ملت ایران بهتر از هرکسی موقعیت کشورش را درک می‌کند /از طریق گفت‌وگو با دنیا باید همه سوءتفاهم‌ها را برطرف کنیم

9:45 - 29 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۱۰۶۳۷
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
معاون اول رئیس جمهور گفت: ملت ایران بهتر از هرکسی موقعیت کشورش را درک می‌کند و یک حماسه بسیار بزرگی را امروز خلق می‌نماید که در تاریخ ایران ماندگار باشد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور که برای شرکت در انتخابات در حسینیه ارشاد حضور یافته بود در جمع خبرنگاران گفت:  امروز روز بزرگی برای ملت ایران است و مردم ایران بعد از شنیدن نظرات کاندیداها فرصت انتخاب داشتند و امروز به صحنه انتخاب خواهند آمد.

وی افزود: بر اساس خبرهایی که از صبح از سراسر کشور دارم  از ساعات اول با حضور گسترده مردم پای صندوق های رای مواجه هستیم.

جهانگیری تصریح کرد: ملت ایران بهتر از هرکسی موقعیت کشورش را درک می‌کند و یک حماسه بسیار بزرگی را امروز خلق می‌نماید که در تاریخ ایران ماندگار باشد.

وی به پیام‌های حضور مردم در انتخابات در داخل و همچنین دشمنان این کشور اشاره کرد و ادامه داد: این حضور برای دشمنان این پیام را دارد که ملت ایران یکپارچه و متحد است، راه خود را انتخاب کرده و از آرمان‌های انقلاب و امام و رهبری دفاع می‌کند و در داخل کشور هم این پیام را منتقل می‌کند که ما راه پیشرفت کشور را شناختیم و این راه را با سربلندی ادامه می‌دهیم.

جهانگیری در پاسخ به سئوال خبرنگاری از کشور آلمان مبنی بر اینکه سیاست‌های خارجه ایران در آینده چطور خواهد بود، گفت: سیاست خارجه ایران بر اساس همان سیاست چهارساله گذشته خواهد بود که شامل تعامل با دنیا، دفاع از اعتبار و ارزش‌های ایرانی، دفاع از حقوق ملت ایران در میز مذاکره است.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما فکر می‌کنیم که با دنیا از طریق گفت‌وگو باید همه سوءتفاهم‌ها را برطرف کنیم و راه پیشرفت کشورمان ادامه می‌دهیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا گفت‌وگو با ترامپ هم مثل اوباما خواهد بود، تصریح کرد: ما با آمریکایی دنبال مذاکره مستقیم نیستیم مگر در محدوده هسته‌ای ولی به هر حال در ارتباط با مسائل کشورمان و منطقه‌‌مان آنچه که به مصلحت کشور و منطقه باشد به موقع خودش تصمیم می‌گیریم.

جهانگیری در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه توصیه شما به مردم در این روز چیست؟ گفت: نیازی نیست بنده به مردم ایران توصیه کنم مردم ایارن واقعا مردم بزرگی هستند، موقعیت شناسی آن‌ها بسیار دقیق است وفقط خواهشم این است که رای گیری را به ساعات پایانی نیندازند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *