حداد عادل: 763 ساعت برنامه سهم فرهنگستان زبان از برنامه‌های رسانه ملی در سال ۹۵ بوده است

19:16 - 26 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۹۶۴۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: در سال ۹۵ سهم فرهنگستان زبان و ادب فارسی از برنامه‌های صداوسیما ۷۶۳ ساعت بوده است.
حداد عادلبه گزارش گروه فرهنگی ؛ مراسم بزرگداشت زبان فارسی در فرهنگستان زبان و ادب فارسی با حضور جمعی ازمدیران ارشد رسانه ملی، فرهیختگان، اساتید  و صاحب نظران برگزار شد.

در این مراسم نسرین آبروانی معاون صدای رسانه ملی ضمن تشکر از اقدامات فرهنگستان و ادب پارسی و دکتر حداد عادل رئیس این مجموعه به خاطر حفظ و پاسداشت زبان فارسی گفت:جمعی که در اینجا حضور دارند به اعتباری سفیر و  صدای فرهنگ اند و برای تحقق اهدافی که در نظر داریم،  لازم است همه سازمان ها و نهادهای فرهنگی به صورت یک شبکه منسجم فرهنگی با هم کار کنند زیرا هر کدام از ما جزیی بسیار مهم از این شبکه پیچیده فرهنگی هستیم.

 امروز روز پاسداشت زبان فارسی است. این حوزه گستره شگرفی از دیدگاه ها و موضوعات مختلفی را در بر می گیرد و همه به خوبی آگاهیم زبان هویت ما و ابزار بسیار مهم آموزش و انتقال فرهنگ ماست.پس برای حفظ زبان به تلاشی مداوم و گسترده نیازمندیم.

ما پیش از آنکه بخواهیم هر اعتقاد یا اندیشه ای را طرح و منتشر کنیم، باید از زبانی قدرتمند برخوردار باشیم. به ویژه آنکه معجزه پیامبر گرامی(ص) ما کتاب و سخن است.

در این مراسم دکتر حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته این مجوعه گفت:امروز تلاش کردیم تکریم و تشکر از افرادی داشته باشیم که پاسدار زبان فارسی بوده و یاری کننده فرهنگستان بوده اند. فرهنگستان زبان و ادب فارسی بدون رسانه به مقصود خود نخواهد رسید و در میان تمام رسانه ها،رسانه ملی بیشترین تاثیر را در حفظ زبان فارسی دارد.

به همین خاطر در چند سال اخیر سعی کرده‌ایم ارتباط ما با صدا و سیما گسترده و سامان یافته تر باشد که توفیقات خوبی هم داشته ایم.به نحوی که در شش ماهه نخست سال 95 شبکه های تلویزیونی در حدود 118 ساعت و شبکه‌های رادیویی در حدود 645 ساعت از برنامه های خودشان را به زبان و ادب فارسی اختصاص داده اند.چنین کار گسترده ای نشان از  ارتباط بسیار مهم و موثر را با صدا و سیما نشان می دهد.
به همین خاطر دفتری تاسیس شده به نام دفتر ارتباط با صدا و سیما و  شورای پشتیبانی برای این دفتر در نظر گرفته شده است که کارها هدایت شود.

در ادامه این نشست گزارش مبسوطی در رابطه با نحوه همکاری فرهنگستان ادب و زبان فارسی در خصوص نحوه تعامل با شبکه های مختلف ر ادیویی بیان شد.  




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *