عوامل ترور 2 پرسنل نیروی انتظامی، اعتراف کردند/ تحقیقات برای شناسایی عقبه تروریست‌ها ادامه دارد

12:57 - 27 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۹۷۵۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: تحقیقات برای شناسایی عاملان کشته شدن دو سرباز ناجا ادامه دارد و به همین دلیل هم سپاه به این میزان کم از داده ها، برای اطلاع رسانی اکتفا کرده است تا بتواند کارهای امنیتی اش در این زمینه را انجام دهد و با همکاری کشورهای منطقه بتواند عقبه‌ها این نیروهارا نیز شناسایی کنند.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، روز گذشته سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان ضمن اعلام  خبر دستگیری عوامل تیراندازی تروریستی که منجر به شهادت دو تن از پرسنل نیروی انتظامی در استان خوزستان شد، اظهار کرد:" با تحقیق عناصر اطلاعاتی سپاه در استان خوزستان صبح امروز 26 اردیبهشت ماه موفق شدیم که این گروه تروریستی وابسته را، که در حال خروج از کشور بود را، طی یک درگیری موفق دستگیر کنیم."

عوامل ترور پرسنل نیروی انتظامی، اعتراف کردند/ تحقیقات برای شناسایی عقبه تروریست‌ها ادامه دارد
"عوامل ترور دو تن از پرسنل نیروی انتظامی که روز گذشته و بعد از مدت کوتاهی {از زمان ترور} توسط نیروهای سپاه دستگیر شده بودند به این ترور اعتراف کردند"؛ ابوالفضل حسن بیکی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اعلام خبر فوق به خبرنگار گروه سیاسی گفت: تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و به همین دلیل هم سپاه به این میزان کم از داده ها، برای اطلاع رسانی اکتفا کرده است تا بتواند کارهای امنیتی اش در این زمینه را انجام دهد و با همکاری کشورهای منطقه بتواند عقبه‌ها این نیروها را نیز شناسایی کند.

برای همه فعالیت‌های سپاه، یک بودجه کلی درنظرگرفته می‌شود

حسن بیکی در پاسخ به این سوال که آیا در بودجه سال جاری پولی برای افزایش فعالیت‌های ضد خرابکارانه سپاه در نظر گرفته شده، بیان کرد: وضعیت بودجه‌ای سپاه به گونه‌ای ترسیم شده که نیاز نیست برای هرکاری یک بودجه جداگانه تصویب شود و سپاه و ستاد کل نیروهای مسلح خودشان می‌توانند بودجه کلی‌ای را که در اختیار دارند به بخش‌های مورد نیاز تخصیص دهند و نیاز نیست مجلس شورای اسلامی برای هر کاری مجددا قانون بگذارد.

سپاه، پاسدار دستاورد‌ها و حفاظت از انقلاب اسلامی است

نماینده مردم دامغان در مجلس در خصوص اینکه سپاه در چه بخش هایی از کشور مسئول حفظ امنیت کشور است، اظهار کرد: در قانون اساسی ایران آمده سپاه، پاسدار دستاورد‌ها و حفاظت از انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در قوانین متعدد براساس شرایط و ویژگی هایی که در دوران مختلف برای ایران بوجود آمد ماموریت‌های جدیدی برای سپاه پاسداران تعریف شد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی یادآور شد: در مقاطع اول، مقابله با ضد انقلاب و حفظ امنیت کشور در جهت کمک به ژاندارمری و شهربانی و وزارت اطلاعات از وظایف اصلی سپاه بود. بعد از مدتی وقتی صدام به ایران حمله کرد در راستای همین اختیارات قانون، سپاه مجاز شدبه خطوط مقدم جبهه و مرز‌ها برودو درکنار سایرنیروهای نظامی در مقابله با ارتش صدام خدمت کند.

حسن بیکی در ادامه تاکید کرد: در مقطع دیگر باز کاستی هایی در کشور بود مانند حراست از آسمان ایران و در این زمان بناشد، سپاه در بخش نیروی هوایی هم یگانی را ایجاد کند و در مرحله بعدی که ارتش آمریکا از ناحیه تنگه هرمز و خلیج فارس به صدام کمک کرد و ناامنی هایی را به وجود آورد، نیروی دریایی سپاه برای تشکیل شد.

نائب رئیس کمیسیون عمران اضافه کرد: در مقطع دیگری با توجه به اینکه انقلاب اسلامی سعی بر دفاع از همه ملت‌ها و همه انسان‌های مسلمان دارد لذا ضرورت تشکیل سپاه قدس مطرح شد تا به کمک نهضت ها، تامین امنیت مسلمانان و افرادی که تحت ظلم و تجاوز ظالمان قرار می‌گیرند، کمک کند.

در همه زمینه هایی که تهدیدی ازسوی دشمنان نظام بوجود آمده، سپاه آمادگی خود را اعلام کرده است 

وی خاطرنشان کرد: در این دوران مشاهده می‌کنیم که سپاه تبدیل به ۶ نیروی زمینی، هوایی، دریایی، قدس، پدافند هوایی و هوافضا شده است. وجود این زیرمجموعه‌ها بیانگر این است که درهمه زمینه هایی که تهدید ازسوی دشمنان نظام بوجود آمده، سپاه آمادگی خود را اعلام کرده است.

برای انجام ماموریت‌های داخلی سپاه، بسیج بوجود آمده است

حسن بیکی عنوان کرد: در بخش داخلی هم با توجه به ماموریت ذاتی که از سوی قانون اساسی به سپاه داده شده، ماموریت هایی دارد به همین دلیل هم بسیج تشکیل شد، این نیرو از روزهای اولیه انقلاب در صحنه حضور داشته است و بسیج هم دو ماموریت اصلی دارد که اولی در راستای کمک به حفظ امنیت داخلی و دوم کمک به نیروی زمینی و هوایی و دیگر نیروهای سپاه تشکیل شده است.

فعالیت بسیج فرهنگی در روستا‌ها و مناطق محروم برای حفظ دستاوردهای نظام 

نماینده دامغان در مجلس خاطرنشان کرد: یکی دیگر از وظایف سپاه، نگهداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که شامل سازندگی و فعالیت در امور فرهنگی است لذا در این مقطع با توجه به نیاز مردم بالاخص در روستا‌ها و مناطق محروم، سپاه تشکیل بسیج سازندگی را هم اعلام کرد تا بتواند از مراکز دانشجویی، دانشگاهی و از توان خود مردم در این زمینه فعالیت کند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: وظیفه ذاتی سپاه این است در هر بخشی که کشور با کمبودهایی مواجه می‌شود و مردم در آن قسمت‌ها اعلام نیاز می‌کنند، با حضور و کمک مردم در جهت رفع کمبود‌ها و تامین نیازمندی‌های مردم اقدام می‌کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *