رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صعود کاروان ایران به رده سوم رده‌بندی کلی با کسب 35 مدال

10:44 - 26 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۹۴۴۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
کاروان تیم ملی کشورمان در بازی‌های کشورهای اسلامی با کسب 35 مدال رنگارنگ پس از ترکیه و آذربایجان در رده سوم جای دارد.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، پنجمین روز از چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی امروز (دوشنبه) در باکو، جمهوری آذربایجان برگزار شد که این نتایج به دست آمده است:
 
*در مسابقات تکواندو مهدی اسحاقی در وزن 54- کیلوگرم «اسکندر اوسمونو» از قرقیزستان را با نتیجه ٢٤بر٤ برد.

محمدصادق دهقانی نیز ابتدا در وزن 58- کیلوگرم برابر «محمد روزیف» از ترکمنستان به روی شیاپچانگ رفت و با نتیجه ٢١ بر ٣ پیروز شد.

*جمال چاوشی‌فر به نیمه نهایی شنای ۵۰ متر کرال پشت راه یافت. چاوشی‌فر دقایقی پیش و در آغاز روز چهارم بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در مرحله مقدماتی ۵۰ متر کرال پشت به آب زد و توانست با ثبت رکورد ۲۷ ثانیه و ۳۹ صدم ثانیه به عنوان نفر هفتم به نیمه نهایی این ماده که ساعت ۱۷ امروز برگزار می‌شود راه پیدا کند.
 
* بهناز غلامی، گلنوش سبقت الهی و هانیه رستمیان، نمایندگان ایران در رقابت‌های تیراندازی ۱۰ متر تپانچه بادی در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به فینال صعود کردند.
 
* احسان حدادی در پرتاب دیسک با رکورد 60.54 به مدال نقره رسید.
 
* مهدی احمدی، حسین باقری و پوریا نوروزیان، نمایندگان ایران در تفنگ سه وضعیت که به مصاف ۱۴ تیرانداز از کشورهای ترکیه، مالدیو، پاکستان، عمان، قطر، اردن، عربستان و آذربایجان رفته بودند به فینال راه یافتند.
 
*تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در بازی‌های کشوری های اسلامی با نتیجه ۳ بر صفر بردی قاطعانه مقابل مراکش به دست آورد و به مرحله بعدی صعود کرد.
 
* در اولين ديدار از مسابقات تنيس بازی‌های كشورهای اسلامی امير والا معدنچی به مصاف حريف اردنی خود رفت و اين حريف را دو بر صفر شكست داد. 
 
*  تفتیان به نیمه نهایی رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی صعود کرد.
 
*تیم ایران در 10 متر تپانچه بادی 3 نماینده به نام های بهناز غلامی، گلنوش سبقت الهی و هانیه رستمیان داشت که به مصاف 14 تیرانداز از کشورهای ترکیه، سنگال، الجزایر، تونس، مصر، عمان، عراق، قطر، اردن و آذربایجان رفتند که در نهایت هر سه تیرانداز کشورمان به فینال راه یافتند. در فینال گلنوش سبقت الهی از ایران با کسب 239 امتیاز به مدال طلا دست یافت.بعد از سبقت الهی، تیراندازان مصر و آذربایجان در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.
 
رضا زارعی وزنه‌بردار جوان ایران با مهار وزنه ۱۴۰ کیلوگرم در حرکت یکضرب به مقام ششم دست یافت.
 
* حمید نداف موفق شد در رقابت‌های تنیس با نتیجه دو بر صفر از سد حریف اردنی بگذرد.
 
*رقابت‌های فینال ۳ وضعیت مردان با حضور ۸ تیرانداز از کشورهای ایران، عمان، عربستان و پاکستان برگزار شد که در نهایت پوریان نوروزیان با کسب ۴۵۴ امتیاز به مدال طلا دست یافت.
 
* پس از نوروزیان، حسین باقری از کشورمان با ۴۵۱ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و مدال نقره را به گردن آویخت.
 
* رضا زارعی با 140 کیلوگرم در یک ضرب، 169 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 309 کیلوگرم در جایگاه چهارم دسته 77 کیلوگرم قرار گرفت.
 
* فرزانه فصيحی، نماينده دوی 100 متر كشورمان كه در گروه دوم بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با حريفانش رقابت كرد، با ثبت زمان ١٢ثانيه و ١٢ صدم ثانيه در جايگاه هفتم گروه خود قرار گرفت و از صعود به فينال بازماند.
 
* دقایقی پیش در مرحله نیمه نهایی شنای ۱۰۰ متر آزاد (کرال) بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی, سینا غلامپور با ثبت زمان ۵۱ ثانیه و ۸۵ صدم ثانیه به عنوان نفر ششم به فینال این ماده راه پیدا کرد اما بنیامین قره حسنلو با زمان ۵۳ ثانیه و ۴۶ صدم ثانیه به فینال نرسید و حذف شد.  مسابقه فینال این ماده ساعت ۱۷:۲۶ فردا (چهارشنبه) برگزار می‌شود. 
 
* تيم ملی واترپلوی كشورمان بعدازظهر امروز در سومين ديدار خود در بازی‌های همبستگی كشورهای اسلامی، اندونزی را ۱۵ بر ۷ از پيش رو برداشت.
 
* علی خديور، تنها نماينده كشورمان در دوی ۴۰۰ متر در گروه اول و در رقابت با حريفانش، زمان ٤٥ ثانيه و ٨٧ صدم ثانيه را ثبت كرد و با ايستادن در جايگاه اول راهی مرحله فينال شد. فينال مسابقات دوی ۴۰۰ متر باری‌های كشورهای اسلامی فردا چهارشنبه برگزار می‌‌شود. 
 
* مبارزه هوگوپوشان ایران در نوبت عصر روز سه‌شنبه در ادامه چهارمین دوره بازی‌های کشور های اسلامی در سالن اسپرت هال باکو در حالی آغاز شد که فاطمه مداحی تکواندوکار وزن ۴۶- کیلوگرم کشورمان پس از یک دور استراحت برابر روکیه ایلدیرم از ترکیه به روی شیاپچانگ رفت. نماینده تکواندوکار کشورمان در راند نخست ٢بر ۳ و در راند دوم هم صفر بر ٢ از حریف عقب افتاد. با وجود اینکه مداحی در راند سوم ۳ بر یک از حریف خود پیشی گرفت اما در مجموع با نتیجه ۵ بر ٦ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند و برنزی شد.
 
* ناهید کیانی در وزن ۵۳- کیلوگرم دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا ۲۰۱۶ که در اولین مبارزه به مصاف تالین هامیدی از اردن، دارنده دو مدال برنز قهرمانی آسیا رفت و با نتیجه ١٢بر٢حریف را برد، در دیدار بعدی رو در روی رهما بن علی، تکواندوکار تونسی که 3 مدال نقره قهرمانی آفریقا و یک برنز قهرمانی جهان نوجوانان را در کارنامه‌اش دارد، قرار گرفت . کیانی راند نخست خود را بانتیجه ٩بر٢ به نفع خود به پایان برد و در راند دوم با نتیجه ۵ بر٢ از حریف سبقت گرفت. این هوگوپوش ایرانی اما راند سوم  را با نتیجه یک بر صفر به حریف واگذار کرد که در نهایت با امتیاز ۱۴ بر ۵ فینالیست شد. در این دیدار مربی کشورمان به اخطار داوران به کیانی اعتراض کرد که مورد قبول داوران قرارگرفت. داوران نیز این اخطار را پس گرفتند. 
 
* رقابت‌های پرتاب چکش بانوان بعدازظهر امروز در ورزشگاه المپیک باکو برگزار شد و امینه کشیری از کشورمان به رقابت با حریفانش پرداخت. در پایان این رقابت کشیری که کم سن و سال‌ترین ورزشکار بود، با رکورد ۵۱ متر و ۳۱ سانتیمتر در رده پنجم ایستاد. 
 
* چهارمین روز از رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های کشورهای اسلامی با برگزاری مسابقات دسته  ۹۴ کیلوگرم در سالن آزال کلاب ادامه یافت. در این وزن که ۱۳ وزنه‌بردار حضور داشتند، ایران دو نماینده داشت و ایوب موسوی و محمد زارعی به رقابت با سایرین پرداختند. در حرکت یکضرب ابتدا محمد زارعی رو تخته رفت و با ۱۶۱ کیلوگرم کارش را شروع کرد. در حرکت دوم وزنه ۱۶۶ کیلوگرم را انداخت اما در حرکت سوم جبران کرد و وزنه ۱۶۷ را بالای سر برد تا در یکضرب سوم شود. ایوب موسوی نیز در حرکت یکضرب کارش را با ۱۶۱ کیلوگرم شروع کرد در حرکت دوم وزنه ۱۶۶ کیلو را بالای سر برد و در حرکت سوم موفق شد وزنه ۱۶۹ کیلوگرم را مهار کند تا در حرکت یکضرب دوم شود. در حرکت یکضرب فرخودبک سوبیروف از ازبکستان ۱۷۰ کیلوگرم اول شد. در حرکت دوضرب باز هم این محمد زارعی بود که به عنوان نفر نخست روی تخته آمد و با وزنه ۱۹۹ کیلوگرم شروع کرد اما در مهار آن ناکام بود. زارعی در حرکت دوم ۲۰۰ کیلو را بالای سر برد، اما در حرکت سوم وزنه ۲۰۵ کیلوگرم را انداخت تا با همان ۲۰۰ کیلوگرم به رتبه ششمی حرکت دوضرب قناعت کند. بدین ترتیب محمد زارعی با رکورد ۲۶۷ کیلوگرم در مجموع به رتبه پنجمی رسید. ایوب موسوی کار خود را در حرکت دوضرب با وزنه ۲۰۵ کیلوگرم آغاز کرد و آن را بالای سر برد. در حرکت دوم ۲۱۰ کیلو را نیز مهار کرد و در حرکت سوم ۲۱۲ کیلو را نیز با اقتدار بالای سر برد تا در حرکت دوضرب اول شده با شایستگی با رکورد ۳۸۱ کیلو مدال طلا را به سینه بزند.  در حرکت دوضرب روشن فتح‌الله‌یف از آذربایجان با ۲۱۱ کیلو دوم و فرخودبک سوبیروف از ازبکستان با ۲۱۰ کیلو سوم شدند. بعد از ایوب موسوی، فرخودبک سوبیروف از ازبکستان با ۳۸۰ کیلوگرم در جایگاه دوم ایستاد و نقره گرفت و روشن فتح‌الله‌یف وزنه‌بردار میزبات با ۳۷۶ کیلو سوم شد تا برنز بگیرد.
 
*  در ادامه روز نخست رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های کشورهای اسلامی، رقابت‌های پرتاب وزنه کلاس F.56  معلولان در ورزشگاه المپیک باکو برگزار شد. علی محمدیاری و علیرضا قلعه ناصری نمایندگان ایران در این بخش از مسابقات بودند که با حضور ٩ پرتابگر برگزار شد. هر یک پرتابگران ٦ بار اقدام به پرتاب کردند تا بر اساس رکوردهای ثبت شده، وضعبت خود را در جدول رده بندی مشخص و نهایی کنند. در این مرحله از مسابقات محمد یاری بعد از خطا در پرتاب اول خود، رکورد ٩.٩١ متر را در پرتاب دوم خود ثبت کرد.  این پرتابگر در پرتاب های سوم تا ششم خود نیز به ترتیب رکورد ١٠ متر، ١٠.٣٧ متر، ٩.٩٥ متر و ٩.٣٥ متر را ثبت کرد. همچنین قلعه ناصری در پرتاب اول رکورد ٩.٧٧ متر را ثبت کرد. وی بعد از خطا در دومین پرتاب، رکورد ٩.٤٨ را برای سومین پرتابش به ثبت رساند. این پرتابگر در پرتاب های سوم تا ششم به ترتیب رکوردهای ٩.٩٩ متر، ١٠.٠١ متر و ١٠.٤٩ متر را ثبت کرد. بر این اساس رکورد ١٠.٣٧ محمد یاری و ١٠.٤٩ قلعه ناصری به عنوان بهترین رکوردهای آنها ثبت شد. بدین ترتیب و با لحاظ کردن رکوردهای ثبت شده توسط دیگر پرتابگران حاضر در این رقابت، علیرضا قلعه ناصری و محمد یاری بعد از ورزشکار آذربایجان، به ترتیب در رده های دوم و سوم ایستادند و مدال نقره و برنز این بخش را از آن خود کردند. 
 
* ناهيد کيانی در فينال مسابقات تکواندوی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی برابر حريف ترکيه‌ای خود، راند نخست خود را با نتيجه ٢بر٣ واگذار کرد و در راند دوم با نتيجه ٤ بريک از حريف پیش افتاد. اين هوگوپوش در راند سوم ٢بر يک حريفش را شکست داد تا در مجموع با امتياز ۸ بر ۵ به مدال طلا برسد.
 
* حسن تفتيان در فینال رقابت‌های دوی ۱۰۰ متر بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، در رقابت با حريفانش ركورد ١١ ثانيه و ٩٩ صدم ثانيه را برای خود ثبت كرد و از رسیدن به مدال بازماند. 
 
* طيبه پارسا تكواندوكار وزن ۵۷- كيلوگرم كشورمان با پیروزی مقابل برابرزريا كاسيموا از ازبكستان مدال برنز گرفت.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *