تعطيلى معدن يورت گلستان تا زمان برقرارى ايمنى

6:01 - 29 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۱۰۴۵۳
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئيس خانه معدن ايران از تعطيل بودن معدن يورت گلستان تا زمان تاييد شدن ايمنى اين معدن خبر داد.
محمدرضا بهرامن در گفت‌وگو با میزان با اشاره به تعطیلی معدن یورت گلستان، اظهار کرد: با توجه به حادثه پیش آمده در معدن یورت تا زمانی که ایمنی این معدن توسط کارشناسان تایید نشود و ایمنی به حد مجاز خود بازنگردد امکان فعالیت دوباره آن وجود ندارد.

رئيس خانه معدن ايران افزود: کارگروه تشکیل شده در حال پیگیری علت اصلی بوجود آمدن حادثه در معدن یورت هستند و همچنان اظهار نظری از سوی مسئولان و کارشناسان مطرح نشده است.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که ایمنی معدنی در حد مجاز نباشد اجازه فعالیت به معادن داده نمی‌شود و با اتفاق افتادن حادثه یورت نظارت‌ها بر ایمنی معادن بیشتر خواهد شد.

بهرامن در ارتباط با داشتن تاییدیه ایمنی معدن یورت از سازمان نظام مهندسی، گفت: معدن یورت گلستان ،جزو معادنی بوده که دارای گزارش نظام مهندسی مبنی بر ایمنی بودن و مورد تایید بودن آن بوده و نمره قبولی در بین معادن کشور دریافت کرده است.

رئيس خانه معدن ايران ادامه داد: حوادثی همچون معدن یورت در تمامی دنیا اتفاق افتاده و بروز جنین حادثه‌ای امری طبیعی برای معادنی مانند زغال سنگ که دارای گازهای سمی است خواهد بود؛ اما عمدتا رخدادهای این چنینی به موضوع آموزش و مراقبت‌های لازم در حین انجام کار رخ می‌دهد البته که فرسوده بودن ماشین‌آلات و تجهیزات هم سهم خود را در اینگونه اتفاقات دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *