راه کار جالب شرکت خودروسازی نیسان/تماس تلفنی با انگشتر/مایکروسافت به جنگ با پارکینسون رفت

15:15 - 26 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۹۵۳۸
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
راه حل جالب نیسان برای کنار گذاشتن گوشی رانندگی،اسکلتی که قدرت بدنی کارگران را چند برابر می‌کند،مبارزه مایکروسافت با پارکینسون،با انگشتر تماس تلفنی بگیرید! و...از اخبار خواندنی فناوری امروز است.
به گزارش گروه فضای مجازی ، راه حل جالب نیسان برای کنار گذاشتن گوشی رانندگی،اسکلتی که قدرت بدنی کارگران را چند برابر می‌کند،مبارزه مایکروسافت با پارکینسون،با انگشتر تماس تلفنی بگیرید! و...از اخبار خواندنی فناوری امروز است. جزئیات را در ادامه بخوانید ....
 
 راه حل جالب نیسان برای کنار گذاشتن گوشی رانندگی
 
عصرخبر: راه حل خلاقانه نیسان برای مهار وسوسه استفاده از موبایل، "سپر امواج” تلفن همراه، وای-فای و بلوتوث است. در این حالت راننده با خیال راحت به مسیر خود در جاده ادامه داده و عامل خارجی برای تمرکز حواس وی از سوی تلفن همراه وجود ندارد.

سپر امواج در دسته صندلی قرار می‌گیرد و با جمع‌آوری امواج الکترو مغناطیس مانع رسیدن آن به گوشی هوشمند می‌شود. در این حالت هر گونه فعالیت روی گوشی حذف خواهد شد.

نیسان این مرحله را "ناحیه خاموش” می‌نامد و بی اعتنایی به گوشی همراه به منظور افزایش تمرکز را آسان می‌کند. مدل مفهومی این فناوری در یک نسخه از نیسان جوک به نمایش درخواهد آمد.

اما اگر کاربران خواهان استفاده از سامانه بلوتوثی برای استفاده از موسیقی‌های گوشی همراهشان باشند، چه راهکاری باید اندیشید. نیسان برای این مشتریان نیز راه حلی اندیشیده و آن استفاده از پورت‌های USB است.

اگر در حالتی نیاز به استفاده از اطلاعات خودرو پیدا کردید، تن‌ها کافی است در سپر امواج خود را باز کرده و موبایل از محفظه مخصوص بیرون آورید، در آن صورت موبایل به راحتی با شبکه‌های مرسوم خود ارتباط برقرار خواهد کرد.
 
گوشی رانندگی 
 
اسکلتی که قدرت بدنی کارگران را چند برابر می‌کند
 
مهر: این اسکلت بندی شبه پلاستیکی که توسط Lowe’s عرضه شده، قابلیت‌های جسمی بدن انسان را تشدید می‌کند. Innovation Labs و Virginia Tech هم در طراحی این اسکلت همکاری داشته اند.

ظاهر این اسکلت بندی شبیه پشتی کوله‌های مورد استفاده برای کوه نوردی است و البته در آن از شکم بندی محکم و منعطف از جنس فیبر کربن نیز استفاده شده است. میله‌های این ابزار در امتداد ستون فقرات فرد امتداد می‌یابد و تا پشت ران‌ها می‌رسد.

این اسکلت بندی همزمان با نشست و برخاست فرد کج و راست می‌شود و با ذخیره سازی انرژی جنبشی افراد به تسهیل فعالیت‌های بدنی آن‌ها کمک می‌کند. از جمله مزایای دیگر استفاده از این ابزار کاهش فشار وارده بر عضلات و مفاصل انسان است.

در حال حاضر این اسکلت بندی به طور آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته و قرار است بعد از انجام آزمایش‌ها برای عرضه نهایی آن ظرف یک سال آینده تصمیم گیری شود.
 
اسکلت بدن 
 
با انگشتر تماس تلفنی بگیرید!
 
اتاق خبر: جواهر مذکور که Modulaj نام دارد توسط شرکت Triing طراحی شده و در طراحی آن از تیتانیوم و برخی سنگ‌های قیمتی نیز بهره گرفته شده است.
 
یکی از مزایای جالب این انگشتر قابلیت سازماندهی و طبقه بندی داده‌های ذخیره شده بر روی گوشی‌های هوشمند است. همچنین این انگشتر کاربران را از تماس تلفن همراه، دریافت پیامک و ایمیل مطلع کرده و می‌توان آن را به گونه‌ای برنامه ریزی کرد تا کاربر تن‌ها از پیام‌های ارسالی افرادی خاص مطلع شود.

انگشتر یاد شده در سه رنگ سفید، آبی و سیاه و در ماه فوریه سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد. قیمت این انگشتر برای پیش خرید ۱۷۰ دلار است.
 
 انگشتر هوشمند 
 
مبارزه مایکروسافت با پارکینسون 
 
آی تی ایران : پروژه «اما» مایکروسافت با هدف مبارزه با بیماری پارکینسون طراحی شده است. این بیماری عجیب و غریب بیشتر برای افراد مسن اتفاق می‌افتد، اما مواردی زیادی هم هست که جوانان را درگیر کرده است. بیش از ۱۰ میلیون نفر در دنیا به پارکینسون مبتلا هستند.

مایکروسافت پروتوتایپ یک ساعت کوچک را ساخته است که دارای یک موتور لرزاننده است و به گونه‌ای با لرزش کاری می‌کند که مغز کمتر دست‌ها را بلرزاند و فرد بتواند بر روی دستانش تمرکز پیدا کند.

در ویدئوی بالا می‌توانید این ساعت را ببینید و با نتیجه تحقیقات تیم نوآوری کمبریج مایکروسافت آشنا شوید. همچنین برای اینکه این ساعت بتواند لرزش‌های متنوعی تولید کند یک نرم‌افزار ویندوز ۱۰ برای آن طراحی شده است.

مایکروسافت این ساعت را برای آزمایش فعلا در انگلستان ساخته است و هنوز هیچ برنامه‌ای برای عرضه جهانی آن اعلام نشده است. به گفته سازنده این ساعت، emma برای سلامت جامعه طراحی نشده و فقط او این ساعت را برای کمک به دوستش emma ساخته است و نام این محصول را هم پروژه emma گذاشته است.
 
مایکروسافت 
 
 چرا موتور خودرویتان در سربالایی صدای چق چق می‌دهد؟ /بررسی فنی یک مشکل مخرب
 
خبرآنلاین: این صدا مشکلی است که که مکانیک‌ها آن را ناک یا ضربه می‌نامند. ناک به حالتی گفته می‌شود که در آن مخلوط سوخت و هوای موجود در سیلندر زودتر از زمان جرقه زنی شمع منفجر می‌شود.
 
موتور خودرو

این حالت معمولا در هنگام حرکت در حالت اصطلاحا دنده مُرده به وجود می‌آید. وضعیت دنده مُرده مربوط به حالتی است که با انتخاب دنده اشتباه (بیش از حد سبک) راننده قصد شتاب گیری دارد و نامناسب بودن دنده در این وضعیت، منجر به تعلل پیشرانه در دور گرفتن و طولانی شدن پروسه احتراق می‌شود.

در ادامه می‌خواهیم به این مساله بیشتر بپردازیم، اما باید بدانید که اگر موتوری مدت زمان زیادی را در وضعیت ناک کار کند این امر می‌تواند سبب آسیب دیدن قطعات داخلی موتور شود.

ناک چیست؟

موتورهای احتراق داخلی به این شکل کار می‌کنند که مخلوط سوخت و هوای وارد شده به سیلندر در محفظه احتراق توسط شمع مشتعل می‌شود و این انفجار سبب پایین رفتن پیستون شده و نیروی موتور تولید می‌شود و در ادامه به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند.

مشکل ناک زمانی بروز می‌کند که موتور بسیار گرم باشد و دمای محفظه‌ی احتراق آن قدر بالا برود که مخلوط سوخت و هوای وارد شده بر اثر همین حرارت و زودتر از زمان جرقه زنی شمع‌ها مشتعل شود.

به گفته‌ی یکی از نمایندگی‌های تویوتا معمولا ناک زمانی اتفاق می‌افتد که خود شمع نیز می‌خواهد جرقه بزند و به این ترتیب دو احتراق با هم در داخل محفظه‌ی احتراق ایجاد می‌شوند و با یکدیگر تداخل می‌کنند، چنین موردی فشار و تنش زیادی را به موتور وارد می‌کند که صدای آن را می‌توان از بیرون نیز شنید.
 
موتور خودرو

مشکل اصلی اینجاست

برخورد این دو احتراق با یکدیگر آنقدر به موتور فشار وارد می‌کند که در نهایت می‌تواند سبب آسیب دیدن پیستون‌ها نیز شود. این اتفاق دمای پیستون‌ها را نیز به شدت بالا می‌برد. شاید برایتان جالب باشد، اما ناک داشتن موتور برای مدت زمان طولانی حتی ممکن است منجر به سوراخ شدن پیستون شود که اگر چنین اتفاقی بیافتد هزینه‌ی زیادی را باید برای تعمیر موتور پرداخت کرد.

یکی از اصلی‌ترین دلایل بروز ناک در موتور اکتان نامناسب سوخت است. کارخانه‌های سازنده معمولا اکتان مناسب سوخت را برای موتور خودرو در دفترچه‌ی راهنمای مشتری قید می‌کنند.
 
موتور خودرو

همانطور که می‌دانید اکتان بالاتر به معنی مقاومت بالاتر سوخت در برابر اشتعال است بنابراین اگر سوختی اکتان پایینی داشته باشد زودتر مشتعل خواهد شد و این برای موتوری که دما و ضریب تراکم بالایی دارد مورد خوبی نیست؛ بنابراین همواره سعی کنید از سوختی که کارخانه‌ی سازنده برای خودرو پیشنهاد کرده است استفاده کنید.

در صورت عدم دسترسی به سوخت با اکتان مناسب می‌توان از مکمل‌های اکتان افزا نیز استفاده کرد هرچند که این مورد نیز گا‌ها مشکلات مربوط به خود را دارد.

مورد بعدی که می‌تواند سبب بروز ناک در موتور شود وجود جرم در سرسیلندر است. زمانی که مخلوط سوخت و هوا مشتعل می‌شود یک فرآیند شیمیایی اتفاق می‌افتد که در طی آن CO۲ تبدیل به H۲O می‌شود.

در این پروسه مقداری گازهای دیگر و نیز دوده هم تولید می‌شود که البته بیشتر آن‌ها از اگزوز خودرو خارج می‌شوند. با این وجود مقدار بسیار کمی از این دوده‌ها از سیلندر خارج نشده و در بخش بالایی سیلندر یعنی درست در محفظه‌ی احتراق ایجاد جرم می‌کنند که به آن‌ها دوده گرفتن موتور و یا جرم گرفتگی گفته می‌شود.

این لایه‌های جرم که از جنس کربن هستند در دماهای بالای موتور گداخته شده و می‌توانند سبب مشتعل شدن بنزین و یا گازوئیل متراکم شده در موتور شوند و آن را زودتر از شمع‌ها منفجر کنند.

برطرف کردن جرم گرفتگی موتور نیز موردی است که باید توسط مکانیک خبره انجام شود و یک کار تخصصی به حساب می‌آید.

سومین دلیلی که می‌تواند سبب بروز ناک در موتور خودرو شود استفاده از شمع‌های نا مناسب است. اگر شما از شمعی که با طراحی موتور خودرویستان سازگاری ندارد استفاده کنید در این صورت این شمع می‌تواند سیکل احتراق موتور را دچار اختلال کرده و ایجاد ناک کند.

راه بر طرف کردن این مشکل نیز باز کردن این شمع‌ها و جایگزین کردن آن‌ها با نمونه‌ی استاندارد کارخانه است.

در بیشتر موارد استفاده از بنزین مرغوب می‌تواند ناک موتور خودروی شما را از بین ببرد، اما اگر با وجود سوخت مناسب همچنان موتور خودرو ناک داشته باشد لازم است تا به یک مکانیک مجرب مراجعه کنید تا خودرو را عیب یابی کند.

می‌توان گفت که موتورهای توربو اساسا بیشتر از موتور‌های تنفس طبیعی به کیفیت سوخت و مسائل ناشی از آن حساس هستند و به دلیل فشار احتراق بالاتر (ناشی از وجود توربو) در صورت مناسب نبودن سوخت، احتمال آسیب دیدگی این موتور‌ها به مراتب بیشتر است.
 
 

 راز افزایش لایک در اینستاگرام مشخص شد
 
دیجیتال ترندز: بررسی بیش از یک میلیون عکس ارسالی در اینستاگرام نشان می‌دهد که به طور متوسط پست‌های ارسالی زنان پنج برابر بیش از مردان محبوبیت دارد و تعداد لایک‌ها و نظرات ارسالی برای این مطالب هم حدودا پنج برابر مردان است.

بررسی یاد شده که توسط موسسه Hopper HQ انجام شده، می‌تواند به کاربران کمک کند تا راهی برای افزایش محبوبیت پست‌های ارسالی خود پیدا کنند.

تجزیه و تحلیل بیش از ۱. ۲ میلیون پست اینستاگرام که از طریق ۴۰۰۰ حساب کاربری ارسال شده نشان داده که مطالب ارسالی زنان به طور متوسط ۵۷۸ لایک و نظر دریافت می‌کند، ولی این رقم در مورد مردان ۱۱۷ مورد است. اگر تن‌ها بخش اظهارنظر‌ها یا کامنت‌ها مورد محاسبه قرار بگیرد، این رقم برای زنان در مقایسه با مردان به ۱۷۰ در برابر ۱۱۳ می‌رسد.

یک نکته جالب دیگر این است که تعاملات در پست‌های مردان بیشتر در بخش اظهارنظرهاست و نه لایک‌ها. اگر چه اکثر کاربران اینستاگرام را زنان تشکیل می‌دهند، اما کاربران مرد اینستاگرام بیشتر تمایل به تعامل در بخش نظرات در زیر پست‌های با موضوعات مربوط به تناسب اندام و ورزش دارند.

علاوه بر این پست‌هایی با موضوعات شخصی مانند مسافرت تا کاهش وزن بیشترین لایک را دریافت می‌کنند. تصاویر حیوانات در رتبه دوم و تصاویر دیدنی طبیعت و ... در رتبه سوم هستند.

متون ارسالی همراه عکس‌ها هم در ایجاد محبوبیت بیشتر تاثیرگذار است. متون طولانی لایک را تا ۱۵ درصد کاهش می‌دهند و متون همراه با ایموجی و شکلک بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. استفاده از هشتگ هم بازدید را افزایش می‌دهد.

زمان ارسال پست‌ها نیز مهم است و ارسال پست در عصر‌ها بیشترین بازدید را موجب می‌شود. در روزهای تعطیل انجام این کار در حدود ساعت ۱۱ صبح مناسب است.
 
 
اینستاگرام



 
 
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *