تلف شدن توله پلنگ هفت ماهه به علت گرسنگی

12:35 - 28 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۱۰۳۸۱
رئیس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه از تلف شدن یک توله پلنگ نر هفت ماهه براثر خونریزی داخلی و ضعف ناتوانی و گرسنگی خبر داد.
تلف شدن توله پلنگ هفت ماهه به علت گرستگیبه گزارش گروه جامعه ،محمد فریدی گفت: محیط بانان منطقه ارجمند فیروزکوه طی گشت و پایش یک توله پلنگ نر هفت ماهه نیمه جان در نزدیکی رودخانه در منطقه ارجمند روستای لزو مشاهده کردند و یگان حفاظت منطقه خود را به محل رساند.

وی ادامه داد: طی تماس تلفنی که با سازمان محیط زیست برقرار شد دامپزشک کلینیک پردیسان با تیم خود عازم منطقه فیروزکوه شدند و خود ما نیز از دکتر دامپزشک منطقه دعوت کردیم تا به محل پیدا شدن توله پلنگ بیایند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه افزود: بعداز بازرسی و معاینه دامپزشک منطقه مرگ توله پلنگ تایید شد و تیم اعزامی سازمان حفاظت محیط زیست نیز از نیمه راه برگشتند و بعد از صورت جلسه لاشه پلنگ توسط عوامل نیروی انتظامی فیروزکوه و یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه، این توله پلنگ به کلینیک پردیسان انتقال یافت.

فریدی ادامه داد: درگزارش دامپزشک کلینیک پردیسان بعد از کالبد شکافی توله پلنگ نر ، عامل مرگ آن نخوردن غذا در 25 روز اعلام شده است و از آنجاییکه این توله هنوز به تنهایی قادر به پیدا کردن غذا نبوده به دلیل جدا شدن از مادر خود تلف شده است.
انتهای پیام/ 

برچسب ها: توله پلنگ

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *