بازگشت رسمی سیتروئن پس از ۳۹ سال به ایران/ترفند‌های کاهش وزن در ماه رمضان/اشنایی با سریع‌ترین خودروی کارتینگ جهان

15:48 - 25 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۹۲۳۷
سیتروئن پس از ۳۹ سال رسما به ایران آمد، با این ترفند‌ها کاهش وزنتان در ماه رمضان حتمی است،رونمایی از سریع‌ترین خودروی کارتینگ جهان، مرگ شاه مازندران، پیدا شدن موجودی عجیب و ترسناک در پاکت آبمیوه و«پسر شبح» در هند تحت جراحی قرار گرفت از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.
  به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.
 
 
سیتروئن پس از ۳۹ سال رسما به ایران آمد/ خودروهای جدید سال آینده در بازار ایران (+عکس)

  عصر ایران: ژان کریستف کمارد قائم مقام منطقه خاور میانه و آفریقا و عضو هیات مدیره PSA و جمعی از مدیران ارشد سیتروئن، ضمن حضور در شرکت سایپا، با جمالی، مدیرعامل و مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا نشستی برگزار و در خصوص ادامه همکاری‌ها مذاکره کردند.
 
 بر اساس این گزارش با حضور مدیران ارشد دو شرکت سیتروئن و سایپا، شرکت سایپا سیتروئن در ایران به صورت رسمی ثبت و به صورت عملیاتی فعالیت خود را آغاز کرد.
 
علاوه بر این تمامی قراردادهای مورد نیاز جوینت ونچر به امضای دو طرف رسید و اعضای هیات مدیره شرکت سایپا سیتروئن مشخص و معرفی شدند.

گفتنی است قرارداد جوینت ونچر بین دو شرکت سایپا و سیتروئن در پسا برجام منعقد شد و روند همکاری از آن زمان آغاز شده و با انجام مذاکرات متعدد همکاری مجدد بین این دو شرکت آغاز شده است و بر همین اساس خودروهای جدید گروه سایپاسیتروئن در سال آینده در خطوط تولید شرکت سایپا کاشان تولید و وارد بازار‌های داخلی و بین المللی خواهد شد.

شایان ذکر است شرکت سیتروئن پس از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ گونه همکاری به صورت سایت تولیدی در ایران نداشته و برای اولین بار پس از ۳۹ سال مجددا از طریق جوینت ونچر (سرمایه گذاری مشترک) با سایپا شروع به همکاری کرده است.

آنطور که از شرکت سایپا خبر می‌رسد خودروی سیتروئن c۴ اولین تولید مشترک سیتروئن و سایپا خواهد بود که در ادامه خودروهای c۳ و c۶ در کارخانه سایپای کاشان که از سوی سیتروئن خریداری شده است تولید و روانه بازار خواهند شد.
سیتروئن C۴ که پیش بینی می‌شود به عنوان اولین خودروی سایپا- سیتروئن به بازار عرضه شود
 
سیتروئن

«پسر شبح» در هند تحت جراحی قرار گرفت +عکس
 
 دیلی استار: میتون چوهان نوجوانی ۱۶ ساله است که از ۵ سالگی بر اثر تجویز پزشک برای درمان پوستش گرفتار تومورهای بزرگ و وحشتناکی در صورتش شد.

میتون که به علت این بیماری نادر از ۵ سالگی در صورتش رشد کرده بودند موجب وحشت همگان می‌شد تا جایی که از او خواسته بودند که مدرسه را ترک کند.
 
در پی انتشار تصاویر از وی در شبکه‌های اجتماعی و درخواست کمک برای جراحی صورت میتون مبلغ ۶۰۰ هزار روپیه جمع اوری شده و جراحی بر صورت وی با موفقیت انجام شد.
 
مادر این نوجوان که بسیار از این جراحی و برگشتن فرزندش به زندگی عادی خوشحال بود می‌گوید که براثر تجویز اشتباه پزشک در ۵ سالگی فرزندش به این بیماری مبتلا شده و دوران سختی را گذرانده است چرا که فرزندش حتی در بلعیدن و نفس کشیدن هم دچار مشکل بود.
 
«پسر شبح» 
پیدا شدن موجودی عجیب و ترسناک در پاکت آبمیوه + تصاویر
 
 باشگاه خبرنگاران: خانم باربارا کلاین اهل نیویورک پس از بازکردن درب یک لیوان آب نارگیل محصول شرکت مشهور Vita Coco در حین نوشیدن بخشی از بدن یک حیوان کوچک را به اشتباه نوشیده است.
 
پس از آنکه خانم کلاین با چاقو بدنه ظرف را پاره کرد با صحنه عجیبی روبه رو شد، این موجود که ظاهری مانند ماهی مرکب یا همان هشت پا دارد داخل ظرف آب نارگیل دیده شد.
 
 خانم کلاین می‌گوید: پس از قورت دادن این موجود دچار دل درد شدید و حالت استفراغ شده و ناراحتی گوارشی او ادامه پیدا کرده است.
 پس از مکاتبه وی با شرکت تولید کننده آب نارگیل، مقامات آن شرکت اعلام کرده‌اند بالاترین سطح استانداردهای ایمنی مواد غذایی را در تمامی مراحل تولید نوشیدنی و محصولات خود رعایت می‌کنند و نیز کیفیت و ایمنی مواد غذایی در آزمایشگاه‌های داخلی و خارجی قبل از ارسال به بازار برای فروش بررسی می‌شود.
 
 با این حال مقامات این شرکت اعلام کرده اند که به دلیل نداشتن مواد نگهدارنده در محصولات این شرکت در موارد بسیار نادر امکان دارد که ماده و شیء خارجی وارد محصول شده باشد و به عبارتی این آب نارگیل کپک زده است.
 
 خانم کلاین، اما اعتقاد دارد که یک موجود جاندار و نه یک قطعه کپک در آب نارگیل او وجود داشته و او عکس‌هایی از این موجود را در تمامی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته است.
 
 مقامات Vita Coco اعلام کرده‌ند کلیه همکاری‌های لازم با خانم کلاین را تا روشن شدن ماجرا انجام می‌دهند.
 
موجوذی عجیب
 
 با این ترفند‌ها کاهش وزنتان در ماه رمضان حتمی است/ نکات روزه‌داری برای سالمندان
 
 باشگاه خبرنگاران جوان: مسلمانان سراسر جهان در ماه مبارک رمضان با گرفتن روزه از خوردن و آشامیدن امساک می‌کنند. روزه گرفتن آثار معنوی، فیزیکی، روحی و اجتماعی فراوانی برای افراد دارد. ولی اشخاص باید توجه داشته باشند که برای بهره‌مندی از فیوض جسمانی و روحی این ماه رعایت رژیم غذایی صحیح ضروری است.
 
اصول روزه داری در جوانان
 
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در خصوص اهمیت تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان بیان کرد: افراد باید از تمامی گروه‌های اصلی غذایی (محصولات پروتئینی، لبنیات، میوه‌ها و سبزیجات) در وعده‌های سحر و افطار استفاده کنند. همچنین روزه داران برای جلوگیری از کم آبی بدن باید در فاصله بین افطار تا سحر حدود شش تا هشت لیوان مایعات و به خصوص آب بنوشند.
 
وی اظهار داشت: روزه داری در جوانان زمینه رسیدن آن‌ها را به تقوای الهی و تزکیه نفس فراهم می‌کند. روزه گرفتن در پاکسازی اعضای مختلف بدن و به ویژه دستگاه گوارش و کبد نقش موثری دارد.
 
این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: بدن در زمان گرسنگی با مصرف اندوخته‌های چربی‌اش سبب کاهش چربی خون و پاکسازی دستگاه گوارش و کبد می‌شود.
 
عظمایی پیشگیری از بیماری هایی همچون سکته مغزی و آلزایمر را از دیگر اثرات مثبت روزه دانست و عنوان کرد: روزه گرفتن منجر به کاهش چربی خون و چربی کبد شده و احتمال ابتلا به اختلالات قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.
 
لاغری بدن در ماه مبارک رمضان
 
وی تاکید کرد: اگر روزه داران به نوع تغذیه خود در ماه مبارک رمضان توجه ویژه داشته باشند در این ماه می‌توانند وزن خود را کاهش دهند. اما در برخی از مواقع افراد پس از ماه رمضان دچار اضافه وزن و چاقی می‌شوند.
 
این محقق و پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه مصرف شیرینی‌های قنادی سبب اضافه وزن و چاقی روزه داران در ماه رمضان می‌شود، تصریح کرد: استفاده از غذاهای سنگین، پرچرب و سرخ شده نیز از لاغری اشخاص در این ماه جلوگیری می‌کند.
 
عظمایی توصیه کرد: بر خلاف باور رایج بین روزه داران مبنی بر اینکه مصرف مواد غذایی زیاد در وعده‌های سحر و افطار منجر به این می‌شود که افراد در طول روز دیرتر دچار احساس تشنگی و گرسنگی شوند، اشخاص باید از پرخوری در این ماه خودداری کنند. همچنین اگر غذای مورد استفاده در وعده سحر چرب یا شور باشد، روزه داران در طول ساعات روز دچار عطش، گرمی و بی‌تابی می‌شوند.
 
وی اظهارداشت: جوانان در ماه رمضان باید سحری بخورند حتی به اندازه چند عدد خرما و مقداری آب. این در حالی است که برخی از افراد تصور می‌کنند که با حذف این وعده در ماه رمضان می‌توانند به کاهش وزن دست یابند.
 
گزینه‌های غذایی مناسب برای افطار
 
این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: روزه داران باید با مصرف نوشیدنی‌های گرم مانند آب جوش ولرم یا شیر گرم افطار کنند. همچنین نان و حلوا، سوپ گرم و شله زرد از دیگر مواد غذایی مناسب برای افطار محسوب می‌شوند.
 
عظمایی تاکید کرد: افراد باید از نوشیدن آب یخ و شربت‌های خنک به هنگام افطار به طور اکید پرهیز کنند، زیرا استفاده از این نوشیدنی‌ها موجب سردی شدید معده و مشکلات گوارشی می‌شود.
 
وی گفت: روزه داران باید برای جلوگیری از بروز ناراحتی‌های گوارشی مانند نفخ از مصرف هندوانه خیلی سرد امتناع کنند. همچنین استفاده از هندوانه همراه با هسته‌های آن یا مصرف قسمت سفید آن مانع از ایجاد اختلالات گوارشی همچون دل درد در افراد می‌شود. افرادی که مزاجی سرد دارند، توصیه می‌شود پس از مصرف این میوه مقداری عسل میل کنند.
 
این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: روزه داران باید از مصرف بی‌رویه زولبیا و بامیه در وعده‌های سحر و افطار اجتناب کرده و لقمه‌های غذا را به خوبی بجویند.
 
عظمایی عنوان کرد: افراد روزه دار بهتر است یک ساعت پس از صرف شام میوه میل کنند. همچنین استفاده از ماست به همراه پونه کوهی، گل سرخ و شوید، سالاد، سبزی و تنقلات سالم از قبیل: کشمش، انجیر و برگِ زردآلو در محدوده زمانی بین افطار تا شام توصیه می‌شود.
 
نکات ضروری برای روزه داری سالمندان
 
وی توصیه کرد: سالمندان با توجه به سنشان به انرژی و غذای کمتری نسبت به سایر افراد احتیاج دارند. اما این گروه از افراد در صورتیکه توان روزه گرفتن را دارند، باید به اندازه کافی غذا میل کنند.
 
این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار داشت: کهنسالان باید در طول افطار تا سحر تعداد دفعات وعده‌های غذایی را افزایش، اما حجم هر وعده را کاهش دهند. سالمندان باید در مصرف مواد قندی و نشاسته‌ای زیاده‌روی نکنند.
 
عظمایی با بیان اینکه سالمندان باید از استفاده بیش از حد مواد غذایی سرخ شده، پر ادویه، چرب و دیرهضم امتناع کنند، عنوان کرد: مصرف این ترکیبات سبب احساس سنگینی و ترش کردن معده در این گروه از افراد شده، بنابراین کهنسالان باید از غذاهای آب‌پز بیشتر استفاده کنند.
 
وی افزود: مصرف نان‌های سبوس دار، نخود فرنگی، لوبیا سبز و آلو باعث تنظیم حرکات دودی روده و مانع از بروز یبوست می‌شود. همچنین سالمندانی که مبتلا به سنگ کلیه یا نارسایی‌های کلیوی هستند باید قبل از روزه داری با پزشک خود مشورت کنند و در صورت صلاحدید وی اقدام به روزه داری نمایند.
 
عظمایی یادآور شد: روزه داران باید پس از صرف سحری نخوابند و به مدت حدود ۱۰ دقیقه پیاده روی ملایم داشته باشند. همچنین مصرف لبنیات مانند پنیر به همراه پونه کوهی، شوید، گردو و خرما در سالمندان سبب شده که نیاز روزانه آن‌ها به کلسیم تامین شود.
 
ماه رمضان 
 
مرگ شاه مازندران
 
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران، درگذشت محکوم علیه "محمود طالبی" که چند هفته پیش به ۱۳ سال حبس محکوم شده بود را تائید کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین جعفری با اعلام این خبر افزود: محمود طالبی شب گذشته بر اثر ایست قلبی در زندان بابل درگذشت.

وی خاطرنشان کرد: پرونده قضایی جهت سیر مراحل قانونی و اخذ نظریه کارشناسی پزشکی قانونی جهت نظارت دادستان شهرستان بابل تشکیل و در حال رسیدگی است.

به گزارش ، اوایل بهمن ماه سال ۹۴ در پی انتشار فیلمی ویدیوئی از یکی از اراذل و اوباش شهرستان بابل به نام «محمود طالبی» که در آن، وی ضمن ربودن یکی از اوباش منطقه «گتاب» به ایجاد رعب و وحشت اقدام می‌کند، دادستان بابل این فرد را به اتهام محاربه و افساد فی الارض تحت تعقیب قضایی قرار داد.

این فرد که خود را به سبب مرتکب شدن جرائم مختلف و آزار و اذیت مردم خود را شاه منطقه معرفی می‌کرد، پس از انتشار این کلیپ متواری شد.
 
دادستان بابل در آن زمان در رابطه با جرائم این فرد به گفت: این فرد با ربودن یکی از اوباش منطقه جویبار با زدن قمه به وی اقدام به قدرت نمایی کرده است و با انتشار فیلم آن موجبات ناامنی و ایجاد رعب و وحشت در منطقه را کرده است.

وی با تاکید بر برخورد قاطع دستگاه قضایی با مخلان نظم و امنیت در جامعه بیان کرد: پس از انتشار این کلیپ دادستانی بلافاصله وارد عمل شد و دستور جلب و ورود به مخفی گاه این فرد صادر شد.

مرادی همچنین گفت: محمود طالبی یک ماه پیش از زندان آزاد شده است و پیش از این در زندان سیستان و بلوچستان به صورت تبعیدی بوده است و ۶ سال حکم برایش صادر شده بود که با رضایت شاکی خصوصی از زندان آزاد شد.

دادستان بابل در ادامه افزود: متهم به اتهام محاربه و افساد فی الارض تحت تعقیب قضایی قرار دارد.

چند روز پس از این ماجرا بود که دادستان بابل از دستگیری این متهم خبر داد و گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران نیروی انتطامی و دستگاه قضایی استان مازندران این فرد در ۱۲ بهمن ماه ۹۴ ساعت ۳ صبح در یکی از روستاهای بابل در مخفیگاهش دستگیر شد و پرونده وی مورد رسیدگی قرار گرفت.
 
شاه مازندران 

رونمایی از سریع‌ترین خودروی کارتینگ جهان + عکس
 
 تسنیم: رونمایی از این خودرو که سرعتش در ۱. ۵ ثانیه از صفر به ۹۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسد روز گذشته در کانادا اتفاق افتاد.
بر اساس گزارش دیلی‌میل، خودروی کارتینگی جدید که سریع‌ترین نمونه از این محصول در جهان است، توسط شرکت الکترونیکی "دی‌مک" (Daymak) ساخته شده است.
 
نام این خودرو که «C۵ Blast Ultimate» نام دارد رکورد سرعت را که پیشتر در اختیار خودروی برقی تسلا بود شکست.

موتور این خودرو ۱۰ کیلووات توان دارد که انرژی خود را از یک باتری ۲. ۴ کیلووات‌ساعتی لیتیوم-یونی تامین می‌کند.
سریع‌ترین خودروی برقی جهان «گریمسل» (Grimsel) ساخت سوئیس است که سرعت آن در ۱. ۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
 
 
 خودروی کارتینگ
 
انتهای پیام/
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *