کسانی که می‌گویند از رکود خارج شده‌ایم سری به بازار بزنند/ رئیس دولت و مدیران او باید ضد فساد باشند/ به مردم قول می‌دهم مسئله اشتغال را حل کنم

23:19 - 26 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۹۶۷۸
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که یکی از موانع اشتغال واردات بی‌رویه است دولت قرار بود طبق وعده خود در چهار سال اول واردات را کنترل کند اما در این مدت واردات کالاهای چینی به کشور دو برابر شد .
به گزارش خبرنگار سیاسی ؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی امشب با حضور در شبکه خبر با تأکید بر این که عواملی مخل تولید در کشور هستند که باید آن‌ها را از بین برد اظهار داشت: یکی  از این عوامل قاچاق کالا است و به نحوی باید با این موضوع مبارزه کرد که قاچاق کالا دیگر برای کسی که دست به این کار می‌زند صرفه اقتصادی نداشته باشد .

وی با بیان این که برای مبارزه با قاچاق کالا در دولت کار و کرامت برنامه داریم خاطر نشان کرد: در 6 ماهه اول دولت می‌توان به مردم گزارش داد که چه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است.

رئیسی افزود:اگر رونق وجود داشت و تورم 8 درصدی داشتیم اتفاق خوبی بود اما این که در حال حاضر کشور با رکود اقتصادی مواجه شده و تورم 8 درصدی نیز وجود دارد اتفاق خوبی نیست .

وی با بیان  این که باید جلوی واردات کالاهای غیرضروری به کشور گرفته شود خاطر نشان کرد:  دولت قرار بود طبق وعده خود در 4 سال اول این واردات را کنترل کند اما متأسفانه واردات کالاهای چینی در این مدت به دو برابر افزایش پیدا کرده است .


 وی همچنین در خصوص نظام بانکی   گفت: بانک مرکزی باید در جایگاه خود قرار بگیرد و بر سایر بانک‌ها نظارت دقیق داشته باشد همچنین تسهیلات باید کنترل شود و در اختیار بدحساب‌ها قرار نگیرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: وام‌های بانکی و تسهیلات باید به امر تولید اختصاص داده شود تا بتوان چرخ از حرکت افتاده کارخانه‌ها را دوباره به حرکت درآورد .

وی همچنین افزود: 500 هزار درخواست زوج‌های جوان برای وام ده میلیونی ازدواج در بانک‌ها وجود دارد که ما این معطلی را صحیح نمی‌دانیم و معتقدیم باید سریع‌تر کار آن‌ها انجام شو تا بتوانند هر چه سریع‌تر زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

رئیسی با بیان این که در استان‌ها دفتری برای کرامت مردم ایجاد می‌کنیم که کار بازرسی را بر عهده داشته باشد و رابط مردم با رئیس جمهور باشد گفت: اگر کسی در استان‌ها مشکلی داشته که در نهایت مشکل او حل نشد و کسی به حرف او گوش نکرد می‌تواند از طریق این دفاتر با شخص رئیس جمهور در ارتباط باشد.

رئیسی در خصوص نوع برخورد با منتقدان در دولت گفت : دولت باید فضای نقد را باز کنند و نقادان نه تنها مورد تحقیر و توهین قرار نگیرد بلکه باید  از آن‌ها  تقدیر شود ما معتقدیم با سخنرانی و خطابه نمی‌شود مردم را به دین دعوت کرد بلکه باید فضای آن  را ایجاد نمود.

تولیت آستان قدس رضوی درباره  دیدگاه خود در خصوص فضای مجازی گفت: فضای مجازی بسیار خوب است و می‌تواند بسیار مؤثر باشد و معتقدیم از این فضا باید استفاده شود همچنین شبکه ملی اطلاعات را در کشور به عنوان یک ضرورت ایجاد خواهیم کرد و گسترش می‌دهیم.

وی ادامه داد: ما از فضای مجازی ، اشتغال می‌خواهیم چرا که بسیاری از کارها در حوزه کودکان و نوجوانان  در دنیا می‌شود که ما ارز از کشور خارج کرده و آن‌ها را خریداری می‌کنیم در حالی که این نرم افزارها و کارها باید در داخل کشور انجام شود فضای مجازی همچون اتوبانی است که می‌شود درست از آن  استفاده کرد و هم می‌توان در آن  ویراژ داد و احساس ناامنی ایجاد کرد.

رئیسی تأکید کرد: شورای عالی فضای مجازی کارایی لازم را نداشته که اگر داشت بهره‌وری ما بسیار بیشتر از این بود.

وی تأکید کرد: ما در گفتمان خود معتقدیم نمی‌شود و چگونه ممکن است در فرهنگ ما وجود ندارد چرا که فرهنگ ما فرهنگ کار است و امروز نیاز به کار و تلاش داریم و برنامه نوشتن مشکلی را حل نمی‌کند بلکه امروز زمان اقدام و عمل است و باید وارد میدان اقدام و عمل برای پیشرفت آینده کشور شد. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *