
همانگونه كه مسئولین محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی آگاهی دارند، در شناسنامه های موجود، صفحه چهارم یا آخر، اختصاص به انتخابات دارد لذا باید مهر انتخابات در اولین مربع خالی بعد از مهرهای ثبت شده انتخابات گذشته در صفحه مخصوص انتخابات زده شود.

ضمناً چنانچه صفحه مزبور كاملاً پرشده باشد، مهر انتخابات در قسمت مناسبی از صفحه توضیحات شناسنامه ضرب می گردد. توجه نمایید كه كارتهای منضم به شناسنامه كه مخصوص ضرب مهرهای اضطراری است هیچگونه ارتباطی به انتخابات ندارد و به هیچ عنوان نباید در این امر از آن استفاده شود.
اطلاعیه شماره (22)
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۷:۳۸
نظر به اینكه در برگهای رأی انتخابات شوراهای اسلامی، قسمتی برای نوشتن كد نامزدها در نظر گرفته شده است، به اطلاع هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می رساند اگر چه نوشتن كد نامزدها بخصوص در مواردی كه تشابه اسامی نامزدها وجود دارد، در زمان شمارش آراء از تضییع حقوق ایشان جلوگیری می كند ولی چنانچه در برگهای رأی اسم نامزد نیز نوشته شود، كفایت می كند.

اطلاعیه شماره (23)
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۷:۳۸
به اطلاع كلیه جوانان برومند میهن اسلامی ایران می رساند، سن انتخاب كنندگان در كلیه انتخابات جاری 18 سال تمام می باشد. یعنی كلیه متولدین روز 29 اردیبهشت ماه سال 1378 و قبل از آن می توانند با حضور در شعب اخذ رای در انتخابات شركت نمایند.
اطلاعیه شماره (19)
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۷:۳۷
به اطلاع كلیه هموطنان عزیز می رساند از آنجا كه در انتخابات ریاست جمهوری هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای مراجعه رأی دهندگان به شعب اخذ رأی وجود ندارد، همه واجدین شرایط می توانند در نقاط مختلف كشور اقدام به رأی دادن نمایند. 

بنابراین آن دسته از هموطنان ، كه به هر دلیل امروز در شهر محل سكونت خود حضور ندارند می توانند با مراجعه به نزدیكترین شعبه در دسترس با انداختن رأی خود، در انتخابات ریاست جمهوری شركت نمایند.

لازم به ذكر است در انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی تنها كسانی حق رأی دادن دارند كه در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی در همان حوزه انتخابیه رأی داده باشند و یا در دوره مذكور رای نداده باشند.

همچنین در انتخابات شوراهای اسلامی فقط در شهرهای زیر یكصد هزار نفر جمعیت رأی دهندگان یا افراد تحت تكفل ایشان باید حداقل در یكسال اخیر ساكن حوزه انتخابیه مربوطه باشند.

اطلاعیه شماره (20)
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۷:۳۷
به اطلاع كلیه هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می رساند كه اخذ رأی در كلیه شعب ثابت و سیارفقط با ارائه شناسنامه و شماره ملی رأی دهنده توسط شخص رأی دهنده امكان پذیر است و هیچ مدرك دیگری بجز شناسنامه قابل قبول نمی باشد. ضمناً به كلیه رأی دهندگان گرامی در انتخابات ریاست جمهوری توصیه می شود جهت تسهیل و تسریع در روند اخذ رای كارت ملی خود را همراه داشته باشند.

آن دسته از هموطنان محترم كه شماره ملی خود را نمی دانند، برای اطلاع از شماره ملی می توانند از طریق تماس تلفنی با ادارات ثبت احوال، شماره ملی خود را دریافت نمایند.
اطلاعیه شماره (17)
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۷:۳۴
به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی می رساند،ملاك اصلی جهت تشخیص واجد شرایط رأی بودن مراجعه كنندگان محترم به شعب و صدور تعرفه برای ایشان، پس از بررسی اصالت شناسنامه، عدم درج مهر انتخابات جاری در شناسنامه و متولد 1378.2.29 یا قبل از آن بودن می‌باشد.

ضمناً یادآوری می شود در شهرهای زیر یكصد هزار نفر جمعیت برای اخذ رأی انتخابات شوراهای اسلامی، رعایت شرط سكونت رأی دهنده یا افراد تحت تكفل ایشان در یكسال اخیر در حوزه انتخابیه مربوطه الزامی است.
اطلاعیه شماره (18)
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۷:۳۴
نمایندگان محترم فرماندار در سراسر كشور توجه نمایند با توجه به ممنوعیت هرگونه تبلیغات انتخاباتی در روز رأی گیری ، چنانچه در محل شعبه یا اطراف آن یا صف انتظار رأی دهندگان فرد یا افرادی به هر شكلی اقدام به تبلیغ له یا علیه نامزدهای انتخاباتی می نمایند، سریعاً دستور فرمائید موضوع پیگیری و برخورد قانونی صورت پذیرد.
اطلاعيه شماره (16)
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۷:۳۳
اعضای محترم شعبه اخذ رای و نمایندگان فرماندار توجه نمایند ، افراد بی سواد ، روشندلان ، یا افرادی که به هر دلیل قادر به نوشتن رای خود نیستند می توانند از فرد مورد اعتماد همراه خود برای نوشتن برگ رای استفاده کنند.
اطلاعیه شماره (15)
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۷:۳۲
اعضای محترم شعب و نمایندگان فرماندار توجه نمایند با توجه به همزمانی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، رأی دهندگان هیچ الزامی برای رأی دادن در هر دو انتخابات جاری را ندارد و ایشان مخیرند بنا به تشخیص درهر یك از انتخابات جاری نسبت به رأی دادن اقدام نمایند. مقتضی است اقدام مغایر صورت نپذیرد.
اطلاعیه شماره (14)
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۷:۳۱
به اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی حوزه های انتخابیه ای كه همزمان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و یا میاندوره ای مجلس شورای اسلامی را برگزار می نمایند، توصیه می شود اولاً به رأی دهندگان تذكر دهند كه نام نامزد مورد نظر خود را حتماً در برگ رأی مربوط به همان انتخابات درج نمایند. ثانیاً توجه داشته باشند كه برگهای رأی هر انتخابات درصندوق مربوط به همان انتخابات انداخته شود.
اطلاعیه شماره (13)
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۷:۳۰
به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی می رساند، كلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد . لذا در صورت مشاهده لازم است به سرعت امحاء شود . همچنین اگر در طول زمان رأی گیری َآثار تبلیغاتی از رأی دهندگان در شعبه باقی بماند ، آنها را نیز امحاء نمایند.

اطلاعیه شماره (12)
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۷:۲۹
به اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی تأكید می نماید، حتماً در شعبه اخذ رأی یك دستگاه رادیو یا تلویزیون در دسترس داشته و در تمام طول مدت اخذ رأی ، روشن نگهدارند تا دستور العملهای فوری ستاد انتخابات كشور را كه از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می گردد مورد عمل قرار دهند. 

اطلاعیه های ستاد انتخابات كشور كه از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود به منزله دستور كتبی ستاد انتخابات كشور است و رعایت آن الزامی می باشد.
اطلاعیه شماره (11)
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۷:۲۲
نظر به آغاز اخذ رأی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر كشور و اولین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه "اصفهان"، "اهر وهریس"، "مراغه وعجب شیر"و بندرلنگه، بستك و پارسیان" به آگاهی هم میهنان عزیز می رساند كه طبق گزارش های دریافتی از ستادهای انتخابات استانها و شهرستانها ، كلیه شعب ثبت نام و اخذ رأی در سراسر كشور از ساعت 8 صبح آماده اخذ رأی از كلیه واجدین شرایط می باشند .



 این خبر به روزرسانی می‌شود....


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *