پایان زمان رای گیری انتخابات 96/ ایران 29 اردیبهشت را جشن گرفت + فیلم و تصاویر

7:08 - 29 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۱۰۰۵۰
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران از صبح امروز جمعه 29 اردیبهشت 1396 در سراسر کشور و همچنین 104 کشور خارجی آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران از صبح امروز جمعه 29 اردیبهشت 1396 در سراسر کشور و همچنین 104 کشور خارجی آغاز شده است؛ برای این انتخابات 63 هزار و ۴۲۹ شعبه اخذ رأی در داخل و 286 شعبه در خارج تدارک دیده شده است. همچنین پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در حال برگزاری است؛ مخاطبان می توانند در ادامه گزارش لحظه به لحظه خبرنگاران میزان را دنبال کنند.

آغاز شمارش آراء/ رئیس جمهور بعدی ایران را در این خبر بشناسید
۱۳۹۶/۰۲/۳۰ - ۰۰:۳۱
 دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (جمعه 29 اردیبهشت 1396) در سراسر کشور و همچنین 104 کشور خارجی برگزار شد؛ برای این انتخابات 63 هزار و ۴۲۹ شعبه اخذ رأی در داخل و 286 شعبه در خارج تدارک دیده شده بود. همچنین پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد؛ مخاطبان  می توانند در ادامه گزارش لحظه به لحظه خبرنگاران میزان از اعلام نتایج انتخابات را دنبال کنند.(بیشتر بخوانید)
دستور ستاد انتخابات برای بستن ورودی‌های شعبات اخذ رای/ شمارش آرای ریاست‌جمهوری آغاز شد
۱۳۹۶/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۱
ستاد انتخابات وزارت کشور در اطلاعیه شماره ۳۴ خود تاکید کرد: راگیری تا ساعت ۲۴ تمدید شد.

متن اطلاعیه شماره ۳۴ وزارت کشور به شرح زیر است:

با سپاس بیکران به درگاه خداوند متعال که توفیق خدمتگذاری به مردم شریف و بصیر ایران اسلامی را به ما عطا فرمود: و تشکر از ملت همیشه در صحنه که در لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تجسم حماسه سیاسی را در پای صندوق‌های اخذ رای در برابر دیدگان جهانیان به نمایش گذاشتند و برگ زرین دیگری به دفتر حماسه‌های انقلاب اسلامی افزودند، پایان رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی را در سراسر کشور اعلام می‌نماید.

اعضای محترم شعب ثبت‌نام و اخذ رای باید مراجعه کنندگان عزیز را که در صف رای دادن حضور دارند به داخل شعبه هدایت نموده و سپس درب شعبه را بسته و از حاضرین رای‌گیری تا ساعت ۲۴ به عمل آورند و درب خروجی شعبه را بسته و مرحله شمارش آرا را با اولویت شمارش آرای ریاست جمهوری طبق قوانین مربوط به هر انتخابات و آئین‌نامه‌های اجرایی آن‌ها آغاز نمایند.

فرصت را مغتنم شمرده و از همه کسانی که از ساعات آغازین امروز با دل‌هایی مملو از ایمان و عشق به آرمانهای حضرت امام خمینی (ره) و رهنمودهای والای مقام معظم رهبری در انتخابات حضور یافتند تقدی و تشکر می‌نماییم.(بیشتر بخوانید)
زمان رای گیری از ساعت ۲۴ امشب دیگر تمدید نخواهد شد
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۲۳:۵۱
علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق اطلاعیه وزرات کشور و بر اساس اعلام رحمانی فضلی وزیر کشور، ما تا ساعت ۲۴ امشب رای گیری را انجام می‌دهیم و دیگر تمدید نخواهیم داشت.

وی افزود: از ساعت ۲۴ به بعد از آنجایی که شنبه آغاز می‌شود دیگر امکان رای گیری وجود ندارد.

دبیر ستاد انتخابات کشور همچنین تصریح کرد: پس از پایان اخذ رأی و شمارش آراء صندوق ها، نتایج را اعلام خواهیم کرد.

پورعلی مطلق ادامه داد: یکی از دلایلی که دیگر مهلت اخذ را تمدید نکردیم این بود که کسانی که آمده بودند برای رای، تربیتی اتخاذ شود تا رای آن‌ها اخذ شود.

وی در پاسخ به این سوال که اگر رای دهندگان در ساعت مقرر موفق به رای نشدند چه ترتیبی اتخاذ خواهد شد، گفت: اگر زمان بیشتر شد تدبیر می‌کنیم.(بیشتر بخوانید)
جهانگیری با رحمانی فضلی دیدار کرد
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۲۳:۴۹
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دقایقی قبل با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در ستاد انتخابات کشور دیدار کرد.
علت حضور شبانه جهانگیری در وزارت کشور
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۲۳:۲۰
معاون اول رییس جمهور برای پی‌گیری وضعیت هموطنانی که در پشت درب شعب منتظر رای دادن هستند عازم وزارت کشور شد.

جهانگیری در یک یادداشت توئیتری اعلام کرد: باتوجه به اینکه تعدادکثیری از هموطنان عزیزمان همچنان در صف های طولانی شعب اخذ رای هستند برای پیگیری و چاره اندیشی موضوع عازم وزارت کشورهستم.(بیشتر بخوانید)
فقط با کد ملى هم مى توان رأى داد
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۲۳:۱۹
ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور پس از بازدید از ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: زمان انتخابات طبق قانون یک روز است و اگر یک دقیقه از ٢٤ بگذرد روز بعد محسوب می‌شود.

سراج

وی در پاسخ به سوالى پیرامون گزارشاتى مبتنى بر تخلفات انتخاباتی گفت: تاکنون گزارشى به ما ارایه نشده و اگر گزارشى ارایه شود مطمانا مراجع مربوط رسیدگى مى کنند.

سراج همچنین با بیان اینکه زمان اخذ رأى تا ساعت ٢٤ تمدید شده است، گفت: الان اعلام کردند که فقط با کد ملى هم مى توان رأى داد، با این کار امور اخذ رأى تسریع مى شود، بعید مى دانم کسى از متقاضیان براى مشارکت در انتخابات بدون انداختن رأى به صندوق باقى بماند.

وی افزود: زمانيكه فرآيند رأى گيرى به إتمام مى رسد قاعدتا طبق قانون زمانيكه مراجعه كننده وجود ندارد درها بايد بسته شود و روند شمارش آرا آغاز شود.(بیشتر بخوانید)
مهلت رای گیری انتخابات در سراسر کشور تا ساعت ۲۴ امشب تمدید شد
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۲۳:۱۹
 بنابر اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور، مهلت رای گیری انتخابات در سراسر کشور تا ساعت ۲۴ امشب تمدید شد.(بیشتر بخوانید)

همچنین پور على مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: تا ساعت ٢٤ رأى گيرى انجام مى دهيم؛ پس از آن تمديدى وحود نخواهد داشت.
تعداد گزارش‌ها در مورد تخلفات زیاد است/ گزارش‌ها را بررسی می ‌کنیم
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۲۲:۱۰
عباسعلی کدخدایی سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات، با بیان اینکه مشغول بررسی گزارش‌هایی از تخلفات هستیم، توضیح داد: این گزارش‌ها برای ما ارسال می‌شود، با دوستان در وزارت کشور هماهنگ می‌کنیم، باید بررسی‌های دقیق‌تری در خصوص این گزارش‌ها انجام شود و نتیجه را بعد از بررسی، اعلام می‌کنیم. هنوز در روند بررسی اخذ رای هستیم، این موارد باید دقیق‌تر بررسی شود تا ان‌شاءالله بتوانیم اعلام نظر کنیم.(بیشترین بخوانید)
حجت الاسلام رئیسی با وزیر کشور دیدار کرد
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۲۱:۵۴
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پس از حضور در ستاد انتخابات کشور،  برای پاره ای مذاکرات با وزیر کشور دیدار کرد.

وزارت کشور
سازوکار انتخابات در کشور ما اطمینان بخش است/ عنوان مشهور بسیار مهم است
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۲۱:۴۳
 حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور گفت: جا دارد به همه دوستان اجرایى خسته نباشید عرض کنم.

وی با بیان اینکه سازوکار انتخابات در کشور ما اطمینان بخش است، گفت: قانونگذار یک بخش اجرایى و بک بخشى نظارتى پیش بینى کرده است؛ اگر به این پیش بینى‌ها در ست عمل شود سازوکار اطمینان بخشى است.

رئیسی
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه امروز یک سرى مشکلات را به بنده گزارش دادند، افزود: از همان ابتداى انتخابات که اعلام اسامى بود و شهرت بنده را در بعضى از اعلانات ذکر نکرده بودند که على القاعده ممکن است به نام شناسنامه اى من آشنا نباشند؛ بنابراین عنوان مشهور بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه در قانون پیش بینى شده کسانى که به اسم یک فامیلى مشهورند نام مشهورشان قید شود، تاکید کرد: در برخى از موارد مساله پذیرش نمایندگان کاندیدا مطرح بود؛ این موضوع متن قانون است که ما به وزارت کشور اعلام کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه انشاء الله اين انتخابات  انتخابات پرمعنايى براى تعيين سرنوشت مردم باشد، اظهار کرد: ما به رأى مردم و قانون بايد احترام بگذاريم، احترام به قانون و رأى ملت مهم است بايد منتظر باشيم و ببينيم كه نتيجه رأى مردم چيست،ما معتقديم كه مشاركت مردم الحمدالله مشاركت خوبى بوده است اما دست اندركاران انتخابات بايد توجه كنند كه اشكالات كم هم وجود نداشته باشد.(بیشتر بخوانید)

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۲۱:۳۱
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری لحظاتی پیش وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.(بیشتر بخوانید)
کمبود تعرفه در شهرستانهای 4 استان کشور/رئیس ستاد انتخابات کشور گوش شنوایی ندارد
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۲۱:۳۰
سید صولت مرتضوی نماینده حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گزارشات ما حاکی از آن است که در شهرستانهای مختلف استانهای خوزستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و اصفهان کمبود تعرفه وجود دارد که ما آمار آن را به همراه اسناد مرتبط به ستاد انتخابات کشور ارائه داده ایم اما متاسفانه آقای احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور، در این رابطه گوش شنوایی ندارد و اعلام می کند که طبق گفته استانداران، تعرفه ها به اندازه کافی وجود دارد.(بیشتر بخوانید)
گزارشی از وجود مشکل در دستگاه‌های رای‌دهی الکترونیک از هیچ حوزه انتخابیه کشور به دست نرسیده است
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۲۱:۲۹
فرهاد تجری سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی ، درباره برگزاری انتخابات الکترونیک در کشور اظهار کرد: تقریباً مشکل جدی در روند برگزاری انتخابات پیش نیامده که ما در جریان باشیم اگر هم مشکلی بوده مقطعی بوده و در همان حوزه برطرف شده است.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر وجود اختلال و مشکل در حوزه‌های رای دهی الکترونیک و نیز حوزه‌های رای دهی دستی در سراسر کشور به دستمان نرسیده است.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا عنوان کرد: در تمام حوزه‌ها با حضور گسترده و پرشور مردمی مواجه بودیم.

وی درباره راه حل‌های احتمالی در صورت بروز خرابی در دستگاه‌های رای دهی الکترونیک گفت: پیش بینی‌هایی کرده بودیم که اگر دستگاهی با مشکل مواجه شد برای رفع آن معادل ۱۰ درصد دستگاه‌ها به‌صورت رزرو پیش بینی شده بود تا در صورت از کار افتادن و با بروز مشکلات جایگزین دستگاه خراب شود.(بیشتر بخوانید)
شمارش آرا از ساعت ۱۲ شروع می‌شود/ رای دهندگان کلانشهر‌ها در حوزه‌های سطح شهر توزیع شوند
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۲۱:۲۰
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور لحظاتی پیش در ارتباط تلویزیونی با بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما، اظهار کرد: مردم ایران امروز حماسه جدیدی خلق کردند و با حضور پرشور خود در انتخابات یک بار دیگر به دنیا ثابت کردند پای آرمان‌ها و ارزشهایشان ایستاده اند.

وی با بیان اینکه ما در مجموعه وزارت کشور نهایت تلاشمان را برای برگزاری یک انتخابات پرشور در سراسر کشور انجام داده ایم اظهار کرد: حضور به قدری زیاد است که در بعضی از مواقع شرمنده این همه لطف و محبت و صبرعزیزان شده ایم، اما برای مانور قدرت خواهش می‌کنیم مردم ما را ببخشند و تحمل کنند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ما تا ساعت ۱۲ شب می‌توانیم رای گیری را تمدید کنیم، عنوان کرد: عزیزان به گونه‌ای هماهنگ کنند که تا آن زمان رای خود را بدهند.

وزیر کشور ادامه داد: با توجه به تراکم رای دهندگان در کلانشهرها، خواهش می‌کنم این افراد در بقیه حوزه‌های سطح شهر توزیع شوند؛ اگر این کار انجام شود می‌توانیم رای آخرین نفر را هم بگیریم؛ در تهران، تبریز، اصفهان و شیراز حوزه‌های خلوتی هم هستند و امیدواریم مردم به این حوزه‌ها مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تلاشمان این است که تا ساعت ۱۲ شب انتخابات تمام شود، تاکید کرد: شایعات و گمانه زنی‌ها و اطلاعاتی از صندوق هایی که هنوز باز نشده، در رسانه‌ها و فضای مجازی پخش می‌شود؛ از مردم می‌خواهیم به هیچ وجه به این اطلاعات و آمار اعتنا نکنند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه از صبح تا به الان به هیچ وجه کسری تعرفه در هیچ منطقه‌ای نداشتیم، گفت: در برخی شعبه‌ها کمبود ایجاد شد که به سرعت دوباره تعرفه‌های آن‌ها تامین شد؛ از فرمانداران و استانداران می‌خواهم در زمینه رساندن تعرفه‌ها به شعبی که تعرفه هایشان رو به اتمام است یا تمام شده، نهایت تلاششان را انجام دهند.

وی در پایان گفت: از ساعت ۱۲ شب دستور شمارش آرا صادر می‌شود.(بیشتر بخوانید)
لاریجانی از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری بازدید کرد
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۲۱:۰۱
 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با حضور در ستاد مرکزی نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، از این ستاد بازدید کرد و در جریان روند رسیدگی به تخلفات توسط این ستاد قرار گرفت.

لاریجانی

عباسعلی کدخدایی سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری وی را در این بازدید همراهی کردند.(بیشتر بخوانید)
ضروری است تا سرعت فرآیند اخذ رای افزایش یابد/ مشارکت امروز نسبت به سال ۹۲ بیشتر است
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۲۱:۰۰
 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور گفت: از ستاد انتخابات کشور و مجموعه نظارتی که در انتخابات امروز که جشن ملی است مقدمات لازم را فراهم کردند سپاسگزاری می‌کنیم.(بیشتر بخوانید)
کار اخذ رای تا آخرین نفر حاضر در شعب انتخابات انجام می‌شود
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۲۱:۰۰
عیسی فرهادی ضمن تشکر از حضور پر شور و با نشاط شهروندان تهرانی در پای صندوق‌های رای، از عموم مردم به دلیل معطل شدن در صفوف اخذ رای عذرخواهی کرد. 

وی خطاب به شهروندان تهرانی اظهار کرد که ضمن تشکر از حضور حماسی شما در پای صندوق‌های اخذ رای و پوزش از طولانی شدن صف‌ها به دلیل استقبال گسترده، از مردم عزیز در خواست می‌کنیم در شعب اخذ رای همجوار که خلوت‌تر بوده و جمعیت کمتری را در حال پذیرش هستند، حضور پیدا کنید. (بیشتر بخوانید)
تخلفات انتخابات امروز به روایت علی نیکزاد؛ باید آرا "رئیس السادات" را به نام آقای رئیسی بشمارند
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۹:۵۲
علی نیکزاد رئیس ستاد انتخابات حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در گفت و گو با خبرنگار گروه  سیاسی ٬ در خصوص مشکلات بوجود آمده در روند رای انتخابات گفت: مشکلات فراوانی وجود دارد به عنوان مثال به اندازه افرادی که به عنوان ناظر از سمت ما معرفی شده سر صندوقها به درستی گذاشته نشدند. مثلاً در شهر ری خانم‌ها را برای صندوق آقایان و آقایان را برای صندوق خانم‌ها گذاشته بودند.
 
وی ادامه داد: روند اجرای انتخابات در کشور شاهد تخلفاتی بوده که عدم حضور نماینده آقای رئیسی در برخی صندوق ها یکی دیگر از نمونه آن است.

وی با اشاره به یکی دیگر از مشکلات تاکید کرد: پیش تر علی اکبر بهرمانی را هاشمی رفسنجانی می گفتند چون مردم با این نام وی را می شناسند لذا اینجا هم باید در همه جا می نوشتند سید ابراهیم رئیس السادات مشهور به رئیسی که نکردند و این تعرفه در کشور نیست.

نیکزاد خاطرنشان کرد: من خودم به همراه آقای رئیسی برای رای به شهرری رفته بودیم و به عینه مشاهده کردیم که آنجا مشهور به رئیسی را ننوشته بودند. الان کسی اگر می نویسد رئیسی٬ رئیس السادات باید آن را به نام آقای رئیسی بشمارند.(بیشتر بخوانید)
مشکلی در میزان تعرفه‌های انتخاباتی نداریم/ پیش بینی مشارکت بالای ۷۰ درصدی
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۹:۴۷
سید سلمان سامانی در جمع خبرنگاران با اشاره به مشارکت مردم در پای صندوق‌های رای اظهار کرد: تعرفه‌های پیش بینی شده برای انتخابات رقمی بیشتر از واجدین شرایط بوده است و هر شعبه‌ای میزان تعرفه هایش به ۷۰ درصد برسد تعرفه جدید برای آنان ارسال خواهد شد و مشکلی در این زمینه نداریم.(بیشتر بخوانید)

بازدید دادستان کل کشور از ستاد انتخابات/ تاکنون هیچ مشکل امنیتی نداشته ایم/ اگر آرایی جابجا شده باشد، جابجایی در صندوق‌ها قابل اصلاح است
نامه مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان به رؤسای هیأت‌های نظارت استان‌ها در آستانه شمارش آراء
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۹:۳۰
علیرضا نیلچی مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان طی نامه‌ای به رؤسای هیأت‌های نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری در استان‌ها اعلام کرد اگر در برگه رأی نام یا نام خانوادگی نامزد انتخابات غلط املایی داشته باشد، ولی همچنان بتوان آن را به نام نامزد خواند، برگه رأی صحیح بوده و به نام نامزد مربوطه خوانده می‌شود به طور مثال روهانی به نام آقای حسن روحانی، میرصلیم به نام آقای سیدمصطفی آقامیرسلیم، رئیصی به نام آقای سیدابراهیم رییس‌الساداتی و حاشمی‌تبا به نام آقای سیدمصطفی هاشمی‌طبا خوانده می‌شود.(بیشتر بخوانید)

بازدید دادستان کل کشور از ستاد انتخابات/ تاکنون هیچ مشکل امنیتی نداشته ایم/ اگر آرایی جابجا شده باشد، جابجایی در صندوق‌ها قابل اصلاح است
لاریجانی از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۹:۰۰
على لاريجانى رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

لاریجانی

وی در این بازدید در جریان آخرین روند برگزاری انتخابات و اخذ رای در سراسر کشور قرار گرفت.(بیشتر بخوانید)
تاکنون حدود ۲۰ میلیون در انتخابات شرکت کرده‌اند
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۸:۰۳
فرهاد تجری سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: تاکنون حدود ۲۰ میلیون نفر در انتخابات شوراهای اسلامی در کنار انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده اند.(بیشتر بخوانید)

انتخابات
مهلت رای‌گیری تا ساعت ۲۰ تمدید شد
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۷:۵۰
به دستور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، زمان اخذ رای تا ساعت ۲۰ امشب (جمعه ۲۹ اردیبهشت) تمدید شد.(بیشتر بخوانید)

انتخابات
دادستان کل کشور از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۷:۰۴
حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور و عضو هیات اجرائی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (جمعه ۲۹ اردیبهشت) از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.(بیشتر بخوانید)

منتظری
تا کنون هیچ مشکل امنیتی نداشته ایم
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۶:۳۷
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با حضور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به فرمانداران و استانداران اعلام شده در شعب هایی که میزان استفاده از تعرفه‌ها به ٧٠ درصد رسیده اعلام کنند تا تعرفه‌های جدید در اختیار ان‌ها قرار بگیرد، کمبود تعرفه نداریم.

وزیر کشور
وی افزود: تا کنون هیچ مشکل امنیتی نداشته ایم و هیچ گزارشی هم نبوده است.

وزیر کشور همچنین خاطرنشان کرد: مشخص نیست زمان اخذ رای تا چه مدت تمدید شود، مهلت قانونی تمدید تا ساعت ١٢ امشب است لذا از مردم می‌خواهیم زودتر به شعب مراجعه کنند تا مدت تمدید‌ها طولانی نشود.

رحمانی فضلی ادامه داد: پس از اتمام زمان تمدید دستور بازگشایی صندوق‌های اخذ رای را خواهیم داد و ابتدا هم صندوق‌های انتخابات ریاست جمهوری بازگشایی و شمارش می‌شوند.

وی افزود: نهایتا نتایج را با شورای نگهبان تطبیق داده و اعلام می‌کنیم و شورای نگهبان مسئول تایید صحت انتخابات است، بعد از اعلام نتایج ٣ روز فرصت اعتراض وجود دارد که شورای نگهبان بررسی می‌کند و سپس صحت انتخابات را اعلام می‌کند(بیشتر بخوانید)
دادستان تهران برای رای دادن در مسجد لرزاده حضور یافت
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۵:۳۱
جعفری دولت آبادی دادستان تهران با حضور در مسجد لرزاده در انتخابات شرکت کرد.(بیشتر بخوانید)

دولت آبادی
اولین کشوری که اخذ رای را آغاز کرد نیوزلند بود
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۴:۳۴
سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه نیوزلند اولین کشوری بود که حتی قبل از ایران اخذ رای را آغاز کرد، گفت: مشکل خاصی در نظارت خارج از کشور نبوده، مشارکت نسبت به جمعیت هموطنان در خارج از کشور خوب است. (بیشتر بخوانید)

بازدید دادستان کل کشور از ستاد انتخابات/ تاکنون هیچ مشکل امنیتی نداشته ایم/ اگر آرایی جابجا شده باشد، جابجایی در صندوق‌ها قابل اصلاح است
هر چه پیش می‌رویم صندوق‌های اخذ رأی شلوغ‌تر می‌شود
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۴:۳۳
 آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان پس از انداختن رأی خود به صندوق در جمع خبرنگاران، گفت: الحمدالله همیشه این طور بوده که مردم دعوت مقام معظم رهبری را برای مشارکت گسترده اجابت می‌کردند.(بیشتر بخوانید)

آیت الله جنتی

آیت الله جنتی
کمبود تعرفه نداریم
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
علی پورعلی مطلق امروز در ستاد انتخابات کشور درباره برخی اخبار مبنی بر کمبود تعرفه‌ها در شعب اخذ رای اظهار کرد: با هماهنگی شورای نگهبان تعرفه به اندازه کافی چاپ و به شعب اخذ رای فرستاده شده است و تا این لحظه هیچ کمبود تعرفه‌ای نداریم.(بیشتر بخوانید)

انتخابات
رونمایی وزیر از اطلاعاتی درباره میزان مشارکت مردم
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۴:۲۸
محمود واعظی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی درباره میزان مشارکت مردمی در این انتخابات بیان کرد: با اطلاعاتی که من از تهران و استان‌های مختلف دارم حضور مردم در این انتخابات بسیار جالب و باورنکردنی است.(بیشتر بخوانید)
هیات نظارت بر انتخابات خارج از کشور، آغاز شمارش آرا در شعب خارج را تکذیب کرد
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۴:۰۰

حسن قشقاوی، معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان و رئیس ستاد هیات نظارت بر انتخابات خارج از کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: رای‌گیری در کلیه شعب خارج از کشور همچنان ادامه دارد و شمارش آرا آغاز نشده است.

انتخابات

در این اطلاعیه آمده است:

احتراما نظر به اینکه آمار و ارقامی مبنی بر اعلام نتایج صندوق های رای در خارج از کشور در بعضی از کانال‌های خبری درج گردیده است بدینوسیله ضمن تکذیب اخبار موجود به اطلاع می‌رساند رای گیری در کلیه شعب خارج از کشور همچنان ادامه دارد و شمارش آراء آغاز نشده است. بدیهی است پس از اتمام رای گیری از طریق مراجع قانونی اطلاع رسانی خواهد شد.


مشکل بزرگی درباره تخلفات انتخاباتی نداریم
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۲:۳۲
سیامک ره‌پیک معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان صبح امروز (جمعه) در محل ستاد مرکزی نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران درباره اقدامات هیأت نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری پیرامون رسیدگی به تخلفات انتخاباتی، اظهار داشت: گزارش‌های تخلفات به صورت جاری هم از هیأت‌های نظارت و هم از سوی نماینده کاندیدا‌ها به هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری ارسال می‌شود که به مناسبت و اولویت مورد بررسی قرار می‌گیرد و اولویت رسیدگی به گزارش تخلفات این است که مواردی بررسی می‌شود که ممکن است در روند برگزاری انتخابات مشکل ایجاد کند.(بیشتر بخوانید)

ره پیک
گزارش وزیر اطلاعات از اقدامات ضد امنیتی دشمنان در انتخابات جاری
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۲:۳۰
حجت الاسلام و المسلمین علوی گفت: الحمدالله در این دوره نسبت به انتخابات گذشته و برنامه‌های گذشته شاهد افت این معنا هستیم؛ البته نه اینکه نبوده، موارد متعددی بوده، ضرورتی ندیدیم این موارد جزئی را به اطلاع مردم برسانیم و احیانا مایه تشویش خاطر مردم شویم. (بیشتر بخوانید)
قالیباف: بعد از انتخابات حتما رقابت‌ها به پایان خواهد رسید
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۲:۲۶
 محمدباقر قالیباف پس از انداختن رای خود در صندوق در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرک سینا اردبیل، اظهارکرد: "انتخابات" جشن جمهوریت نظام است و بنده هم در کنار حضور گسترده مردم در سراسر کشور، امروز توفیق دارم در جمع امت شهیدپرور، ولایتمدار و با غیرت اردبیل حضور داشته باشم و در انتخابات شرکت کنم.

قالیباف

وی افزود: دلیل حضور من در اردبیل این بود که دوشنبه قرار بود به این شهر بیایم و مردم نیز حضور پیدا کرده بودند، اما به دلیل بحث‌های کاری توفیق پیدا نکردم در جمع مردم حضور داشته باشم. به دلیل آنکه دوشنبه در جمع مردم حضور نداشتم، تشخیص دادم به پاس حضور مردم و تقدیر و تشکر از آنها، امروز در یکی از مناطق محروم اردبیل همراه سایر مردم ایران رای بدهم.(بیشتر بخوانید)
توضیحات میرسلیم درباره اعلام خبر انصرافش توسط حزب موتلفه
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۲:۱۵
سید مصطفی میرسلیم نامزد انتخابات ریاست جمهوری با حضور در ستاد انتخابات کشور، در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه اشتباهى انجام شد و اعضاى موتلفه بر اساس استنباط اشتباهى که از سفر من به مشهد داشتند تصور کردند انصراف داده ام.(بیشتر بخوانید)

میرسلیم
اگر آرایی جابجا شده باشد، جابجایی در صندوق‌ها قابل اصلاح است
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۱:۴۳
عباسعلی کدخدایی سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، در ارتباط تلویزیونی با شکه خبر اظهار کرد: روند خوبی را از صبح آغاز کردیم و خوشبختانه مشکل حادی را در بحث برگزاری انتخابات و ارتباط سریع با دوستانمان در وزارت کشور نداشته ایم.

وی افزود: گزارش‌های نهایی ما نشان می‌دهد که در همه جای کشور مردم مشغول رای دادن هستند و مطلب خاصی که بتواند مانع حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای باشد را تا کنون نداشته ایم.

کدخدایی

کدخدایی همچنین اظهار کرد: رای گیری انتخابات میاندوره‌ای مجلس در ۴ حوزه "اصفهان"، "اهر و هریس"، "مراغه و عجب شیر" و "بندرلنگه" در حال برگزاری است و طبیعتا در این ۴ حوزه صندوق‌های مربوط به انتخابات میاندوره‌ای مجلس وجود دارد.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در پایان با بیان اینکه از مردم خواهش می‌کنیم که آرای خودشان را به دقت در صندوق مربوطه بیندازند، خاطرنشان کرد: البته این اطمینان را به عزیزانمان می‌دهیم که در پایان شمارش ها، اگر آرایی جابجا شده باشد، این جابجایی در صندوق‌ها قابل اصلاح است.(بیشتر بخوانید)
هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آرای خود را در کدام منطقه تهران به صندوق انداختند؟
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۱:۴۳
 هر ۴ نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ساعات ابتدایی رای گیری، رای خود را به صندوق انداختند، برای مشاهده تصاویر و محل رای دادن این ۴ نامزد اینجا کلیک کنید.

انتخابات
پشتیبانی جدی از انتخابات وزن جمهوری اسلامی ایران را در منطقه بالاتر می‌برد
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۱:۳۳
رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در مسجد جامع حضرت ابوالفضل (ع) قم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کرد.(بیشتر بخوانید)

لاریجانی

لاریجانی
روایت سخنگوی دستگاه دیپلماسی از مشارکت انتخاباتی ایرانیان خارج از کشور
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۱:۲۶
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در گفت و گو با میزان:  با توجه به گزارشاتی که از اولین ساعات اولیه صبح از سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور به دستمان رسیده آمارها و گزارشات نشان می‌دهد ایرانیان خارج از کشور نیز از ساعات اولیه صبح در حوزه‌های رای گیری در سفارتخانه‌های ایران حضور چشمگیر یافته و رای خود را به صندوق‌های رأی ریخته‌اند.(بیشتر بخوانید)

قاسمی
چهر‌ه‌های شناخته‌شده‎ای که تا این لحظه رای خود را به صندوق انداختند
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۱:۰۹
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه و همچنین حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی و سید مصطفی هاشمی طبا سه کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، تا این لحظه رای خود را به صندوق انداختند.

آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله سید هاشم بطحایی، سرلشکر محمد علی جعفری، سردار غلامحسین غیب پرور، اسحاق جهانگیری، محمد جواد ظریف، سید حسن قاضی زاده هاشمی، مصطفی معین، علی جنتی، محمدرضا عارف و هادی ساعی نیز از جمله شخصیتهای شناخته شده‌ای بودند که در نخستین دقایق و ساعتهای آغاز انتخابات، رای خود را به صندوق انداختند.(بیشتر بخوانید)
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در شهرری رای خود را به صندوق انداخت
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۰:۵۹
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی برای مشارکت در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری و انداختن رای به صندوق وارد مسجد ارشاد شهرستان شهر ری شد و رای خود را به صندوق انداخت.(بیشتر بخوانید)

رییسی
رئیس قوه قضائیه رای خود را به صندوق انداخت
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۰:۵۷
آیت الله آملی لاریجانی با حضور در یکی از شعب اخذ آرا، رای خود را به صندوق انداخت.(بیشتر بخوانید)

آیت الله آملی
انتخابات الکترونیک در یک الى دو شهر با چند دقیقه تاخیر آغاز شده است
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۰:۲۱
محمد محمودى شاه نشین رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دقایقی پیش از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

شاه نشین

وی در جریان این بازدید با بیان اینکه در یک الى دو شهر انتخابات الکترونیک با چند دقیقه تاخیر آغاز شده است، گفت: گزارشى مبنى بر بروز مانع براى برگزارى انتخابات الکترونیک واصل نشده است.(بیشتر بخوانید)
تامین امنیت کامل انتخابات توسط نیروهای مسلح
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۰:۲۰
حسین دهقان در جمع خبرنگاران گفت: از ساعات اولیه شروع اخذ رای در شهرهای مختلف شاهد حضور چشمگیر شهروندان در پای صندوق رای هستیم. مردم آمدند که سرنوشت خوبی را برای خودشان رقم بزنند و این را می توان  از حضور گسترده شان دریافت کرد.

سردار دهقان

وزیر دفاع با اشاره تامین امنیت کامل برای برپایی انتخابات اظهار کرد: نیروهای مسلح و دستگاههای امنیتی به طور کامل انتخابات را پوشش داده تا امنیت کشور در روز انتخابات با هیچ خللی مواجه نشود. 

وی با بیان اینکه انتخابات آرامی را در امنیت کامل شاهد خواهیم بود،خاطر نشان کرد: اقدامات امنیتی در سراسر کشور برقرار بوده  تا امروز انتخابات آرامی را داشته باشیم.(بیشتر بخوانید)
همراهى وزیر کشور با حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در ستاد انتخابات کشور شائبه‌دار است
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۰:۱۹
سید صولت مرتضوى نماینده ستاد حجت الاسلام والمسلمین رییسى در ستاد انتخابات کشور گفت: بازدید رییس جمهور از ستاد انتخابات کشور منع قانونى ندارد، اما همراهى وزیر کشور با وى که یکى از نامزدهاى انتخابات است شائبه‌دار است.

وی ادامه داد: از وزیر کشور درخواست کردیم که حضورى مشکلات را براى وى تشریح کنیم که تاکنون میسر نشده است.

نماینده ستاد حجت الاسلام والمسلمین رییسى در ستاد انتخابات کشور همچنین گفت: طبق گزارشات ما سامانه احراز هویت در خیلى از مناطق با مشکلات مواجه شده که تذکرات لازم را به دوستان براى رفع مشکلات داده ایم.(بیشتر بخوانید)
فرمانده کل سپاه در کدام منطقه تهران رای داد
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۰:۱۷
سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز (جمعه ۲۹ اردیبهشت) در نخستین ساعات اخذ رای در مسجد قبای تهران رای خود را به صندوق انداخت.(بیشتر بخوانید)
اعلام راه‌های دریافت گزارش تخلفات انتخاباتی
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۱۰:۱۷
هیات‌ مرکزی نظارت بر انتخابات با صدور اطلاعیه‌ای، راه‌های دریافت گزارش مستند تخلفات انتخاباتی را اعلام‌ کرد.(بیشتر بخوانید)

تامین امنیت کامل انتخابات توسط نیروهای مسلح/ شمارش آراى انتخابات شوراها در تهران حدود دو روز طول مى كشد
رئیس جمهوری از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۰۹:۵۰
رئیس جمهوری با حضور در وزارت کشور از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی را در این بازدید همراهی کردند.


از طریق گفت‌وگو با دنیا باید همه سوءتفاهم‌ها را برطرف کنیم
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۰۹:۴۹
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور که برای شرکت در انتخابات در حسینیه ارشاد حضور یافته بود در جمع خبرنگاران گفت:  امروز روز بزرگی برای ملت ایران است و مردم ایران بعد از شنیدن نظرات کاندیداها فرصت انتخاب داشتند و امروز به صحنه انتخاب خواهند آمد.(بیشتر بخوانید)

جهانگیری
سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری: مشکل خاصی تاکنون گزارش نشده است
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۰۹:۴۷
عباسعلی کدخدایی سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری، صبح امروز (جمعه ۲۹ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران مستقر در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، اظهار کرد: مشکل خاصی تاکنون گزارش نشده است.
تاکنون گزارشی از اشکال در دستگاههای رای گیری الکترونیک نیامده است
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۰۹:۱۶
محمد محمودی شاه نشین رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی اظهار کرد: از آغاز رای گیری تاکنون گزارشی از اشکال دستگاههای رای گیری الکترونیک مبنی بر معیوب بودن و یا کار نکردن آن‌ها برای ما نیامده است.

شاه نشین

وی افزود: بعد از ظهر دیروز از دو سه شهر تهران گزارش شد که دستگاههایشان به روز رسانی نشده و آمادگی ندارند؛ به همین دلیل، اخطاری را به وزارت کشور دادیم و جلسه‌ای گذاشتیم و ساعت ۲۴ شب گذشته مشکل حل شد.

محمودی شاه نشین در پایان خاطرنشان کرد: در صورت بروز اشکال در دستگاههای رای گیری الکترونیک، سریعا رای گیری به شیوه دستی تبدیل می‌شود.(بیشتر بخوانید)
رئیس جمهور برای رای دادن در حسینیه ارشاد حاضر شد
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۰۸:۴۸
حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز(جمعه-۲۹ اردیبهشت) با حضور در حسینیه ارشاد، رای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا به صندوق انداخت.

روحانی
رهبر انقلاب آراء خود را به صندوق انداختند
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۰۸:۰۵
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دقایق آغاز رأی گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه امام خمینی (ره)، آراء خود را به صندوق انداختند.

رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت الله خامنه‌ای سپس با اشاره به نعمت مردمسالاری و حضور مردم در انتخابات، افزودند: مردم هر چه بیشتر در انتخابات شرکت کنند و هر چه زودتر در پای صندوقهای رأی حاضر شوند، زیرا کار نیک را باید در اول وقت انجام داد و نباید آن را به تأخیر انداخت.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اهمیت انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کردند: سرنوشت کشور در دست آحاد مردم است، چرا که رئیس قوه مجریه را انتخاب می‌کنند، همچنین انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز مهم است، زیرا منتخبانِ آن، خدمات شهری و روستایی یعنی مسائل روزمره مردم را در اختیار دارند.

ایشان با تشکر از صداوسیما و خبرنگاران که مشغول کار مهم انتقال خبر هستند، به آحاد مردم توصیه کردند: با دقت، ملاحظه و شناخت در انتخابات شرکت کنید.(بیشتر بخوانید)

وزیر کشور فرمان آغاز انتخابات را صادر کرد
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۰۸:۰۱
عبدالرضا رحمانى فضلى وزیر کشور دقایقى پیش در ستاد انتخابات کشور فرمان آغاز انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهورى و پنجمین دوره شوراهاى اسلامى شهر و روستا و میان دوره اى مجلس دهم را اعلام کرد.

وزیر کشور

 عبدالرضا رحمانى فضلى افزود: مردم بر سر صندوق هاى رأى حضورى به موقع داشته باشند تا از زمان ١٢ ساعته  استفاده مناسب كنيم و نيازى به تمديدهاى زياد نداشته باشيم

وی ادامه داد: مردم به شايعات و گمانه زنى هايى كه امروز احتمال پخش آنها وجود دارد توجه نكنند  و نگاهشان به صداوسيما و توصيه هاى ستاد انتخابات كشور باشد

وزیر کشور بیان کرد: اين اطمينان وجود دارد كه دستگاه هاى اجرايى و نظارتى از آراى مردم عزيز صيانت مى كنند و هيچگونه دخالتى در هيچ مرحله اى اتفاق نمى افتد.

وی اظهار کرد: مردم عزيز هر گونه تخلف و يا عدم رعايت قوانين در هر مرحله اى را به استاندارى ها و فرماندارى ها اعلام كنند.
کدهای داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۰۷:۵۳
کدهای داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به شرح ذیل است:

۱ - آقای سید مصطفی آقامیرسلیم - مشهور به میرسلیم - فرزند سیدجلال - کد نامزد ۳۳

 ۲ - آقای حسن روحانی- فرزند اسدالله -کد نامزد ۵۵

 ۳ - آقای سید ابراهیم رئیس الساداتی - مشهور به رئیسی- فرزند سیدحاجی-کد نامزد ۶۶

 ۴ - آقای سید مصطفی هاشمی طبا - فرزند سیدابوالقاسم - کد نامزد ۸۸

ازدحام در حرم رضوی هم اکنون
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۰۷:۵۰
با وجود اینکه حدود بیست دقیقه تا آغاز اخذ رای انتخابات مانده است ازدحام جمعیت رای دهندگان در یکی از شعب اخذ رای در حرم رضوی قابل توجه است.

حرم رضوی
اخذ نخستین رای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۰۷:۲۳
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با اخذ رای از یک ایرانی مقیم نیوزیلند کلید خورد و هموطنان ایرانی در این کشور واقع در اقیانوس آرام نخستین افرادی بودند که پای صندوق رای رفتند تا رئیس جمهور کشور را انتخاب و سکان هدایت اجرایی کشور را به وی بسپارند.

تامین امنیت کامل انتخابات توسط نیروهای مسلح/ شمارش آراى انتخابات شوراها در تهران حدود دو روز طول مى كشد

اخذ رای از ایرانیان مقیم نیوزیلند ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت محلی (۲ بامداد به وقت تهران) در چهار شهر آکلند، کرایست چرچ، ولینگتون و دنیدن آغاز شد و ایرانیان مقیم این کشوز نخستین هموطنان در جهان بودند که پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

نخستین رای در انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه ویکتوریای ولینگتون از سوی یک پژوهشگر ایرانی در این دانشگاه به صندوق انداخته شد.



آغاز رای گیری تا ساعاتی دیگر
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۰۶:۵۰
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت 8 صبح امروز (جمعه 29 اردیبهشت 1396) آغاز می‌شود؛ برای این انتخابات 63 هزار و ۴۲۹ شعبه اخذ رأی تدارک دیده شده است؛ طبق قانون زمان پایان رای گیری ساعت 18 امروز خواهد بود که قطع به یقین با توجه به مشارکت بالای هم وطنان عزیزمان، این مهلت در اکثر شعب انتخاباتی تمدید خواهد شد.

حضور ایرانیان مقیم جنوب چین در انتخابات ریاست جمهوری
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۰۶:۳۸
ایرانیان مقیم گوانگجو در جنوب چین در اولین ساعات امروز جمعه به (وقت محلی) آرای خود را به صندوق انداختند.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران که از ساعت ۸ صبح به وقت محلی (۴: ۳۰ دقیقه به وقت تهران) در شرق آسیا آغاز شده، همچنان با حضور همه جانبه مردم ادامه دارد و در این بین هموطنان کشورمان در جنوب چین و در شهر گوانگجو نیز حضوری فعال در آن دارند.
آغاز رای گیری از ایرانیان مقیم جنوب شرق آسیا
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۰۶:۲۴
رای گیری از ایرانیان مقیم جنوب شرق آسیا در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از صبح امروز جمعه به وقت محلی در کشورهای سنگاپور، اندونزی، برونئی، فیلیپین، مالزی، ویتنام و تایلند آغاز شد.

ایرانیان مقیم این هفت کشور جنوب شرق آسیا از ساعات اولیه رای گیری در محل‌های سفارت جمهوری اسلامی، رایزنی‌های فرهنگی و دیگر مراکز اخذ رای حاضر شدند تا آرای خود را در انتخابات ریاست جمهوری به صندوق‌ها بیاندازند.

ایرانیان مقیم اندونزی از ساعت ۸ صبح به وقت محلی (۵ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) پای صندوق رای مستقر در سفارت کشورمان در جاکارتا حاضر شدند تا سکان دار هدایت بالاترین مقام اجرایی کشور را انتخاب کنند.

 ۶ صندوق اخذ رای برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مالزی از ساعت ۹ صبح به وقت محلی مالزی (۵ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) در شعب شهرهای کوالالامپور، جوهور، پینانگ، پوتراجایا و ایالت سلانگور فعال شد؛ بنابراین گزارش، ایرانیان مقیم کشورهای جنوب شرق آسیا به دلیل اختلاف ساعت با ایران، امروز با حداکثر چهار ساعت و ۳۰ دقیقه اختلاف زمانی با تهران وارد حوزه‌های رای گیری شدند تا در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

«ترین‌های» انتخابات ریاست جمهوری/ از بالاترین نرخ مشارکت تا بالاترین آرای ماخوذه
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۰۶:۱۲
امروز (جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶)، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور و حدود ۱۰۴ کشور دنیا برگزار می‌شود.بر همین اساس نگاهی خواهیم داشت به ادوار گذشته انتخابات ریاست جمهوری و اتفاقات ویژه‌ای که در این انتخابات رخ داد.(بیشتر بخوانید)
از صدر تا ذیل آنچه باید درباره فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها بدانید
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۰۶:۱۰
 ساعت ۸ صبح روز سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ همزمان با ولادت امیرالمومنین علی (ع)، ثبت نام از کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور مستقر در وزارت کشور آغاز شد. این فرآیند تا ساعت ۱۸ روز شنبه ۲۶ فروردین ادامه داشت.(بیشتر بخوانید)
ایرانیان مقیم مالزی پای صندوق های رای رفتند
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۰۶:۱۰
ایرانیان مقیم مالزی از ساعت ۹ صبح امروز به وقت محلی (۵ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) با حضور در مراکز اخذ رای در این کشور جنو شرق آسیا، در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی ۶ صندوق اخذ رای در کوالالامپور پایتخت، یک شهر شمالی و یک شهر جنوبی مالزی که بیشتر ایرانیان در این مناطق ساکن هستند درنظر گرفته و مستقر کرده است.

ساکنان کوالالامپور پایتخت مالزی از ساعت ۹ صبح به وقت محلی تا ۱۹ با حضور در کنسولگری و یا رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نسبت به انتخاب کاندیدای موردنظر خود در انتخابات ریاست جمهوری اقدام می‌کنند.

سومین صندوق این دوره از انتخابات در مالزی دانشگاه 'یو. ام' در حومه شهر کوالالامپور نیز در همین ساعات میزبان رای دهندگان و دانشجویان ایرانی است.

صندوق شماره چهار به صورت سیار از ساعت ۹ صبح روز جمعه تا ساعت ۱۴ به وقت محلی مالزی در دانشگاه پوترا مالزی 'یو. پی. ام' در ایالت سلانگور و از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در دانشگاه 'لیم کوک وینگ' در 'پوتراجایا' پایتخت سیاسی مالزی مستقر است.

پنجمین صندوق دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران نیز در در دانشگاه فناوری مالزی (یو. تی. ام) شهر جوهور در جنوب این کشور و صندوق شماره ۶ در دانشگاه علوم مالزی (یو. اس. ام) در شهر 'پیننگ' از ساعت ۹ صبح امروز با هدف اخذ رای از ایرانیان ساکن این مناطق مستقر شدند.
مدارکی که ۵۶ میلیون و ۴۱۰ هزارو ۲۳۴ نفر، روز جمعه باید به همراه داشته باشند
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۰۶:۰۱
اوایل مردادماه سال گذشته بود که اعضای شورای نگهبان با پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران و همچنین پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در تاریخ جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ موافقت کردند.
 
بدین ترتیب مقرر شد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و انتخابات شوراهای پنجم در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۹۶ برگزار شود؛ نکته جالب آنکه این برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی است که انتخابات در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. 
 
اما بنا به گفته دست‌اندرکاران اجرایی امر انتخابات، در انتخابات روز جمعه، ۵۶ میلیون و ۴۱۰ هزارو ۲۳۴ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۲۹۴ نفر رای اولی هستند.
 
طبق ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری، انتخاب‌کنندگان باید دارای شرایط ذیل باشند: تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران،
 ۱۸ سال تمام، عدم جنون.
 
 طبق ماده ۲۵ قانون انتخابات شوراها، انتخاب‌کنندگان این انتخابات باید دارای شرایط زیر باشند: تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.
حداقل سن ۱۸ سال تمام در روز اخذ رأی، سکونت حداقل یک سال در محل اخذ رأی (به استثنای شهرهای بالای یکصد هزار نفر جمعیت).
 
اما این ۵۶ میلیون و ۴۱۰ هزارو ۲۳۴ نفری که روز جمعه به شعب اخذ رای مراجعه می‌کنند در صورتیکه واجد شرایط مندرج در ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری و ماده ۲۵ قانون انتخابات شورا‌ها (که در سطور بالا قید شده) باشند، به صرف داشتن شناسنامه و دانستن کد ملی خود می‌توانند رای دهند؛ نکته حائز اهمیت آن است که روز جمعه برای رای دادن نیازی به کارت ملی نیست و صرف داشتن کدملی کفایت می‌کند.
 
همچنین آن دسته از افرادی که کد ملی خود را نمی‌دانند می‌توانند با یک تماس تلفنی به ادارات ثبت احوال منطقه زندگی خود، کد ملی ۱۰ رقمی خود را دریافت کنند.(بیشتر بخوانید)
نکات مهمی که کاندیدا‌ها ظرف ۵۴۰ دقیقه در سه مناظره تلویزیونی گفتند
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۰۶:۰۰
جمعه ۲۹ اردیبهشت روز حضور مردم جمهوری اسلامی ایران پای صندوق‌های رای برای انتخاب دوازدهمین رئیس جمهور کشورشان است؛ مردم کشورمان در مدت نزدیک به یک ماه فرصت تبلیغات، توانستند کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کنند. برگزاری مناظرات زنده تلویزیونی یکی از عواملی بود که در شناخت کاندیدای نهایی مورد نظر مردم، نقش بسزایی داشت؛ در ادامه به مرور صحبتهای کاندیدا‌ها در سه مناظره تلویزیونی که در تاریخ‌های ۸، ۱۵ و ۲۲ اردیبهشت بیان شد می‌پردازیم.(بیشتر بخوانید)
ایرانیان مقیم شرق آسیا آرای خود را به صندوق‌های رای انداختند
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۰۴:۵۹
رای گیری از ایرانیان مقیم شرق آسیا در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران از ساعت ۸ صبح امروز جمعه (به وقت محلی) در کشورهای چین، ژاپن و کره جنوبی آغاز شد.

ایرانیان مقیم سه کشور بزرگ شرق آسیا، از نخستین لحظات آغاز رای گیری با حضور در محل شعبه اخذ رای واقع در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران، با انداختن آرای خود به داخل صندوق‌ها، در این حماسه ملی شرکت کردند.

ایرانیان مقیم در کشورهای شرق آسیا به دلیل اختلاف ساعت، امروز بین ۳ الی ۴ ساعت و نیم زودتر از آغاز ساعت اخذ رای در ایران به پای صندوق‌های رای رفتند.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشورهای ژاپن و کره جنوبی از ساعت ۸ صبح به وقت محلی (۳: ۳۰ به وقت تهران) و در چین نیز از ساعت ۸ صبح (۴: ۳۰ دقیقه به وقت تهران) آغاز شد و حوزه‌های رای گیری از همان ساعت تعیین شده به سوی هموطنان کشورمان گشوده شد.
اخذ رای از ایرانیان مقیم استرالیا آغاز شد
۱۳۹۶/۰۲/۲۹ - ۰۴:۳۱
اخذ رای از ایرانیان مقیم استرالیا در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۹ صبح به وقت محلی آغاز شد.

رای گیری از ایرانیان مقیم استرالیا برای انتخابات ریاست جمهوری در ۶ شهر آدلاید، بریزبن، پرث، سیدنی، کانبرا و ملبورن انجام می‌شود.
رای گیری از هموطنان ایرانی در شهر کانبرا و صندوقی که در سفارت جمهوری اسلامی ایران مستقرشده است از ساعت ۹ صبح به وقت محلی (۳ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) کلید خورد.

تامین امنیت کامل انتخابات توسط نیروهای مسلح/ شمارش آراى انتخابات شوراها در تهران حدود دو روز طول مى كشد

این در حالی است که به دلیل اختلاف ساعت انتخابات در شهر 'پرت' استرالیا ساعت ۹ به وقت محلی (۵ و ۳۰ به وقت تهران) آغاز می‌شود.

ساعت اخذ رای از ایرانیان مقیم استرالیا در محل سفارت کشورمان در کانبرا و پنج شهر دیگر این کشور از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب پیش بینی شده است.
قاطع‌ترین پیروزی برای کدام رئیس جمهور بود؟
۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۱۶:۲۰
 آیت الله خامنه‌ای با کسب ۹۵ درصد آراء بعنوان سومین رئیس جمهوری اسلامی ایران معرفی شد؛ حکم تنفیذ ایشان نیز در تاریخ ۱۷ مهر ۱۳۶۰ به دست مبارک حضرت امام خمینی (ره) صادر شد. کسب ۹۵ درصد آراء توسط یک کاندیدا میزانی بود که نه پیش از آن انتخابات سابقه داشت و نه پس از آن، تکرار شد.(بیشتر بخوانید)




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *