حفظ جایگاه سومی کاروان ایران در جدول توزیع مدال‌ها

11:17 - 29 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۱۰۶۹۲
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
در پایان هشتمین روز از بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی کاروان ایران همچنان در رده سوم جای دارد.
به گزارش گروه ورزشی ، روز هشتم بازی‌های کشورهای اسلامی در باکو، پایتخت کشور آذربایجان در حال برگزاری است.

کشتی آزاد

* در وزن 57 کیلوگرم یونس سرمستی در اولین کشتی به مصاف محمد خرابشه از اردن رفت و در کمتر از دو دقیقه با نتیجه 12 بر صفر حریف خود را شکست داد.

* در وزن 65 کیلوگرم میثم نصیری در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر ابراهیم عبدالی از عربستان را شکست داد و در دور بعد به مصاف عبداله ال اذانی از یمن می‌رود.
 
* سرمستی در دومین دیدار به مصاف ژاندوس اسماعیلوف از قزاقستان رفت و با ضربه فنی کشتی را به حریف قزاقستانی واگذار کرد تا به جدول بازنده‌ها برود.
 
* در وزن 97 كيلوگرم امير محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور بعد عمر طریق از پاكستان را با نتيجه 8 بر صفر شكست داد.
 
* در وزن ۷۴ كيلوگرم پيمان ياراحمدی در ديدار نخست جبرئيل حسن‌اف، دارنده مدال برنز المپیک و برنز جهان و قهرمان اروپا از آذربايجان را با نتيجه ۳ بر یک شكست داد. وی در دور بعد به مصاف بكزاد عبدالرحمن‌اف، دارنده مدال برنز جهان، نفر پنجم المپیک و قهرمان بازی‌های آسيایی و قهرمان آسيا (۲۰۱۷ هند) از ازبكستان رفت که این مبارزه را با ضربه فنی واگذار کرد.
 
* در وزن ۶۵ کیلوگرم میثم نصیری در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف الیاس ژومای از قزاقستان رفت و ۱۱ بر صفر حریف خود را شکست داد و به فینال راه یافت.
 
* در وزن ۹۷ کیلوگرم امیر محمدی در کشتی دوم به مصاف مامد ابراگیموف از قزاقستان رفت و دز یک کشتی یکطرفه با حساب ۱۲ بر حریف را برد و به مرحله بعد راه یافت.
 
* یونس سرمستی که در دور قبل برابر حریفی از قزاقستان باخته بود در گروه بازنده‌ها عبدالله ابراهیم را در کمتر یک دقیقه ۱۰ بر صفر شکست داد.
 
* قرعه کشی چهار وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های کشورهای اسلامی عصر امروز برگزار شد و آزادکاران ایران حریفان خود شناختند.

 نتايج وزن‌كشی كشتی‌گيران كشورمان به شرح زير است:

در وزن ۶۱ كيلوگرم كه ۱۲ كشتی‌گير حضور دارند، مسعود اسماعيل پور در دور اول به مصاف رجب منير آكتاش از تركيه می‌رود و در صورت پيروزی بر اين كشتی‌گير در دور بعد با برنده كشتی ميان البهجا از مراكش و اميرتايف از قزاقستان مبارزه خواهد كرد. حاجی علی‌ اف قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپيك از آذربايجان در گروه مسعود اسماعيل پور حضور دارد و به احتمال بسيار فراوان در مرحله نيمه نهايی با اسماعيل پور روبرو خواهد شد.

در وزن ۷۰ كيلوگرم مصطفی حسين خانی در دور اول با سوربون عبدالخائف از تركمنستان كشتی می‌گيرد و در صورت پيروزی بر اين حريف در دور بعد با برنده مبارزه ميان عباس از پاكستان و اختيار نورزاف دارنده مدال برنز المپيك و نقره جهان از ازبكستان پيكار می‌كند در اين وزن ۱۱ كشتی‌گير حضور دارند.

 آدام باتيروف (روسي الاصل) قهرمان آسيا از بحرين نيز در گروه حسين خاني قرار دارد و در صورت حضور حسين خاني در مرحله نيمه نهايی به احتمال فراوان با اين كشتی‌گير مبارزه خواهد كرد.

در وزن ۸۶ كيلوگرم كه ۱۴ نفر شركت كرده اند، حسن يزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با بهادر كوديروف از تاجيكستان مبارزه می‌كند و در صورت پيروزی بر اين كشتی‌گير در دور بعد و در مرحله نيمه نهايی به احتمال فراوان با شريف شريف اف دارنده مدال طلا و برنز المپيك و قهرمان جهان از آذربايجان كشتی خواهد گرفت.

در وزن ۱۲۵ كيلوگرم جابر صادق زاده در دور نخست با زمان انور از پاكستان كشتی می‌گيرد و در صورت غلبه بر اين كشتی‌گير در دور دوم و در مرحله نيمه نهايی با برنده كشتی ميان جمال‌الدين ماگومداف دارنده مدال نقره و برنز جهان از آذربايجان و الكراد از سوريه مبارزه خواهد كرد. در اين وزن ۸ كشتی‌گير حضور دارند.

رقابت‌های اوزان فوق از ساعت ۱۰:۳۰ فردا (شنبه) به وقت ايران برگزار می‌شود. 
 
* سرمستی، نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد ایران ضربه فنی شد و از رسیدن به مدال برنز بازماند.
 
* در فینال وزن ۶۵ کیلوگرم  کشتی آزاد، عصر امروز در سالن حیدرعلی‌یف، میثم نصیری به مصاف ماگمد مسلموف از آذربایجان رفت. نصیری در وقت نخست کشتی را اداره کرد و با یک امتیاز اخطار از حریف جلو افتاد. او سپس در وقت دوم ابتدا دو امتیاز به حریف داد اما با یک زیر و خاک و بارانداز ۴ امتیاز دیگر از حریف گرفت تا در نهایت با نتیجه ۵ بر ۳ حریف خود را شکست داده و با شایستگی مدال طلا را بر  گردن بیاویزد.
 
* در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم امیر محمدی به مصاف نورماگومد گادژیف از آذربایجان رفت. محمدی در وقت اول در یک زیرگیری سخت حریف را خاک کرد و ۲ امتیاز گرفت و از حریف پیش افتاد اما در آخرین ثانیه ها روی یک اشتباه خاک شد و ۲ امتیاز داد تا وقت اول ۲ بر ۲ مساوی خاتمه پیدا کند. محمدی در وقت دوم حمله کرد و کشتی را در دست داشت اما به هنگام زیرگیری با بدل حریف روبرو شد تا در یک فعل و افعال ۷ امتیاز از دست بدهد. در نهایت محمدی این کشتی را ۱۱ بر ۲ باخت تا به مدال نقره قناعت کند.
 
تنیس روی میز
 
* ندا شهسواری در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های تنیس روی میز بانوان به مصاف «ژینگ نینگ» بازیکن چینی الاصل تیم آذربایجان رفت و با نتیجه 4 بر یک شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رفت. شهسواری در ست اول 11 بر 5، ست دوم 12 بر 10، ست چهارم 11 بر 4 و ست پنجم 11 بر 3 مغلوب شد و فقط در ست سوم 11 بر 9 به برتری رسید.
 
* نيما عالميان مقابل "لي پينگ" از قطر قرار گرفت و با نتيجه ٤ بر ٣ اين حريف خود را شكست داد و راهی ديدار نهایی شد.
 
* در دومین دیدار از مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های تنیس روی میز مردان، ظهر امروز نوشاد عالمیان مقابل «احمد لی» از ترکیه قرار گرفت و این حریف را ۴ بر صفر شکست داد تا مقتدرانه راهی فینال شود.

* بدین ترتیب نوشاد و نیما عالمیان عصر امروز دیدار فینال را برگزار خواهند کرد. 
 
* شهسواری، پینگ‌پنگ باز کشورمان در بازی رده‌بندی برابر میائو وانگ، حریف چینی‌الاصل خود از تیم آذربایجان قرار گرفت و در نهایت با نتیجه ۴ بر یک مغلوب شد تا دستش از کسب مدال کوتاه بماند.دو سِت اول را حریف آذربایجانی با نتایج ۱۱-۱۳ و ۳-۱۱ به سود خود تمام کرد، اما در ست سوم این شهسواری بود که بازی را با نتیجه ۸-۱۱ به سود خود به پایان رساند. در ست چهارم بازهم این پینگ پنگ باز آذربایجان بود که موفق شد با نتیجه ۷-۱۱ پیروز شود. شهسواری در ست پنجم نمایش خیلی خوبی داشت و حتی می‌توانست برنده باشد، اما برخی بدشانسی ها سبب شد این ست زیبا و تماشایی با نتیچه ۱۷-۱۹ به سود نماینده میزبان خاتمه یافته و دست پینگ‌پنگ باز کشورمان از کسب مدال کوتاه بماند. 
 
* برداران عالمی در دیدار فینال تنیس روی میز بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به مصاف هم رفتند. ست اول این بازی خانوادگی پایاپای بود و هر دو برادر با امتیازات تک‌تک پیش رفتند تا اینکه پس از تساوی ۱۱-۱۱ این نوشاد بود که 2 امتیاز گرفت و ست را به نام خود ثبت کرد. در ست دوم این نیما بود که عملکرد بهتری داشت و توانست با نتیجه ۱۱-۷ به برتری دست یابد. در این ست برادران عالمیان چند بار رالی‌های تماشایی اجرا کردند که با تشویق تماشاگران همراه شد.
 
نوشاد ست سوم را به قصد جبران آغاز کرد ولی پس از برتری اولیه، نیما کار را به تساوی کشاند ولی نوشاد در ادامه باتجربه‌تر ظاهر شد و با نتیجه ۱۱-۷ کار را به سود خود تمام کرد. ست چهارم با برتری ۱۱-۸ نیما عالمیان به پایان رسید. نیما در این ست از همان ابتدا برتر از نوشاد بود و در نهایت توانست ست را به نام خود کند تا نتیجه کلی ۲-۲ شود.
در ست پنجم هم نیما و نوشاد پایاپای تا امتیاز ۱۰ پیش آمدند اما این برادر چپ دست (نوشاد) بود که کار را به سود خود درآورد و 3-2 پیش افتاد. این نتیجه، ست ششم را بسیار حساس کرد زیرا شرایط متفاوتی را برای دو برادر رقم می زد. همین عامل سبب شد نیما و نوشاد امتیاز به امتیاز بالا بیایند و در نهایت این نیما بود که با نتیجه 16-14 پیروز شد تا همه چیز به ست آخر کشیده شود.  

رقابت فشرده برادران عالمیان برای قهرمانی در آخرین ست هم ادامه داشت و هیچ یک برتری محسوسی نسبت به دیگری نداشتند اما در اواخر بازی نیما نتواست از برتری سه امتیازی اش استفاده کند و نتیجه 9-6 را 11-9 واگذار کرد تا نوشاد جشن قهرمانی بگیرد. گفتنی است در زمان برگزاری دیدار فینال بین برادران عالمیان هیچ کدام از اعضای تیم ایران اعم از رئیس فدراسیون، سرمربی و سایر بازیکنان در سالن حضورنداشتند و برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در محل سفارت کشورمان در آذربایجان حضور داشتند.

تنیس
 
* امیر والا معدنچی، نماینده تیم ملی تنیس ایران در بخش انفرادی و در مرحله یک‌شانزدهم نهایی به مصاف چاکرونی از مراکش، دارنده رنکینگ هزار و صد دنیا رفت و با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید تا با این نتیجه به مرحله یک‌هشتم صعود کند.
 
* در سومین روز از رقابت‌های تنیس انفرادی بازی های کشورهای اسلامی، غزل پاک‌باطن، نماینده تیم ملی ایران با باخت ۲ بر صفر مقابل تنیسور ازبکستان در مرحله یک‌شانزدهم از دور رقابت‌ها حذف شد.
 
ووشو
 
* پيكارهای ووشوی چهارمين دوره بازی‌های همبستگی كشورهای اسلامی در جمهوری آذربايجان از صبح فردا (شنبه) آغاز و به مدت سه روز به طول می‌انجامد.  تيم ملی ووشوی ايران با ۶ سانداكار و با هدايت «حسين اوجاقی» و «كيوان شيرآقايی» در اين رويداد حضور يافته است كه در روز نخست پنج نماينده كشورمان به مصاف حريفان می‌روند.

رقابت‌های نوبت صبح:
در وزن ۶۰ كيلوگرم، «عرفان آهنگريان» به مصاف «رستم ابراگيموف» از قرقيزستان می‌رود.
در وزن ۷۰ كيلوگرم، «سعيد  فاضلی» با «دائو كادر» از ساحل عاج مبارزه می‌كند.

رقابت‌های نوبت عصر:
در وزن ۵۶ كيلوگرم، «مهدی محمدی» با «محمد دومبيا» از ساحل عاج روبرو می‌شود.‌
در وزن ۶۵ كيلوگرم، «فردو ظفری» با «هندریک طارق» از اندونزی به رقابت می‌پردازد.
در وزن ۷۵ كيلوگرم، «يزدان ميرزایی» با «ايمان لسمانا» از اندونزی پيكار خواهد داشت.
«معين حاجی زاده» ديگر ووشوكار ايران، در روز نخست مبارزه ای ندارد. 
 
شنا
 
* تیم شیرجه سه متر دوبل ایران با ترکیب مجتبی ولی پور و شهنام نظرپور با کسب مجموع ۳۳۴ و هشت صدم امتیاز توانست مدال طلای این دوره از مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی را به خود اختصاص دهد.

امتیاز ۶ پرش شیرجه روهای ایران به شرح زیر است:

پرش اول: ۴۴/۴۰
پرش دوم: ۴۲/۰۰
پرش سوم: ۶۳/۹۰
پرش چهارم: ۶۱/۳۸
پرش پنجم: ۶۸/۴۰
پرش ششم: ۵۴/۰۰
مجموع امتیاز: ۳۳۴/۰۸
 
مجتبی ولی پور دیروز اولین مدال طلای شیرجه ایران را در ماده ۳ متر انفرادی کسب کرد.

مرحله مقدماتی و فینال شیرجه ۱۰ متر انفرادی صبح و عصر شنبه ۳۰ اردیبهشت و فینال شیرجه ۱۰ متر دوبل ( دونفره )  عصر روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد که تیم ملی شیرجه کشورمان در آن ها حضور دارد. 
 
دو و میدانی
 
* تیم چهار در صد متر معلولان ایران که با ترکیب حسین سعیدی، وحید علی نجیمی، آرش خسروی و امیر خسروانی در بازی های کشورهای اسلامی شرکت کرده است، امروز با رکورد ۴۵ ثانیه و ۲۶ صدم ثانیه به عنوان قهرمانی دست یافت و مدال طلا را از آن خود کرد. در این رقابت‌ها تیم‌های ترکیه و آذربایجان به ترتیب دوم و سوم شدند.
 
* کیوان قنبرزاده تنها نماینده ایران در بخش  پرش ارتفاع در رقابت با ۹ شرکت کننده دیگر از کشورهای کامرون و قطر (۲ نفر)، سوریه، آذربایجان، عراق، مالزی و ترکیه به عنوان سوم دست یافت. قنبرزاده در این رقابت ها با رکورد ۲ متر و ۲۴ سانتی‌متر در رده سوم ایستاد و صاحب مدال برنز شد. در رقابت‌های پرش ارتفاع بازی های کشورهای اسلامی، ورزشکاری از سوریه با رکورد  ۲ متر و ۲۸ سانتی‌متر اول شد و و نماینده قطر با رکورد ۲ متر و ۲۶ سانتی‌متر در جایگاه دوم ایستاد. 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *