قابلیت حالت شب به سیستم عامل کروم اضافه شد

11:08 - 27 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۹۸۰۴
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
گوگل برای اولین بار در نسخه آزمایشی سیستم عامل کروم از قابلیت حالت شب یا Night mode استفاده کرده است. این قابلیت امکان استفاده سالم و آسان از دستگاه را در تاریکی فراهم می‌کند.
کروم
به گزارش گروه فضای مجازی ،  این روز‌ها حالت شب یا Night mode به یکی از قابلیت‌های ضروری دستگاه‌های مختلف همچون گوشی‌های موبایل، تبلت و رایانه‌های شخصی تبدیل شده است. این قابلیت همچون یک فیلتر عالی برای نور آبی عمل کرده و از وارد شدن فشار بر چشم‌ها جلوگیری می‌کند.
 
امروزه اکثر کار‌های روزانه ما با وسایل ذکر شده انجام می‌شود، از این رو در نظر گرفتن چنین قابلیت‌های مخصوصی برای جلوگیری از وارد شدن آسیب ناشی از نور آبی به چشم‌ها که معمولا باعث مشکلات مربوط به خواب می‌شود، بسیار پر اهمیت است. تا امروز، سیستم عامل کروم یا Chrome OS گوگل از قابلیت Night mode بی بهره بود، ولی سر انجام این سیستم عامل نیز به صورت پیش فرض به حالت شب مجهز می‌شود.

تعدادی از کاربران سایت Reddit از به کار گیری قریب الوقوع حالت شب در Chrome OS آگاه شدند. این قابلیت در منوی تنظیمات این سیستم عامل قرار گرفته است. حالت شب در Chrome OS یک هاله زرد رنگ بر روی صفحه ایجاد می‌کند که باعث جلوگیری از عبور نور آبی می‌شود. در حال حاضر، قابلیت Night Mode به عنوان یک l. نسخه پایدار برای Chrome OS در دسترس نیست. بنابر این، اگر شما می‌خواهید آن را هم اکنون تجربه کنید، باید این کار را از طریق کانال قناری (Canary) انجام دهید. کانال قراری جدیدترین قابلیت‌های سیستم عامل کروم را منتشر می‌کند. البته قابلیت‌های قرار گرفته در این نسخه آزمایشی بوده و ممکن است ناپایدار باشد. با دنبال کردن گام‌های گفته شده در زیر، می‌توانید هم اکنون این قابلیت را به Chrome OS خود اضافه کنید.

قبل از شروع کار، باید بدانید که این فرایند باعث ریست شدن دستگاه شما شده و آن را در نسخه‌ای ناپایدار قرار می‌دهد. در نتیجه شما ممکن است شاهد مشکلات و باگ‌های فراوانی باشید.
چگونه حالت شب یا night mode را در سیستم عامل کروم فعال کنیم؟

گام اول: ابتدا، باید به حالت توسعه دهندگان یا developer mode کرومبوک خود وارد شوید. برای فعال کردن حالت توسعه دهندگان، کلید‌های Esc + Refresh (F۵) + Power را با هم فشار دهید. اکنون یک صفحه خالی به همراه یک پیغام هشدار به نمایش در می‌آید، برای نادیده گرفتن آن، کلید‌های Ctrl + D. را فشار داده تا به حالت توسعه دهندگان وارد شوید. پس از روشن شدن سیستم، کلید‌های Ctrl + D. را فشار دهید تا به صورت مستقیم و بدون نیاز به تایید به حالت توسعه دهندگان دسترسی پیدا کنید.

گام دوم: این گام چگونگی استفاده از نسخه قناری کروم را شامل می‌شود. کافیست کلید‌های Ctrl + Alt + T. را برای باز شدن خط فرمان فشار داده و کلمه shell را تایپ کنید تا یک پیغام تایید نمایش داده شود. سپس برای دریافت مجوز دسترسی روت عبارت sudo su را تایپ کنید. در نهایت، برای وارد شدن به کانال قناری، فرمان زیر را تایپ و ارسال کنید:

update_engine_client –channel=canary-channel –update

پس از انجام گام دوم، کرومبوک شما به کانال قناری Chrome OS وارد می‌شود. اکنون به منوی Settings سیستم عامل کروم رفته و سپس اسلایدر مقابل گزینه Night Mode را به سمت راست بکشید.

پس از استفاده از قابلیت جدید حالت شب، اگر نتوانستید باگ‌ها و مشکلات موجود در سیستم عامل را تحمل کنید، می‌توانید به نسخه پایدار بازگردید. برای انجام این کار به صورت زیر عمل نمایید:

کلید‌های Ctrl + Alt + T. را فشرده و عبارت shell را تایپ و وارد کنید. سپس sudo su را تایپ کرده و پس از ارسال آن، فرمان زیر را وارد نمایید:

update_engine_client –channel=stable-channel –update

اکنون سیستم شما ریبوت می‌شود، در هنگام بوت کلید فاصله یا اسپیس را فشار دهید تا صفحه تایید سیستم عامل به نمایش در آید. اکنون شما در کانال پایدار و بدون مشکل کروم هستید.
 
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
 
 
منبع: MSN


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *